Ελλάδα

Θεσσαλονίκη Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα: Προτείνεται σχέδιο για λύση του κυκλοφοριακού

Θεσσαλονίκη Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα: Προτείνεται σχέδιο για λύση του κυκλοφοριακού
Θεσσαλονίκη Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα: Η διευθύντρια ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Κέντρου Έρευνας τόνισε τη σημασία της δράσης σχετικά με το κυκλοφοριακό, ένα μεγάλο ζήτημα, που είναι επιτακτική ανάγκη να επιλυθεί.

Θεσσαλονίκη Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα: H Γεωργία Αϋφαντοπούλου, διευθύντρια ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM» τονίζει την ανάγκη να προχωρήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα προκειμένου να αντιμετωπίζονται οι καθημερινές κυκλοφοριακές ανάγκες αλλά και οξυμένα προβλήματα, όπως αυτά που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πολυπληθούς κλαδικής έκθεσης «Agrotica».

Ειδικότερα δήλωσε η κ. Αϋφαντοπούλου: «Πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι. Πρέπει να προχωρήσουμε όλοι προς την Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα -και ο δήμος και οι πολίτες και οι καταστηματάρχες- όλοι πρέπει να καταλαβαίνουμε ότι οι πόλεις στην Ευρώπη αλλάζουν, με κέντρα που είναι πεζοδρομημένα, με μεγάλους φόρτους κυκλοφορίας, τους οποίους και διαχειρίζονται. Μην περιμένουμε μόνο το μετρό να σώσει τη πόλη, δεν πρέπει να περιμένουμε πως όταν θα γίνει όλα θα διορθωθούν με έναν “φανταστικό” τρόπο!”

Επιπλέον η διευθύντρια του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ παρατήρησε ότι υπήρξε αριθμός ημερών «στις οποίες το κυκλοφοριακό σύστημα πέρασε δύσκολα, κάτι που μπορεί να συμβαίνει με οποιοδήποτε σύστημα». Απαραίτητο, κατά την κ. Αϋφαντοπούλου, είναι σε τέτοιες έκτακτες περιστάσεις να λειτουργήσει ειδικό σχέδιο το για το «πώς θα λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες», να είναι γνωστό το τι θα ειπωθεί στους πολίτες «ώστε να χρησιμοποιήσουν άλλα μέσα όπως και να αποφύγουν συγκεκριμένες περιοχές» αλλά και να υπάρξει ειδική στόχευση για το ζήτημα της στάθμευσης. «Δεν είναι δυνατό να έρχονται αυτοκίνητα και να τους επιτρέπεται να σταθμεύουν πάνω στους δρόμους με αυτούς τους όρους (σ.σ. που ίσχυσαν κατά τη διάρκεια της κλαδικής έκθεσης), τονίζει η ερευνήτρια του ΕΚΕΤΑ.

Έπειτα η κ. Αϋφαντοπούλου δήλωσε: «Πρέπει να προχωρήσουμε τώρα. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) είναι το πρώτο το οποίο πρέπει να γίνει η βάση για το σκεπτικό όλων. Αναπτύχθηκε με τις προτάσεις όλων, ας ελεγχθεί λοιπόν πάλι από όλους, ας τροποποιηθεί όπου είναι απαραίτητο και ας προχωρήσουμε στην υλοποίησή του γιατί όσο καθυστερούμε, τόσο μεγαλώνουν τα ήδη μεγάλα προβλήματα στο κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη», αναφέρει χαρακτηριστικά η διευθύντρια ερευνών του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ.

Καταληκτικά η  κ. Αϋφαντοπούλου ανέφερε ότι «Η λύση του κυκλοφοριακού, που για τη Θεσσαλονίκη είναι ένα μεγάλο ζήτημα, θέλει χρόνο και θέλει να βοηθήσουν πολλοί», εξηγώντας πως αυτό που είναι σήμερα αναγκαίο είναι «να οριστικοποιήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης τις τροποποιήσει του ΣΒΑΚ και αυτό να περάσει από το δημοτικό συμβούλιο». Αυτό, σύμφωνα με την ίδια, θα σημαίνει πως «θα είναι όλοι ενημερωμένοι για τι είναι οι τολμηρές, μακροχρόνιες, άμεσες προτάσεις του ΣΒΑΚ». Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι -σύμφωνα με την επιστήμονα του ΕΚΕΤΑ- κάτι που εκκρεμεί. Εκτιμά, ωστόσο, πως «μετά και τις συζητήσεις που έχουν γίνει με τον κεντρικό δήμο» θα ολοκληρωθεί συνολικά η διαδικασία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments