Αυτοκίνητο

Δίπλωμα οδήγησης – αλλαγές: Στο τιμόνι από τα 17 με… ηλεκτρονική παρακολούθηση

Έρχονται ριζικές αλλαγές στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης.

Δίπλωμα οδήγησης – αλλαγές: Έρχονται σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι νέοι οδηγοί θα εξετάζονται προκειμένου να λάβουν την άδειά τους για να καθίσουν στο τιμόνι.

Τουλάχιστον, αυτό προκύπτει από την τελική µορφή του νοµοσχεδίου του υπουργείου που θεσµοθετεί τη συνοδευόµενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών, και παρουσιάζει το «Εθνος».

Αναλυτικότερα, κάθε εν δυνάμει οδηγός  θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση, και εφόσον επιτύχει, θα ακολουθεί η δοκιµασία προσόντων και συµπεριφοράς, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια, που µπορούν να προγραµµατίζονται και την ίδια ηµέρα.

Σύμφωνα πάντα με το “Έθνος”, το πρώτο στάδιο θα είναι η πορεία, ενώ στο δεύτερο θα εξετάζονται οι δεξιότητες οδήγησης των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στο δεύτερο στάδιο µόνο εφόσον επιτύχουν στο πρώτο, ενώ, εάν αποτύχουν στο δεύτερο, θα επανεξετάζονται και στο πρώτο.

Η δοκιµασία προσόντων θα διενεργείται από έναν εξεταστή, ενώ δεν θα επιτρέπεται να βρίσκεται εντός του οχήµατος ο εκπαιδευτής των υποψηφίων. Για την εξέταση όσων θέλουν να αποκτήσουν δίπλωµα για δίκυκλο, προβλέπεται στη µοτοσικλέτα να επιβαίνει µόνο ο υποψήφιος.

Με το σχέδιο νόµου αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήµερα, µε το 1/3 του ποσού να αποδίδεται στις περιφέρειες ώστε να διατεθεί σε αυτές τις ανάγκες. Τα εκπαιδευτικά οχήµατα που θα χρησιµοποιούνται στις εξετάσεις θα πρέπει να διαθέτουν διαδικτυακή σύνδεση µε το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου και κάµερα µε µικρόφωνο.

Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση των υποψηφίων µεταδίδονται σε πραγµατικό χρόνο και καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών µέσων και το υλικό µεταφορτώνεται την ηµέρα της εξέτασης.

Όπως γράφει το “Εθνος” το υλικό αυτό, χωρίς το οποίο η εξέταση θα θεωρείται άκυρη, περιέχει:

  • Τον χώρο διενέργειας των θεωρητικών εξετάσεων όπου απεικονίζονται όλοι οι συµµετέχοντες στη διαδικασία. Κατά τη διενέργεια της εξέτασης θα δηµιουργείται κλωβός διακοπής ασύρµατης επικοινωνίας, θα απενεργοποιούνται κινητά και κάθε άλλη ηλεκτρονική συσκευή.
  • Το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήµατος όπου απεικονίζονται όλοι οι συµµετέχοντες.
  • Το εξωτερικό του οχήµατος όπου φαίνεται το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται

Σχετικά με το καίριο ζήτηµα της αµοιβής των εξεταστών: Αναδροµικά από την 1η Μαΐου 2018 έως τρεις µήνες από την έναρξη ισχύος του νόµου καθορίζεται µηνιαία αποζηµίωση ύψους 240 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ο υπάλληλος να έχει συµµετάσχει σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις. Σε περίπτωση µικρότερης συµµετοχής, το ποσό θα περιορίζεται ανάλογα.

Πριν από την εξέταση κάθε σταδίου µε νέα ηλεκτρονική κλήρωση θα προκύπτει το ζεύγος κάθε εξεταζόµενου – εξεταστή. Τη δυνατότητα να οδηγούν µε συνοδό θα έχουν νέοι και νέες που κλείνουν τα 17 τους χρόνια, αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και επιτύχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις.

Τότε θα τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης µε συνοδό ο οποίος θα πρέπει να είναι:

  • Τουλάχιστον 30 ετών.
  • Κάτοχος άδειας οδήγησης για πέντε χρόνια.
  • Να µην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθµός ποινής στο point system.
  • Ο ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόµενης οδήγησης υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη. Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται µετά τη συµπλήρωση των 18 ετών.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο