Νίκος Φίλης για το άνοιγμα σχολείων: Είναι μια αμιγώς πολιτική απόφαση
Νίκος Φίλης για το άνοιγμα σχολείων: Για καταφανώς βεβιασμένο άνοιγμα των σχολείων που έρχεται με πολιτική απόφαση και ευθύνη του πρωθυπουργού έκανε λόγο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης. «Υπάρχουν ουσιαστικοί λόγοι για τους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αρνητικός στην επαναλειτουργία των γυμνασίων και των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου. Σαφώς είναι δυνατό και πρέπει να λειτουργήσει η Γ’ Λυκείου για να ολοκληρώσουν το μάθημά τους οι τελειόφοιτοι και να δώσουν πανελλήνιες. Δεν είναι σκόπιμο να παρατείνουμε την αγωνία αυτών των παιδιών. Η Γ’ Λυκείου όμως, αντιπροσωπεύει μικρό μόνο μέρος του μαθητικού πληθυσμού και μπορεί να λειτουργήσει, όχι χωρίς κανένα ρίσκο βέβαια, αλλά με ελάχιστο ρίσκο» επισήμανε μιλώντας στην τηλεόραση του Mega.
«Έχει όμως πραγματικό νόημα να στείλουμε εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές 13 ως 17 ετών στα σχολεία, και μάλιστα εναλλάξ, για 30 μέρες; Δηλαδή, να κάνουν μάθημα για δέκα μέρες το πολύ;» διερωτήθηκε ο Ν. Φίλης. Όπως είπε, «πολλές δυτικές χώρες έχουν κλείσει τα σχολεία τους ως τον Σεπτέμβρη. Άλλες τα ανοίγουν σταδιακά, αλλά μη συγκρίνετε την Ελλάδα με αυτές. Έχουν άλλη σχολική υποδομή. Είναι δυνατό στην πλειοψηφία των ελληνικών σχολείων να τηρηθούν τα μέτρα προφύλαξης; Υπάρχουν οι βρύσες, οι αίθουσες, τα προαύλια; Υπάρχει επάρκεια σε μάσκες, σε αντισηπτικά; Θα προφυλαχθούν οι μαθητές με κάποιο υποκείμενο νόσημα; Θα προφυλαχθούν οι εκπαιδευτικοί, που στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι στην πλειοψηφία τους μεγάλης ηλικίας; Έχει η Ελλάδα τη δυνατότητα και τις τεχνικές να κάνει μαζικά τεστ στο μαθητικό πληθυσμό και στους εκπαιδευτικούς;».
«Ανοίγει (για παράδειγμα) και το Βέλγιο τα σχολεία, σταδιακά… Εκεί όμως εξαγγέλλουν ως συνοδό μέτρο 25.000 τεστ για τον ιό την ημέρα. Εδώ έχουν γίνει 65.000 από την αρχή της πανδημίας!
Είναι κατανοητός και ο αντίλογος: γονείς που δουλεύουν, παιδιά που έχουν αποκοπεί για 45 μέρες από το σχολικό περιβάλλον… Καμία λύση αυτή τη στιγμή δεν είναι άριστη. Αλλά το να ανοίξουν τα σχολεία τόσο βεβιασμένα, είναι η χειρότερη, εκείνη που έχει το μεγαλύτερο ρίσκο. Η κυβέρνηση, ο κ. Μητσοτάκης και η υπουργός Παιδείας παίρνουν αυτό το ρίσκο για πολιτικούς λόγους. Να κατασκευάσουν εικόνα «επιστροφής στην κανονικότητα». Και το κάνουν ενώ η επιστημονική κοινότητα στο ζήτημα αυτό δεν έχει ομόφωνη γνώμη, για πρώτη φορά. Εύχομαι να μην το πληρώσουμε. Η σωστή θέση είναι, άνοιγμα των υπολοίπων -πέραν της Γ’ Λυκείου- τάξεων το Σεπτέμβριο, με εντατική προετοιμασία στην υποδομή όλο το καλοκαίρι» τόνισε ο πρώην υπουργός Παιδείας.
«Αλλά η κυβέρνηση έχει άλλες βλέψεις. Κι αυτό φαίνεται από τα δύο νομοσχέδια που κατεβάζει, τη στιγμή που στην πράξη η Βουλή είναι κλειστή. Ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι το Κοινοβούλιο λειτουργεί «δι’ αντιπροσώπων». Διάλογος σοβαρός με τους φορείς και την κοινωνία «κλειστή» δεν μπορεί να γίνει, αντίλογος κοινοβουλευτικός επίσης δεν μπορεί να αναπτυχθεί. Κοντολογίς, σε αυτή την περίοδο ειδικών συνθηκών, η Βουλή δεν λειτουργεί ουσιαστικά.
Δεν διστάζει όμως η κυβέρνηση -ή μάλλον, το επιδιώκει- να κατεβάσει δυο νομοσχέδια με σαρωτικές αλλαγές στο Περιβάλλον και στην Εκπαίδευση, για να υφαρπάξει την ψήφισή τους με το μικρότερο πολιτικό κόστος. Γελιέται όμως. Οι φορείς έχουν δικαίως ξεσηκωθεί για το πρώτο νομοσχέδιο, το χειρότερο, το πιο καταστροφικό για το περιβάλλον από το 1974. Ίδιες αντιδράσεις έχει ξεσηκώσει και το «εκπαιδευτικό» νομοσχέδιο, που διώχνει μαθητές από τα σχολεία και ανοίγει ξεδιάντροπα μπίζνες για τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Voucher και για τους 18χρονους μαθητές της επαγγελματικής εκπαίδευσης! Και τα δύο νομοσχέδια πρέπει να αποσυρθούν πάραυτα» κατέληξε.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας