Οικονομία

Κορωνοϊός καταναλωτές: Έτσι άλλαξαν οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων

Κορωνοϊός καταναλωτές: Έτσι άλλαξαν οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων
Κορωνοϊός καταναλωτές: Στροφή των Ελλήνων στο μαγείρεμα και το καθάρισμα του σπιτιού λόγω της πανδημίας. Αναλυτικά πως έχει επηρεαστεί η ζωή τους και οι αγοραστικές τους συνήθειες.

Κορωνοϊός καταναλωτές: Μιας και που ο θανατηφόρος ιός έχει εισέλθει για τα καλά στις ζωές μας το τελευταίο διάστημα, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο και πως έχουν αλλάξει οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοιού. Οι Έλληνες πλέον αγοράζουν περισσότερο από ότι αγόραζαν πριν τον κορωνοιό, αλλά λιγότερες φορές.

Παράλληλα μαγειρεύουν στο σπίτι και το καθαρίζουν συχνότερα απ’ ότι στο παρελθόν, πριν εμφανιστεί ο κορωνοιός

Αυτό προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία έρευνας της εταιρίας Nielsen, σύμφωνα με την οποία το 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν στο εξής να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα ειδών διατροφής (σουπερ μάρκετ), ώστε να περιορίσουν τη συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.

Επιπτώσεις στις επιχειρήσεις που επιλέγουν για τις αγορές τους, αφού μειώνουν τις επισκέψεις τους και αυξάνουν τις αγορές τους.

Όπως προκύπτει από την έρευνα τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2,500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό ,20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα super markets (1000-2,500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς, κατά 12,1%.

Μαγείρεμα στο σπίτι

Σχεδόν ο ένας στους δυο Έλληνες ( 46% ) δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας πλέον μαγειρεύουν και τρώνε περισσότερο στο σπίτι μια τάση η οποία επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική που στο παρελθόν δεν ήταν σε πρώτη ζήτηση έχουν πλέον παρουσιάσει  ποσοστά ανάπτυξης . Ενδεικτικά:

  • το αλεύρι παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 141,3%
  • το αλάτι 55,8%
  • η κρέμα γάλακτος 33,0%
  • τα αυγά 36,9%
  • και η μαργαρίνη 22,5%

Aκόμη, έχει ευνοηθεί η κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών snacking, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς οι πώλησης των οποίων αυξήθηκαν κατά 29,9%, την σοκολάτα (14,5%), αλλά και τα μπισκότα (10,8%), από την παραμονή των πολιτών στο σπίτι.

Σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών

Ενδεικτικά η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο 2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του Ούζου και του Τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.

Το 88% των Ελλήνων πλένει πιο συχνά τα χέρια του

Απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά στην καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. Το 88% των Ελλήνων δηλώνουν ότι λόγω του κορωνοιού πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (208,4%). Τέλος, οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού  έχουν ανοδική τάση κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, αφού όπως λένε οι επτά στους δέκα Έλληνες (67%) λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments