Ελλάδα

Απαγωγή Έλληνα ναυτικού: Συνεχίζεται το θρίλερ – Υποψίες πως οι απαγωγείς είναι Νιγηριανοί

Απαγωγή Έλληνα ναυτικού: Συνεχίζεται το θρίλερ – Υποψίες πως οι απαγωγείς είναι Νιγηριανοί
Απαγωγή Έλληνα ναυτικού: Ώρες αγωνίας για την οικογένεια του 20χρονου Έλληνα ναυτικού που κρατείται όμηρος μαζί με άλλους τρεις έπειτα από πειρατεία στο ελληνικών συμφερόντων τάνκερ Elka Aristotle ανοιχτά του Τόγκο.

Απαγωγή Έλληνα ναυτικού: Συνεχίζεται το θρίλερ της απαγωγής του 20χρονου ναυτικού, με την οικογένειά του να αγωνιά για την κατάσταση της υγείας του. Το ελληλόκτητο τάνκερ Elka Aristotle έπεσε θύμα πειρατείας ανοιχτά του Τόγκο, αποτέλεσμα να κρατούνται συνολικά τέσσερις ναυτικοί εκ των οποίων ένας είναι Έλληνας. Δεν αποκλείεται οι πειρατές να προέρχονται από την Νιγηρία καθώς η δράση τους είναι γνωστή και στο παρελθόν στην περιοχή.

«Δεν αποκλείεται οι απαγωγείς των μελών του πληρώματος του Elka Aristotle να είναι Νιγηριανοί πειρατές», εκτίμησε μιλώντας το πρωί στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1 ο Γιάννης Ροβύθης, Γενικός Διευθυντής εταιρείας φρουρών και πρώην μισθοφόρος. Όπως είπε, έχει την υποψία πως ίσως οι πειρατές να είναι από τη Νιγηρία, που απέχει 150 ναυτικά μίλια από το Τόγκο, καθώς τα πιο πολλά συμβάντα είναι στη Νιγηρία.

Σύμφωνα με τον πρώην μισθοφόρο, σε αυτές τις περιπτώσεις «τίποτα δεν είναι τυχαίο». Όπως τόνισε, οι ομάδες που δρουν στην περιοχή και κάνουν ρεσάλτο σε πλοία «έχουν μεγάλα κεφάλαια» πίσω τους και δρουν συνήθως με τρεις τρόπους: ο ένας είναι η ένοπλη ληστεία που μπορεί να φτάσει μέχρι το πλιάτσικο, ο δεύτερος το λεγόμενο cargo theft, όταν δηλαδή οι πειρατές απαγάγουν το πλοίο με το πλήρωμα και ο τρίτος αυτός που έγινε στο Elka aristotle, με τους πειρατές να παίρνουν ομήρους μέλη του πληρώματος για να ζητήσουν λύτρα.

«Οι όμηροι είναι κεφάλαιο γι’ αυτούς», τόνισε ο Γιάννης Ροβύθης, σημειώνοντας πως όσο οι τέσσερις ναυτικοί συμμορφώνονται με τους κανόνες των απαγωγέων, δεν θα υπάρξει δυσάρεστη εξέλιξη. Οι απαγωγείς θα επικοινωνήσουν με την εταιρία για λύτρα, αλλά συνήθως καθυστερούν για να μεταφέρουν ομήρους σε ασφαλή (για τους ίδιους τους πειρατές) περιοχή αλλά και για να δημιουργήσουν με αυτή την καθυστέρηση μεγαλύτερη πίεση.

Ανησυχία για την υγεία του 20χρονου ναυτικού

Οι γονείς του στο Μεσολόγγι τις τελευταίες ώρες προσεύχονται για το παιδί τους. Είναι ο τρίτος και ο μικρότερος γιος. Το στερνοπούλι της οικογένειας που παρά τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει «άνοιξε τα φτερά του» στις μακρινές θάλασσες. «Αντιμετωπίζει ένα προβληματάκι υγείας. Το έχει χρόνια από μικρό παιδί. Παίρνει 3 χαπάκια και αυτά πρέπει καθημερινά. Μαζί του.. πού να τα έχει… Όπως βγήκε από την καμπίνα να δει τι γίνεται, του ρίχτηκαν. Από εκεί συνέχισε πόλεμος. Αν ήταν στο καράβι δεν θα είχαμε πρόβλημα. Τα παιδιά τα πήρανε. Αυτό είναι όλο το πρόβλημα. Πήραν τα παιδιά από το καράβι και δεν ξέρουμε πού τα πάνε, αν είναι καλά στην υγεία τους και όλα αυτά», δήλωσε στον ΑΝΤ1, φανερά ανήσυχος ο πατέρας του 20χρονου.

Πως έγινε η επίθεση

Τις τελευταίες ώρες τα υπουργεία Εξωτερικών και Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς και η ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα την υπόθεση ομηρίας των τεσσάρων μελών του τάνκερ «ELKA ARISTOTLE». Προσπαθούν μέσω των υπόλοιπων 20 μελών του πλοίου να συνθέσουν το παζλ της ένοπλης επίθεσης. «Αυτοί ρίχτηκαν στο πλοίο με σκάλες και βεντούζες. Ανεβήκανε πάνω, χτύπησε η σειρήνα τη νύχτα. 02.00 π.μ. ήταν εκεί. Βγήκαν τα παιδιά απ’ το δωμάτιο για να δουν τι συμβαίνει και τους αρπάξανε .Ακολούθησαν εμπλοκές με τα όπλα, χτυπήσανε ένα φρουρό στο πόδι και τελείωσε. Πάει το παιδί. Χάθηκε», περιγράφει στον ΑΝΤ1 ο πατέρας του δόκιμου ναυτικού. Αυτό που περιμένουν πια είναι την κλήση των απαγωγέων που θα σημάνει την αρχή των διαπραγματεύσεων και την αντίστροφη μέτρηση για την απελευθέρωση των τεσσάρων απαχθέντων ναυτικών.

Το επικίνδυνο σημείο όπου έγινε η επίθεση

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Διεθνούς Γραφείου Ναυτιλίας (IMB), τους πρώτους εννέα μήνες του 2019, στην ίδια περιοχή πιάστηκαν όμηροι το 86% των ναυτικών που έπεσαν παγκοσμίως θύματα απαγωγής. Μάλιστα στον ίδιο κόλπο καταγράφηκαν 79 πειρατικές επιθέσεις την περσινή χρονιά. Το 2019 και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου στην ίδια θαλάσσια περιοχή έχουν απαχθεί 57 ναυτικοί, ενώ 42 κρατούνται ακόμη όμηροι. Η συγκεκριμένη περιοχή, της δυτικής Αφρικής, θεωρείται τον τελευταίο καιρό από τους πλοιοκτήτες το πλέον επικίνδυνο κομμάτι για τυχόν περιστατικά πειρατείας…

12.000 δολάρια το ημερήσιο κόστος για την ασφαλή διέλευση τάνκερ από τον κόλπο της Γουινέας

Από 12.000 δολάρια και πάνω τη μέρα οφείλουν να πληρώνουν οι ναυτιλιακές σε εταιρίες σεκιούριτι εάν θέλουν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο όταν τα πλοία τους διασχίζουν το κόλπο της Γουινέας, το νέο λημέρι των πειρατών. Σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της προστασίας στις επικίνδυνες θάλασσες του Τογκό που αναφέρει το protothema.gr, οι ιδιωτικές εταιρίες σεκιούριτι που δραστηριοποιούνται στη περιοχή προσφέρουν διάφορες επιλογές στις πλοιοκτήτριες εταιρίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν πιθανή επίθεση από πειρατές.

Οι περισσότερες εταιρίες προσφέρουν συνήθως έως και τέσσερις επιλογές στις ναυτιλιακές, προκειμένου να διασφαλίσουν όσο περισσότερο μπορούν την ασφαλή διέλευση του εκάστοτε πλοίου. Η πρώτη επιλογή, αφορά στη παρουσία 4 ενόπλων Τογκολέζων- μέλη του Πολεμικού Ναυτικού που είναι και οι μόνοι με τη δυνατότητα να ανέβουν στο πλοίο με όπλα, μαζί με έναν σύμβουλο ασφαλείας. Οι τέσσερις αυτοί πάνοπλοι φρουροί ανεβαίνουν στο αγκυροβόλιο με το που φτάνει το καράβι και κάθονται σε αυτό μέχρι και την αποχώρηση του. Η πρώτη μέρα παρουσίας του χρεώνεται 2,850 δολάρια και κάθε επιπλέον μέρα κοστίζει 1,650 δολάρια.

Στη δεύτερη επιλογή, παρέχονται 2 άτομα ως προσωπικό ασφαλείας χωρίς όπλα οι οποίοι και ανεβαίνουν στο αγκυροβόλιο μέχρι και την αποχώρηση του. Η παρουσία τους έχει κυρίως συμβουλευτικό χαρακτήρα, οπότε και το κόστος είναι σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με το κόστος της πρώτης επιλογής. Συγκεκριμένα, για τις 3 πρώτες μέρες η συγκεκριμένη υπηρεσία χρεώνεται 750 δολάρια, ενώ από την 4η μέρα και μετά 650 δολάρια, σύμφωνα πάντα με το κοστολόγιο μιας εκ των εταιριών σεκιούριτι που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Η πλοιοκτήτρια εταιρία καλείται να πληρώσει μαζί και ένα πάγιο 1,250 ευρώ με το που ανέβουν οι δυο άοπλοι φρουροί στο πλοίο. Σε περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρία θέλει για κάποιο λόγο να αυξήσει τα μέλη της ομάδας πριν το αγκυροβόλιο, δηλαδή στα 12 ναυτικά μίλια, τότε πρέπει να καταβάλει στην εταιρία σεκιούριτι επιπλέον 800 δολάρια.

Η τρίτη επιλογή που δίνουν οι εταιρίες σεκιούριτι, έχει να κάνει με την παρουσία ομάδας του Πολεμικού Ναυτικού της Γουινέας που χρεώνεται για την πρώτη μέρα για 1,450 δολάρια και κάθε επιπλέον μέρα προς 1,350 δολάρια ενώ τα τέλη διαχείρισης υπολογίζονται σε 4, 167 δολάρια.

Η τέταρτη και πιο ακριβή επιλογή αφορά στην παρουσία συνοδευτικού σκάφους, το οποίο συνοδεύει το πλοίο από απόσταση 40 ναυτικών μιλίων ωσότου γίνει η φόρτωση του για να επιστρέψει μαζί με το πλοίο όταν αυτό διανύσει την ίδια απόσταση. Η παρουσία συνοδευτικού σκάφους κοστίζει 12.000 ευρώ τη μέρα.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά τα ακριβή μέτρα ασφάλειας που είχε λάβει η πλοιοκτήτρια εταιρία του υπό Ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου “Έλκα Αριστοτέλης”. Οι πρώτες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας έκαναν λόγο για την παρουσία ένοπλου φρουρού πάνω στο πλοίο, ο οποίος και φέρεται να τραυματίστηκε από σφαίρα κατά τη διάρκεια της συμπλοκής. Δεν έχουν γίνει γνωστά τα μέτρα που έλαβε η πλοιοκτήτρια του “Ελκα Αριστοτέλης” για την αποτροπή του ρεσάλτο στο δεξαμενόπλοιο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments