Οικονομία

Λουξ: Η πατρινή γεύση που δροσίζει τον κόσμο όλο

Λουξ: Η πατρινή γεύση που δροσίζει τον κόσμο όλο
Λούξ: Από την παλιά πόλη της Πάτρας, σε 27 χώρες του κόσμου.

Η ιστορία της Λουξ ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του 1950, στην οδό Παντοκράτορος, της Πάτρας, με τον Παναγιώτη Μαρλαφέκα να ιδρύει μια μικρή βιοτεχνία που παράγει πορτοκαλάδα, λεμονάδα και γκαζόζα. Ένας ντόπιος συνθέτης προτείνει ως όνομα αυτής το “Λουξ” και τα αναψυκτικά αποκτούν το γνώριμο όνομά τους. Ο ιδρυτής της επιχείρησης γνωρίζει από το ξεκίνημα ότι για να ξεχωρίσει πρέπει να αναπτύξει μοναδικές συνταγές και να χρησιμοποιεί τα καλύτερα υλικά για τα προϊόντα του, πρεσβεύοντας «ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος».

Οι διαδικασίες παραγωγής ήταν φυσικά αρχέγονες: «Με το χέρι γινόταν η εμφιάλωση, με το χέρι ταπώνανε». Και με αντίστοιχες, για την εποχή, μεθόδους γινόταν και η διανομή, «με το κάρο». Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα λειτουργούσαν τότε άλλες 11 αναλόγου μεγέθους ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο Πατρινός καταναλωτής.

Ο συνδυασμός ανώτερης ποιότητας και ξεχωριστής γεύσης λειτούργησε στην πράξη. Σύντομα, οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες «λουξ» έγιναν τα αγαπημένα αναψυκτικά των Πατρινών. Τα χρόνια κύλησαν και η πορεία της Λουξ ήταν σταθερά ανοδική.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η “λουξ” είχε φτάσει να απασχολεί 10 εργαζομένους, ενώ η παραγωγή άγγιζε τα 100 κιβώτια την ημέρα! Ωστόσο, η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, καθιστούσαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλο χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες, ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό.

1972,Κεφαλόβρυσο: Η λουξ βρίσκει τη «φυσική» της έδρα.

Το Κεφαλόβρυσο είναι ένας μικρός Παράδεισος, μια περιοχή με καταπράσινη φύση, γεμάτη από υπεραιωνόβια πλατάνια, που θυμίζει γη της επαγγελίας. Για τα δεδομένα όμως εκείνης της εποχής, ήταν πολύ μακριά από την Πάτρα κι από τα καθημερινά σημεία διανομής, «στη μέση του πουθενά» και, κυρίως, χωρίς βασικές υποδομές! Χωρίς τηλέφωνο, χωρίς καν ρεύμα!

Κρύβει όμως στο υπέδαφος έναν πραγματικό θησαυρό, το άριστης ποιότητας νερό Κεφαλόβρυσου! (ένα νερό ελαφρύ, ολιγομεταλλικό και σπάνιας φυσικής αξίας.) Αυτό είναι και το βασικό κριτήριο του Παναγιώτη Μαρλαφέκα για την επιλογή της μετεγκατάστασης: «ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος». Παρά τις διαφαινόμενες δυσκολίες, ο ιδρυτής της Λουξ επιλέγει να αξιοποιήσει μια μοναδική ευκαιρία για ολική ποιοτική βελτίωση των αναψυκτικών λουξ.

Η μετέπειτα πορεία της επιχείρησης απέδειξε ότι η επιλογή του ήταν ορθή. Από τότε, τα προϊόντα λουξ ξεχωρίζουν από κάθε άλλο αναψυκτικό στην Ελλάδα και στον κόσμο. Είναι τα μόνα που παρασκευάζονται με νερό Κεφαλόβρυσου. Κάτι που, με υπερηφάνεια, αναγράφεται σε κάθε συσκευασία λουξ.

2003: Η νέα γενιά αναλαμβάνει τα ηνία

Μετά το θάνατο του ιδρυτή της «Λουξ» Παναγιώτη Μαρλαφέκα το 2003, πολλοί πίστεψαν πως η νέα γενιά, οι τρεις διάδοχοί του, Γιάννης, Κωνσταντίνος και Πλάτων δε θα κατάφερναν να συνεχίσουν το έργο του πατέρα τους, το οποίο μετρά 60 χρόνια ζωής. Κι όμως, ο πατέρας τους τούς δίδαξε τα μυστικά του επιχειρείν από πολύ μικρή ηλικία και τους έμαθε να μην προδίδουν την κληρονομιά τους και να σέβονται τον κόσμο που δουλεύει γι’ αυτούς.

Ο Γιάννης Μαρλαφέκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο Κώστας Μαρλαφέκας αντιπρόεδρος και Διευθυντής εμπορικής ανάπτυξης και ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας αντιπρόεδρος και Διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών,  μεγάλωσαν μέσα στο εργοστάσιο της βιοτεχνίας έξω από την Πάτρα και από το 1989 έχουν πάρει ολοκληρωτικά στα χέρια τους την τύχη της οικογενειακής επιχείρησης, που ξεκίνησε από μια μικρή ομόρρυθμη εταιρεία με γκαζόζες και εξελίχθηκε σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ελλάδας. 

Τα καλοκαίρια που σταματούσαν τα σχολεία, αλλά και το χειμώνα όποτε οι συνθήκες το επέτρεπαν, οι τρεις πιτσιρικάδες ακολουθούσαν τον πατέρα τους στη δουλειά και έκαναν ό,τι μπορούσαν για να βοηθήσουν στη διαδικασία. Ο Πλάτωνας, που είναι και ο βενιαμίν της οικογένειας, από την πρώτη Δημοτικού και χωρίς ακόμη να φτάνουν τα πόδια του στα πεντάλ, θυμάται τον εαυτό του να ανεβαίνει όρθιος στο κλαρκ για να μεταφέρει τα κιβώτια στις αποθήκες.

Στη «μάχη» και οι μεγαλύτεροι γιοι, οι οποίοι «προπονούνταν» στη διοίκηση. Η «Λουξ» έγινε το πανεπιστήμιο των παιδικών τους χρόνων, όπως τους αρέσει να λένε. Ακόμη και το «μπαϊράκι» του μεσαίου διαδόχου, του Κώστα, που ξεκίνησε να σπουδάζει ιατρική στη Σερβία, δεν είχε διάρκεια παρά σχεδόν δύο χρόνια. Πολύ σύντομα επέστρεψε κι αφιερώθηκε στην οικογενειακή επιχείρηση.

Ενωμένοι σαν μια γροθιά κατέχουν από 33,33% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας και οι αρμοδιότητές τους είναι πλήρως διαχωρισμένες. Ο Πλάτων όπως προαναφέραμε είναι ο διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών,  ο Γιάννης, που είναι και ο μεγαλύτερος, είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος (υπεύθυνος για τα οικονομικά και την παραγωγή), ενώ ο «γιατρός» Κώστας κατέχει τη θέση του διευθυντή εμπορικής ανάπτυξης.

Η Λουξ κατακτά και τον κόσμο

Τα αναψυκτικά “λουξ” ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, προβάλλοντας τη φυσική ποιοτική υπεροχή και τη γευστική ανωτερότητα των ελληνικών προϊόντων. Σήμερα, οι εξαγωγές φτάνουν το 5% του συνολικού τζίρου, με αξιοσημείωτες πωλήσεις σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα , Ηνωμένο Βασίλειο, Σκωτία, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο και Ολλανδία.

Ενδιαφέρον για τα προϊόντα της εταιρείας έχει εκδηλωθεί και από την αγορά της ευρύτερης περιοχής της Μέσης Ανατολής, της Νοτίου και Κεντρικής Αφρικής και της Βόρειας Ευρώπης. Τα αναψυκτικά λουξ ξεχωρίζουν για την ασύγκριτη ποιότητα και τις μοναδικά ελληνικές γεύσεις τους. Αλλά δεν είναι τα μόνα που συνθέτουν την γκάμα προϊόντων “λουξ”. Κάτω από τρία εμπορικά σήματα, “λουξ”, “λουξ Mix” και “Loux Cola”, η “λουξ” παράγει μία ολοκληρωμένη γκάμα αναψυκτικών, όλα με νερό Κεφαλόβρυσου. Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα, λουξ Mix (μείγμα τριών εσπεριδοειδών Πορτοκάλι- Λεμόνι – Μανταρίνι), Σόδα, Γκαζόζα παραδοσιακή, Loux Cola και Tonic.

Πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 14 Ιανουαρίου 2020, η Λουξ απέσπασε ακόμη μία σπουδαία διάκριση, στα ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΒΕΑ 2020, που πραγματοποιήθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μέσω των οποίων αναδείχθηκε η βαρύτητα του επιμελητηριακού θεσμού, αλλά και ο ρόλος σημαντικών ελληνικών εταιρειών που έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία.

Η Λουξ διακρίθηκε με το βραβείο «Επιχείρηση και Παράδοση» επισφραγίζοντας τη δυναμική της πορεία, ενώ η συμπλήρωση 70 χρόνων παρουσίας της στην αγορά, εντείνει ακόμα περισσότερο τη σημασία της βράβευσης. Η Λουξ εξελίσσεται και καινοτομεί από το 1950 στηριζόμενη στην παράδοση, σεβόμενη τις αξίες και την εμπειρία του παρελθόντος, ενώ παράλληλα επενδύει αδιάκοπα στον εκσυγχρονισμό και την πρωτοπορία.

«Το 2020 είναι μια χρονιά σταθμός για τη Λουξ που συμπληρώνει 70 χρόνια παρουσίας στον κλάδο ενώ η φιλοσοφία της, από την πρώτη μέρα λειτουργίας της, είναι ο σεβασμός και ο αδιάκοπος «διάλογος» με το καταναλωτικό κοινό, αλλά και η κάλυψή των ξεχωριστών αναγκών του, που επιτυγχάνεται μέσω της πρωτοπορίας που ενσωματώνει η εταιρεία στις προϊοντικές της προτάσεις», επισήμανε ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments