Τεχνολογία

Enfield 8000: Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Ήταν δίπλα στον Μητσοτάκη

Enfield 8000: Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Ήταν δίπλα στον Μητσοτάκη
Enfield 8000: Το αυτοκίνητο που βρισκόταν δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη σήμερα στην παρουσίαση της καμπάνιας της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση, όχι μόνο έκλεψε τις εντυπώσεις, αλλά έχει μεγάλη ιστορία. Το σχόλιο του πρωθυπουργού.

Το όχημα που βρισκόταν δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη στη σημερινή παρουσίαση της καμπάνιας της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση όχι μόνο τράβηξε όλα τα βλέμματα πάνω του, αλλά έχει μεγάλη ιστορία όσον αφορά αυτόν τον τομέα. Αυτό το Enfield 8000 είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το Enfield 8000, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα στην αρχή της δεκαετίας του ’70. Παρά την καταγωγή του από τη Βρτετανία, έφερε ελληνική υπογραφή, καθώς ιδιοκτήτης της εταιρείας ήταν ο οραματιστής Ανδριώτης εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, ενώ την ευθύνη για το project είχε αναλάβει ένας Έλληνας μηχανικός, απόφοιτος του ΜΙΤ, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς.

Η εξέλιξη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία, όπου και κατάφερε να διακριθεί σε ένα διαγωνισμό του Συμβουλίου Ηλεκτρικής Ενέργειας απέναντι στις προτάσεις της Ford και της Leyland για την προμήθεια περίπου εξήντα αυτοκινήτων, αριθμός που, αν και μικρός, ήταν ικανός για να δημιουργηθεί για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της αυτοκίνησης μια μικρή γραμμή παραγωγής ενός ηλεκτρικού τετράτροχου.

Πριν πρακτικά ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινήτου, ο Γιάννης Γουλανδρής αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στην Αγγλία και να μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής στη Σύρο, στο κτίριο ενός παλιού κλωστηρίου, πολύ κοντά στα ναυπηγεία του Νεωρίου που είχε αποκτήσει λίγα χρόνια νωρίτερα. Το πρώτο Enfield της Σύρου οδηγήθηκε τον Οκτώβριο του 1973.

Είναι διθέσιο – Που βρίσκεται ο χώρος αποσκευών

Το Εnfield 8000 είναι 2θέσιο, με χώρο αποσκευών πίσω από την πλάτη των επιβατών. Το σχήμα του έχει έντονη αεροδυναμική. Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στο Enfield γίνεται σε οκτώ μπαταρίες μολύβδου, έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120 Ah, μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Δίνουν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος των μόλις 8,2 ίππων που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για τα βοηθητικά κυκλώματα φροντίζει μία επιπλέον μπαταρία 55 Αh. To Enfield ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο για να είναι ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά. Συνολικά, η παραγωγή της Σύρου έφτασε τις 120 μονάδες.

Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του Enfield Ε8000

  • Κατασκευάστηκε στη Σύρο (1973 – 1976)
  • Τελική ταχύτητα: 65 χλμ./ώρα
  • Ιπποδύναμη: 8,2 hp
  • Αυτονομία: 64 χλμ
  • Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες
  • 8 μπαταρίες μολύβδου των 12v
  • Επιτάχυνση: 0-64 χλμ/ώρα σε 25 δευτερόλεπτα
  • Μήκος: 2,84 μέτρα
  • Πλάτος: 1,42 μέτρα
  • Ύψος: 1,40 μέτρα
  • Τιμή (όταν κατασκευάστηκε): 2.800 λίρες

Τι σχολίασε ο πρωθυπουργός

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του έκανε ένα σχόλιο για το αυτοκίνητο που βρισκόταν μερικά μέτρα πιο δίπλα από τον ίδιο. To Enfield 8000 «θα μπορούσε ίσως να έχει αλλάξει τον ρου της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα, αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο εμφανίστηκε μάλλον πριν από την εποχή του», είπε ο πρωθυπουργός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments