Κόσμος

Singles’ Day: Η μέρα των Κινέζων που “έριξε σκόνη” στην Black Friday

Singles’ Day: Η μέρα των Κινέζων που “έριξε σκόνη” στην Black Friday
Οι Κινέζοι με το δικό τους Singles’ Day (σ.σ. η Ημέρα των Εργένηδων) στις 11 Νοεμβρίου έσπασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε μία ημέρα κάνοντας την αμερικανική Μαύρη Παρασκευή (Black Friday) να τα βάψει ακόμη πιο μαύρα.

Η Singles’ Day για το 2018, οι αγορές αλλά και το υπερθέαμα από την κινεζικό κολοσσό Alibaba τελείωσαν με την εταιρεία να καταγράφει άλλο ένα ρεκόρ για τη συγκεκριμένη ημέρα. Δέκα χρόνια μετά από την πρώτη φορά που η Alibaba πραγματοποίησε την γιορτή που είναι αφιερωμένη σε όσους είναι μόνοι, στις 11/11, υπάρχουν πολλά που χρήζουν ανάλυσης σχετικά με την Singles’ Day.

Οι Κινέζοι με το δικό τους Singles’ Day (σ.σ. η Ημέρα των Εργένηδων) στις 11 Νοεμβρίου έσπασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε μία ημέρα κάνοντας την αμερικανική Μαύρη Παρασκευή (Black Friday) να τα βάψει ακόμη πιο μαύρα.

Όπως φαίνεται και από το infographic του Statista το 2017 – που υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία και για τις δύο – οι πωλησεις μόνο της Alibaba στην Singles’ Day στην Κίνα είναι υπερδιπλάσιες σε σχέση με την Black Friday και την Cyber Monday μαζί, στo σύνολο των εταιρειών στις ΗΠΑ.

Με την επέκταση των δραστηριοτήτων της Singles’ Day και τη συμμετοχή περισσότερων καταστημάτων, υπηρεσιών τροφίμων και ξενοδοχείων η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων στις πλατφόρμες της έκλεισαν κατά 27% υψηλότερα, καταγράφοντας ρεκόρ 30,8 δισ. δολαρίων (213,5 δισ. γουάν) . Ο όγκος των πωλήσεων της Singles’ Day ξεπέρασε τις πωλήσεις των ΗΠΑ κατά την Black Friday και Cyber Monday μαζί με την Prime Day της Amazon, γεγονός που δεν θα έπρεπε να μας προκαλεί έκπληξη καθώς ο μηνιαίος αριθμός των ενεργών χρηστών μέσω κινητών τηλεφώνων της Alibaba φτάνει τα 666 εκατομμύρια, σχεδόν διπλάσιος από τον πληθυσμό των ΗΠΑ.

Η συγκεκριμένη ημέρα αποτελεί βαρόμετρο των δαπανών των Κινέζων καταναλωτών ιδίως ενόψει της επιβράδυνσης της οικονομίας της Κίνας και του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. “Αυτή η τάση της ανόδου της κινεζικής μεσαίας τάξης δεν πρόκειται να σταματήσει, με ή χωρίς εμπορικό πόλεμο” δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Alibaba, Joe Tsai, σε ένα blog post, χτες Κυριακή.

Ενώ τα τελευταία δεδομένα της κινεζικής κυβέρνησης δείχνουν “αδυναμία” σε είδη όπως οικιακές συσκευές και αυτοκίνητα και αναφέρουν πως οι Κινέζοι καταναλωτές βλέπουν αβεβαιότητα στο μέλλον και περιορισμό των αγορών διαρκών αγαθών, τα marketplace λιανικής της Alibaba, όπως Tmail και Taobao, συνέχισαν να βλέπουν ισχυρή ανάπτυξη στα καταναλωτικά αγαθά, τα καλλυντικά και τα είδη ένδυσης, δήλωσε ο Tsai νωρίτερα αυτόν τον μήνα, όταν η Alibaba ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου.

“Οι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας έχουν δει σημαντική αύξηση στους μισθούς κατά την τελευταία δεκαετία και αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας για να ικανοποιήσουν τις διακριτικές τους δαπάνες και έναν όλο και πιο εκλεπτυσμένο τρόπο ζωής” δήλωσε ο Tsai. Αναφερόμενος σε μια πρόβλεψη του ΟΟΣΑ, ο Tsai ανέφερε ότι η μεσαία τάξη της Κίνας θα τριπλασιαστεί μέχρι το 2030, στα 850 εκατ. από 300 εκατ.

Τα διεθνή brands θέλουν το μερίδιό τους από το “πορτοφόλι” της κινεζικής μεσαίας τάξης.

Όταν η Alibaba ξεκίνησε για πρώτη φορά την Singles’ Day το 2009, 27 brands, συμπεριλαμβανομένης της Adidas, υπέγραψαν για να συμμετάσχουν. Ο συνολικός αριθμός τους τώρα, τοπικών και διεθνών brands, είναι 180.000.

Πάνω από το 40% των αγοραστών της Singles’ Day αγοράζουν από διεθνείς μάρκες και κάθε ένα από τα σχεδόν 240 brands συμπεριλαμβανομένων των Apple, Dyson, Kindle, Estee Lauder, L’Oreal, Nestle, Gap, Nike και Adidas, κέρδισε $14,4 εκατ. ( 100 εκατ. γουάν) σε μια μέρα.

Παρά τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας, η αγάπη των Κινέζων καταναλωτών για τα αμερικανικά προϊόντα δεν έδειξε σημάδια ύφεσης. Για παράδειγμα, Starbucks και Nike, δύο εταιρείες που έχουν αντιληφθεί την σημασία της Κινεζικής αγοράς στην ανάπτυξή τους, σχεδίασαν ροφήματα, αθλητικά παπούτσια και άλλα προϊόντα αποκλειστικά για την Singles’ Day. Η Nike μάλιστα κατά την προετοιμασία της για την “κολοσσιαία”, όπως την χαρακτήρισε, Singles’ Day, δήλωσε πως θα χρησιμοποιήσει ακόμη και drones προκειμένου να κάνει γρήγορες παραδόσεις σε πελάτες της επαρχίας.

Singles’ Day: H Alibaba βρίσκεται αντιμέτωπη με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό της Singles’ Day.

Ακριβώς όπως κατά την Prime Day της Amazon, οι Αμερικανικές λιανικές εταιρείες όπως Walmart και Target προωθούν τα δικά τους προϊόντα μετατρέποντας μια ήσυχη καλοκαιρινή περίοδο σε μια μεγάλη ευκαιρία για αγορές, οι αντίπαλοι της Alibaba, συμπεριλαμβανομένου του κορυφαίου ανταγωνιστή της JD.com, μπαίνουν επιθετικά στο παιχνίδι της Singles’ Day. H JD.com – της οποίας η εντυπωσιακή λίστα επενδυτών και συνεργατών περιλαμβάνει Walmart, Google, Tencent και τη μητρική εταιρεία της κορυφαίας εφαρμογής κινητής τηλεφωνίας της Κίνας WeChat – δήλωσε ότι ο όγκος συναλλαγών της Singles’ Day ανήλθε σε 160 δισεκατομμύρια γουάν ή $23 δισεκατομμύρια.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Analysys International, η Alibaba κατέχει το 58%, το μεγαλύτερο μερίδιο της κινεζικής αγοράς ηλεκτρονικών πωλήσεων με την JD.com να ακολουθεί με ποσοστό 26%.

Singles’ Day: Αυτή η μία μέρα του ρεκόρ μπορεί να συνεχιστεί και με ποιο κόστος;

Παρά το γεγονός πως η Alibaba κατέκτησε άλλο ένα ρεκόρ, είδε τον ρυθμό ανάπτυξής της να καταγράφει πτώση περίπου 40% από πέρυσι όπως ακριβώς συνέβη και στο ρεκόρ της Prime Day της Amazon η οποία είδε στο τρίμηνο την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων της να επιβραδύνεται.

Παρά το γεγονός πως όλη αυτή η προσπάθεια κερδίζει συνεχώς έδαφος δεν είναι σαφές αν η συγκεκριμένη ημέρα ήταν κερδοφόρα για την Alibaba και τους ανταγωνιστές της οι οποίοι έχουν διπλασιάσει τις δαπάνες τεχνολογίας και των logistics προκειμένου να διευκολύνουν τους καταναλωτές της Κίνας που πραγματοποιούν αγορές μέσω των κινητών τους. Όπως επισημαίνεται, αυτές οι επενδύσεις έχουν κόστος. Παρά το γεγονός πως η Alibaba ανέφερε υψηλότερα έσοδα στο βασικό ηλεκτρονικό εμπόριο, το cloud computing και άλλους τομείς, τα έσοδα από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της μειώθηκαν κατά 19% στο πρόσφατο τρίμηνο κυρίως εξαιτίας των δαπανών που ο κινεζικός κολοσσός χαρακτηρίζει “πρωτοβουλίες για τo νέο λιανικό εμπόριο”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments