Οικονομία

Πού βρίσκονται «παρκαρισμένα» τα 17.000 αεροπλάνα που δεν πετάνε

Πού βρίσκονται «παρκαρισμένα» τα 17.000 αεροπλάνα που δεν πετάνε
Αεροπλάνα κορωνοϊός: Η πανδημία του κορωνοϊού είχε όλο το προηγούμενο διάστημα μπλοκάρει τις πτήσεις αφού οι χώρες είχαν πάρει έκτακτα μέτρα. Πού βρίσκονταν τα 17.000 αεροπλάνα που δεν πετούσαν;

Αεροπλάνα κορωνοϊός: Ένα από τα ερωτήματα που προέκυψαν το προηγούμενο διάστημα είναι που βρίσκονταν τα αεροπλάνα που δεν εκτελούσαν πτήσεις λόγω του κορωνοϊού και των μέτρων που πάρθηκαν από το σύνολο των χωρών του πλανήτη. Συνηθίζεται τα μεγάλα αεροσκάφη τύπου Airbus A380 της Lufthansa να ξεκινούν από την Φρανκφούρτη στη Γερμανία με προορισμό το Ντουμπάι, τη Νέα Υόρκη και τη Σαγκάη.

Τελευταία, όμως, τα αεροπλάνα αυτά πετούν για έναν άγνωστο, ακόμα και στους ταξιδιωτικούς πράκτορες, προορισμό. Την Τετάρτη 13 Μαΐου για έβδομη και τελευταία φορά έγινε η πτήση με αριθμό LH9924. Η πτήση για το Τερουέλ δεν υπάρχει σε κανένα επίσημο δρομολόγιο. Η πόλη των 35.000 κατοίκων βρίσκεται στην επαρχία της Αραγονίας στην ανατολική Ισπανία ανάμεσα στη Μαδρίτη και τη Βαλένθια. Παρά το γεγονός ότι η πόλη ανήκει στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO για την ιστορική της αρχιτεκτονική δεν υπάρχουν τουρίστες, πολύ περισσότερο τώρα εν μέσω κορωνοϊού. Το αεροδρόμιο της πόλης πάντως είναι από τους πιο περιζήτητους προορισμούς αυτή την περίοδο για τις ευρωπαϊκές πτήσεις και αυτό γιατί έχει μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης των αεροπλάνων που δεν πετούν. Δίπλα στα αεροσκάφη της Lufthansa τύπου Α380 έχουν σταθμεύσει και μερικά τύπου Α340-600 ενώ και η Air France έχει παρκάρει κάποια Α380 και η British Airways πέντε Boeing 747.

Άλλαξε χρήση το τεράστιο αεροδρόμιο

«Ποτέ δεν είχαμε τόσα αεροπλάνα» λέει ο διευθυντής του αεροδρομίου Πέδρο Σάεζ, διευθυντής της διαχειρίστριας εταιρείας Tarmac Aragon. Αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο βρίσκονται 115 αεροπλάνα, ενώ μπορεί να δεχθεί ακόμα 20 με 25. Η έκταση του αεροδρομίου είναι περίπου όσο 140 στάδια γηπέδου. Τα σχέδια τώρα είναι να διπλασιαστεί ο χώρος με την ελπίδα ότι η Τερουέλ θα μπορούσε να επωφεληθεί και τα επόμενα χρόνια από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τα σημαντικά κριτήρια για την επιλογή χώρου στάθμευσης για ένα αεροπλάνο που δεν πετάει είναι η περιορισμένη υγρασία και έτσι ο μικρός κίνδυνος διάβρωσης των ευαίσθητων υλικών του αεροσκάφους. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχαν καθηλωθεί στο έδαφος τόσα πολλά αεροπλάνα που είναι σε θέση να πετάξουν. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 26.000 αεροσκάφη στον κόσμο που εκτελούσαν 102.000 πτήσεις την ημέρα και μετέφεραν καθημερινά σχεδόν έξι εκατομμύρια επιβάτες.

Υπό κανονικές συνθήκες μισό εκατομμύριο άνθρωποι πετούν υπό κανονικές συνθήκες όλες τις ώρες της ημέρας για να πάνε σε κάποιο σημείο του πλανήτη. Τώρα πια είναι ελάχιστοι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας Cirium στο τέλος Απριλίου 17.000 επιβατηγά αεροσκάφη όλων των τύπων ήταν καθηλωμένα στο έδαφος, περίπου το 64% του συνόλου.

Όχι μόνο στην Τερουέλ

Οι αεροπορικές εταιρείες αναζητούν τώρα χώρους στάθμευσης των αεροπλάνων τους. Στις ΗΠΑ οι πιο γνωστοί χώροι βρίσκονται στην αεροπορική βάση Μόνθαν καθώς και στην Μαράνα στο Τάσκον και στο Βίκτορβιλ στην Καλιφόρνια. Στη Γερμανία έχει δημιουργηθεί ένας χώρος στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, αλλά όπως λέει ο Κάρστεν Σπορ, επικεφαλής της Lufthansa, το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι πολύ ακριβό. Παράλληλα τίθενται θέματα όπως που θα βρεθούν χώροι, στους οποίους το κλίμα είναι ξηρό αλλά και παράλληλα τα αεροπλάνα να μπορούν γρήγορα να χρησιμοποιηθούν εάν χρειαστεί. Στην Ευρώπη εκτός από το αεροδρόμιο της Τερουέλ χρησιμοποιείται πλέον πολύ και το αεροδρόμιο Ταρμπ- Λούρδης στα Πυρηναία στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας.

H British Airways παρκάρει τον στόλο της των Α 380 στο Σατορού στην κεντρική Γαλλία, ενώ η Ελβετία χρησιμοποιεί ένα τμήμα του στρατιωτικού αεροδρομίου της στο Ντίμπεντορφ κοντά στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης και κάποια από τα αεροσκάφη της τα έχει μεταφέρει στο Αμάν της Ιορδανίας.

Τη μεγαλύτερη επιτυχία σε όλο τον κόσμο για τη στάθμευση αεροσκαφών είχε το αεροδρόμιο Άλις Σπρινγκς στο Άουτμπακ της Αυστραλίας. Δημιουργήθηκε από τον πρώην αναλυτή της Deutsche Bank Τομ Βίνσεντ, ο οποίος έκανε τη δική του επιχείρηση το 2014. Σήμερα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού το τηλέφωνό του δεν σταματάει να χτυπάει, όπως λέει. Για ένα συμβόλαιο 13 μηνών για στάθμευση ενός Boeing 777 ο τζίρος του είναι 300.000. Υπάρχουν και οι κερδισμένοι της πανδημίας του κορωνοϊού.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments