Αυτοκίνητο

Γκραν Πρι Μονακό: Κότερα, πρίγκιπες και ο βασιλιάς Σένα

Γκραν Πρι Μονακό: Κότερα, πρίγκιπες και ο βασιλιάς Σένα
Εκεί, όπου τα μονοθέσια, οι οδηγοί της Formula1 περνάνε μια φορά το χρόνο, για να ανέβει ο καλύτερος στο πιο διάσημο βάθρο.

Οι πανάκριβες γόβες συναντούν τους πιο ακριβοπληρωμένους οδηγούς στον κόσμο. Τα πιο καλογυαλισμένα κότερα βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την πιο διάσημη πίστα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι Ferrari είναι πιο πολλές από τις Mercedes-Benz, και οι επισκέπτες «προσκυνούν» για μια καλή θέση στην πιο διάσημη στροφή του Καζίνο.

Εκεί, όπου τα μονοθέσια, οι οδηγοί της Formula1 περνάνε μια φορά το χρόνο, για να ανέβει ο καλύτερος στο πιο διάσημο βάθρο. Αυτό μοιάζει με στέψη πρίγκιπα, και όχι νικητή στο γκραν πρι στο Μονακό.

Αυτό είναι το Μονακό. Το γκραν πρι που «τρέχει» από το 1950!  Η διαδρομή στο πριγκιπάτο είναι σχεδόν όμοια με αυτήν που έτρεχαν οι θρύλοι της δεκαετίας του 50, Χουέν Μανούελ Φάντζιο και Αλμπέρτο Ασκάρ.

Τον πρώτο αγώνα τον κέρδισε ο Φάντζιο, με μονοθέσιο της Alfa Romeo!

Ο μύθος της πίστας παραμένει ο αείμνηστος Αιρτον Σένα που έχει κερδίσει έξι φορές το συγκεκριμένο γκραν πρι – τις περισσότερες που έχει κατακτήσει οδηγός F1 στην ιστορία του Μονακό – κοινώς, ένας βασιλιάς που παραμένει ακόμη στο θρόνο του.

Στο περσινό Μόντε Κάρλο νικητής είχε αναδειχθεί ο Σεμπάστιαν Φέτελ με το μονοθέσιο της Ferrari..

H Ferrari και φέτος θα προσπαθήσει να ανακόψει την φόρα της Mercedes-Benz, και να επαναλάβει την περσινή της νίκη. Χάμιλτον και Φέτελ είναι υπ΄ατμόν. Ενώ, ο Μαξ Φερστάπεν, με την Red Bull θα κλέψει τα βλέμματα όλων, ως ο ριψοκίνδυνος οδηγός που λατρεύει τις προσπεράσεις, μόνο, που στο Μονακό αυτές …απαγορεύονται!!!

Ο αγώνας έχει μήκος 3,3 χιλιόμετρα και αποτελείται από 19 στροφές. Είναι επίσης, το μοναδικό γκραν πρι στο οποίο τα μονοθέσια περνούν μέσα από τα τούνελ ενώ οι οδηγοί πρέπει να προσαρμόζονται στον φωτισμό των τούνελ, την ώρα που κινούνται με πάνω από 290 χλμ/ώρα.

Η διαδρομή στο Μονακό απαιτεί υψηλό επίπεδο μηχανικής πρόσφυσης αλλά καταπονεί λιγότερο απ’ όλες τις άλλες πίστες, τα ελαστικά. Η φημισμένη διαδρομή είναι ιδανικό πεδίο για τα πιο μαλακά, γρήγορα ελαστικά Formula 1,που υπάρχουν.

Η επιφάνεια της διαδρομής είναι γλιστερή καθώς πρόκειται για δημόσιους δρόμους που ανοίγουν στην κυκλοφορία, κάποιες ώρες (την Παρασκευή δεν υπάρχει δράση, είναι συνέχεια ανοικτοί). Ο ρυθμός βελτίωσης του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή ποικίλει.

Παραδοσιακά κυριαρχεί στο Μονακό, η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών υπό φυσιολογικές συνθήκες. Μένει να δούμε αν η χρήση της εξαιρετικά μαλακής γόμας θα αλλάξει αυτή την τάση, με κάποιο τρόπο.

Στο Μονακό τα προσπεράσματα είναι πάρα πολύ δύσκολα, οπότε οι κατατακτήριες δοκιμές έχουν καθοριστική σημασία. Υπάρχει λογικά μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που προφανώς θα επηρεάσει τη στρατηγική αγώνα, για τις ομάδες.

 Ο καιρός είναι ευμετάβλητος αυτή την εποχή. Ο αγώνας σε βρεγμένο οδόστρωμα στο Μονακό, είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στη F1.

Το Γκραν Πρι του Μονακό θα μεταδοθεί αύριο ζωντανά στις 16:10 από τις συχνότητες της ΕΡΤ2 και ΕΡΤ HD καθώς και από το ert.gr.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments