Ελλάδα

Μετρό: Έξι νέοι σταθμοί έτοιμοι έως το καλοκαίρι του 2021

Μετρό: Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας υπογράμμισε ότι το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως.

Μετρό: Οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής του μετρό προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια)θα έχουν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2020 ενώ ένα χρόνο αργότερα, το καλοκαίρι του 2021 θα παραδοθούν οι επόμενοι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα.

Μιλώντας στο συνέδριο Athens Investment Forum, ο κ. Κουρέτας υπογράμμισε ότι το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως, με 115.000 πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή Λιμάνι-Αεροδρόμιο να φτάνει τα 55 λεπτά.

Όσον αφορά στην επέκταση του τραμ στον Πειραιά, προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ, η ημερήσια κίνηση εκτιμάται σε 35.000 νέους επιβάτες. Στο στάδιο της δημοπράτησης παραμένει το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι μήκους 13 χιλιομέτρων με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας -και με προϋπολογισμό 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ. 

Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, την τελευταία 20ετία η Αττικό Μετρό έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χιλιόμετρα γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στο στάδιο σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χιλιόμετρα γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χιλιόμετρα γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής.

Στο στάδιο του σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται ακόμη εννέα χιλιόμετρα γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατομμύρια ευρώ περίπου.

Σύμφωνα με τον νέο διευθύνων σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη, πρώτη προτεραιότητα της εταιρείας είναι η άμεση αντιμετώπιση των καθυστερήσεων σε κρίσιμα έργα, όπως:

– Η υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια

– Η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του Άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και

– Η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού της γραμμής Κιάτο-Αίγιο.

Επίσης,  η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θα εργαστεί για τη σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς άξονες (Αθήνα–Βόλος–Θεσσαλονίκη Καβάλα–Αλεξανδρούπολη και Πειραιάς–Πάτρα–Ηγουμενίτσα), αλλά και με τις μεγάλες Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ). Ένα τέτοιο έργο είναι η σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο με γραμμή, μήκους τριών χλμ., που βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης.

Σημαντική ωστόσο θεωρείται και η αναβάθμιση και επέκταση του περιφερειακού δικτύου, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση και η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Ισθμού-Λουτρακίου, η εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα–Βόλος, η εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης σε σιδηροδρομική γραμμή μήκους 378 χλμ. σε όλη τη χώρα.

Στα νέα έργα που θα δρομολογηθούν, συγκαταλέγονται η νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το υφιστάμενο δίκτυο, ο νέος κλάδος του Προαστιακού από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα και η παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών με νέα γραμμή.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο