Ελλάδα

Ξεκίνησε η επιχείρηση ανέλκυσης του μοιραίου Mirage 2000-5

Ξεκίνησε η επιχείρηση ανέλκυσης του μοιραίου Mirage 2000-5
Την Παρασκευή (20.04.2018) ξεκίνησε τελικά η επιχείρηση ανέλκυσης των συντριμμιών του Mirage 2000-5, που συνετρίβη στις 12 Απριλίου κοντά στη Σκύρο και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου.

Η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών στη θαλάσσια περιοχή εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, όπου εντοπίστηκε το ηχητικό σήμα του καταγραφέα πρόσκρουσης, επέτρεψε στο ωκεανογραφικό σκάφος «Αιγαίο» να καταπλεύσει στην περιοχή και να ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες για την ανέλκυση του μοιραίου Mirage.

Την επιχείρηση έχει αναλάβει η ερευνητική ομάδα του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), ενώ μαζί τους βρίσκονται και μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας. 

Ο σμηναγός Μπαλταδώρος

Πώς θα γίνει η ανέλκυση

Σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) θα αναλάβει το έργο της ανέλκυσης του Mirage 2000-5 που συνετρίβη την περασμένη εβδομάδα στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Σκύρου, με αποτέλεσμα τον θάνατο του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου.

Το σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ σύμφωνα με το ekriti.gr πρόκειται να αποπλεύσει από την Κρήτη μέσα στις επόμενες ώρες προκειμένου να βρεθεί στη Σκύρο ώστε να ανασύρει από το βυθό το αεροσκάφος, το οποίο εντοπίστηκε σε βάθος 800 μέτρων.

Η συγκεκριμένη επιχείρηση αναμένεται με αγωνία από τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης που έχει συσταθεί από την πρώτη στιγμή του συμβάντος, προκειμένου οι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας να έχουν στα χέρια τους κάθε διαθέσιμο στοιχείο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως και σε αυτή την αποστολή, οι ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ θα χρησιμοποιήσουν τα ηχοβολιστικά και τα τηλεχειριζόμενα οχήματα που διαθέτουν προκειμένου να φτάσουν στο μαχητικό, να το καταγράψουν και στη συνέχεια – αν είναι εφικτό – να το ανελκύσουν. Οι δυσκολίες είναι δεδομένες, ωστόσο το εξειδικευμένο και άρτια καταρτισμένο προσωπικό του σκάφους εγγυάται ουσιαστικά το ίδιο το αποτέλεσμα, το οποίο είναι και ένα μεγάλο «στοίχημα» για όλους τους συμμετέχοντες.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το ΕΛΚΕΘΕ αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας μια τέτοια αποστολή. Το καλοκαίρι του 2016 είχε πραγματοποιηθεί στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, ανέλκυση τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων αεροσκάφους F-16 Blk 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 (με το πλήρωμα να κάνει με επιτυχία χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων και να διασώζεται) προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του. Το αεροσκάφος ανήκε στη δύναμη της 343 Μοίρας και είχε απογειωθεί από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής αποστολής.

Στην –τότε- επιχείρηση ανέλκυσης του αεροσκάφους, από βάθος περίπου 1000 (!) μέτρων, συμμετείχαν ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας, δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της ΠΑ και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Έρευνας (ΕΛΚΕΘΕ), το οποίο είχε και την ευθύνη υλοποίησης της ανέλκυσης. Οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση επέβαιναν και τότε στο Ωκεανογραφικό Σκάφος «Αιγαίο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πτώση Mirage: Πώς θα γίνει η ανέλκυσή του από τον βυθό της Σκύρου (vid)

Το αντίο της 114ης Πτέρυγας Μάχης στον σμηναγό Μπαλταδώρο (vid)

Η Ελλάδα αποχαιρετά τον Σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο (pics&vid)

Ανείπωτος πόνος στο σπίτι του σμηναγού Μπαλταδώρου στην Πετρούπολη (pics)

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments