Θεσσαλονίκη: Σε διαθεσιμότητα ο λιμενάρχης για την υπόθεση διαφθοράς στο λιμάνι
Θεσσαλονίκη: Σε αυτεπάγγελτη διαθεσιμότητα τέθηκε, με απόφαση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ο λιμενάρχης Θεσσαλονίκης , μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του για την υπόθεση διαφθοράς στο λιμάνι της πόλης. Παράλληλα, διατάχθηκε η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης σε βάρος του. Υπενθυμίζεται ότι εχθές ζήτησαν κι έλαβαν προθεσμία για να απολογηθούν οι 18 κατηγορούμενοι για την υπόθεση διαφθοράς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, το πρωί της Τρίτης συνελήφθησαν στην Αθήνα τέσσερις εφοπλιστές για συμμετοχή στο κύκλωμα.
Οι κατηγορούμενοι θα βρεθούν ενώπιον της Α’ Ειδικής Ανακρίτριας το Σάββατο και την Κυριακή. Όλοι τους κατηγορούνται για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση και εκβίαση κατ’ επάγγελμα, κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή.
Οι αδιάφθοροι της ΕΛ.ΑΣ., που κυνηγούν την απάτη που στήθηκε για δύο χρόνια, έχουν καλά δεμένη την υπόθεση. Αξίζει να σημειωθεί πως ήδη έχει σχηματιστεί μεγάλη δικογραφία (2000 σελίδων). Η υπόθεση αφορά σε χρηματισμό για καλύτερη εξυπηρέτηση των καραβιών που πλήρωναν το καλά οργανωμένο καρτέλ.Το γεγονός ότι στο κύκλωμα συμμετείχαν ο λιμενάρχης, υψηλόβαθμος αξιωματικός του Λιμενικού, δείχνει το εύρος της διαφθοράς και της δωροδοκίας καθώς οι συλληφθέντες αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της Εγκληματικής Οργάνωσης, δωροδοκίας και δωροληψίας και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.
Πως δρούσε το κύκλωμα
Φέρονται οι ιδιοκτήτες των γνωστών ναυτιλιακών να είχαν δημιουργήσει μια μονοπωλιακή κατάσταση για τα πλοία που έμπαιναν κι έδεναν στο λιμάνι. Οι Αρχές έχουν πολλές καταθέσεις στα χέρια τους και έχουν «πιάσει στα πράσα» ανθρώπους να δίνουν χρήματα στα χέρια της συμμορίας.
Ο τζίρος από τις συγκεκριμένες πράξεις υπολογίζεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εφοπλιστές μετά τη σύλληψη τους, οδηγήθηκαν στην Θεσσαλονίκη όπου ανακρίθηκαν από τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ και έδωσαν καταθέσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να λειτουργούσε ένα σύστημα με πλοηγούς των οποίων προΐσταται βάσει νόμου ο Λιμενάρχης και ιδιόκτητες ρυμουλκών.
Η μέθοδος που φέρεται να ακολουθείτο ήταν να στέλνουν παραπάνω ρυμουλκά σε ένα πλοίο από όσα ήταν αναγκαία για να καταπλεύσει ή να αποπλεύσει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα αν ένα καράβι χρειαζόταν δύο ρυμουλκά πήγαιναν τρία ή τέσσερα με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη. Οι αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο το σύστημα να λειτουργούσε με συγκεκριμένα ρυμουλκά αποκλείοντας ανταγωνιστές.
Άλλες πληροφορίες θέλουν η υπόθεση να αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το ανάλογο «μπαξίσι». Προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού ελλείψει πλοηγών το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανταποκρίθηκε άμεσα στον αίτημα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και έστειλε δύο πλοηγούς χθες ενώ σήμερα αναμένεται και ένας τρίτος.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας