Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας: Αυτή είναι η απόφαση της κυβέρνησης

Τέλη κυκλοφορίας: Από την 1η Μαρτίου 2020 τελικά θα τεθεί σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών.

Τέλη κυκλοφορίας: Ήταν γνωστό εδώ και καιρό πως πρόκειται να έρθουν μεγάλες αλλαγές σε όσα γνωρίζαμε για τα τέλη κυκλοφορίας. Από την 1η Σεπτεμβρίου τίθεται σε ισχύ πανευρωπαϊκά νέο πρότυπο υπολογισμού των ρύπων των ΙΧ βάσει των οποίων υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας. Το νέο σύστημα φέρει την ονομασία «WLTP», είναι πιο αυστηρό από τα προηγούμενα και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα. Ωστόσο, στην Ελλάδα οι αλλαγές αυτές θα καθυστερήσουν λίγο περισσότερο να γίνουν.

Θυμίζουμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά (στην Ελλάδα για τα καινούρια και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα) από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.

Ο νέος υπολογισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να επιβαρύνει αρκετά τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο από την κυβέρνηση αφήνουν να εννοηθεί ότι θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές ώστε να μην υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές στο ύψος των τελών κυκλοφορίας, ακόμη και με βάση τις νέες μετρήσεις. Υπενθυμίζεται πως στα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ως εξής:

  • 0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
  • 91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
  • 101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
  • 121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
  • 141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
  • 161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
  • 181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
  • 201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
  • Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Μετά την αλλαγή του προτύπου υπολογισμού των ρύπων, οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα αυξηθούν για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019 (ή μεταγενέστερη ημερομηνία αν αποφασίσει το υπουργείο Οικονομικών). Αυτό σημαίνει όταν ένα όχημα που εκπέμπει σήμερα 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη ύψους 156 ευρώ. Με το νέο πρότυπο θα εμφανίζεται, για παράδειγμα, να εκπέμπει 200 γραμμάρια ρύπων έτσι ο ιδιοκτήτης του εφόσον αυτό ταξινομηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά θα κληθεί να πληρώσει ετήσια τέλη ύψους 556 ευρώ, δηλαδή 400 ευρώ περισσότερα.

Για να μη συμβεί αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί προσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των τελών και έτσι δεν θα υπάρξει ουσιαστική επιβάρυνση. Στα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν αναμένονται αλλαγές.

Τα τέλη κυκλοφορίας για αυτά τα ΙΧ έχουν ως εξής:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο