Ηλεκτρονικές απάτες: Αυξήθηκαν κατά 30% οι καταγγελίες το πρώτο εξάμηνο του 2020
Κατά 30% αυξήθηκαν οι καταγγελίες για ηλεκτρονικές απάτες μέσα στο 2020, την περίοδο που περιλαμβάνει και την καραντίνα λόγω του κορωνοϊού. Τα παραπάνω στοιχεία δόθηκαν από τον Συνήγορο του Καταναλωτή.
«Οι σύγχρονες μορφές εμπορίου αποτελούν ένα νέο πεδίο που έχει πολλούς κινδύνους και πρέπει οι πελάτες – καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί. Η εγγύτητα δίνει δυνατότητες ελέγχου, ενώ οι εξ αποστάσεως αγορές εγκυμονούν κινδύνους», δήλωσε για το θέμα ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας, που σήμερα παρέλαβε την έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το έτος 2019, με τίτλο «Εξ αποστάσεως αγορές, αλλά με προσοχή. Για να είμαστε ασφαλείς».
«Με τον τίτλο της έκθεσης θέλαμε να σηματοδοτήσουμε το ζήτημα των ασφαλών συναλλαγών στο διαδίκτυο. Είναι δε ευρηματικός ο τίτλος αυτός, καθώς λόγω της συγκυρίας της πανδημίας είχαμε πολύ αυξημένη κίνηση στις διαδικτυακές, τις εξ αποστάσεως αγορές, από ηλεκτρονικά καταστήματα», τόνισε ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης, παραδίδοντας την έκθεση στον πρόεδρο της Βουλής. Ο κ. Ζαγορίτης πρόσθεσε ακόμα: «Δυστυχώς είχαμε και αφερέγγυους πωλητές, οι οποίοι προπληρώνονταν, συνήθως για ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως υπολογιστές, τηλέφωνα και άλλα σχετικά, και εξαφανίζονταν».
Τι ισχύει για τις χρεώσεις πενταψήφιων αριθμών – Αύξηση 85% στις απάτες
Ο κ. Ζαγορίτης τόνισε, ότι ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που αναφέρεται στην έκθεση, είναι οι χρεώσεις με μηνύματα πενταψήφιων αριθμών, που στέλνονταν μέσω υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, ανεξάρτητα αν άνοιγε ο καταναλωτής ή όχι το μήνυμα.
«Είχαμε αύξηση 85% στις απάτες αυτές μέσα στο 2019. Πολλοί καταναλωτές βρέθηκαν χρεωμένοι, με μικρά ενδεχομένως ποσά, αλλά ο συνολικός τζίρος ήταν μεγάλος. Γενικά είχαμε μεγάλη αύξηση των καταγγελιών, αλλά η επίλυση των υποθέσεων έφτασε το 83%, με μέσο ρυθμό τους τρεις μήνες. Με τη διαμεσολάβησή μας και την εξωδικαστική επίλυση των υποθέσεων αυτών απαλλάξαμε τα δικαστήρια από φόρτο εργασίας. Οι υποθέσεις που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή με καταγγελίες, αναφορές και αιτήματα διαμεσολάβησης μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών έχουν αυξηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2020 κατά 30%, με 7.200 υποθέσεις, ενώ ολόκληρο το 2016 είχαμε 7.100 υποθέσεις. Το προσωπικό του Συνηγόρου δεν επαρκεί για να βγάλουμε τέτοιον όγκο δουλειάς στον ανάλογο χρόνο και με την ανάλογη ποιότητα», εξήγησε ο κ. Ζαγορίτης.
Ενίσχυση των ελέγχων με επιπλέον προσωπικό
Ο πρόεδρος της Βουλής, παραλαμβάνοντας την έκθεση, συνεχάρη τον Συνήγορο του Καταναλωτή για το έργο του και πρόσθεσε: «Θα διαβιβάσω την έκθεση στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα ενημερώσετε τους συναδέλφους βουλευτές για τη γόνιμη δράση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, όπως παρουσιάζεται και από τα απολογιστικά στοιχεία. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή στο πρόσωπο της Βουλής να αισθάνεται ότι έχει βρει τον δικό του συνήγορο. Αντιλαμβάνομαι τον φόρτο εργασίας και την πίεση και ενδεχομένως την ανάγκη να ενισχυθεί ο Συνήγορος με επιπλέον προσωπικό. Είναι κάτι που μπορούμε να εξετάσουμε και να συμβάλλουμε σ’ αυτό».
Οι σύγχρονες μορφές εμπορίου, επισήμανε ο Κώστας Τασούλας, αποτελούν ένα νέο πεδίο που έχει πολλούς κινδύνους και πρέπει οι πελάτες – καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί. «Η εγγύτητα δίνει δυνατότητες ελέγχου, ενώ οι εξ αποστάσεως αγορές εγκυμονούν κινδύνους. Συνεπώς οι προειδοποιήσεις, η φροντίδα σας, εν γένει ο ρόλος σας είναι καθοριστικός. Είμαι βέβαιος ότι με τη σωστή ενημέρωση που παρέχετε και τα αποτελέσματα που έχετε επιτύχει, και το εξ αποστάσεως εμπόριο θα απαλλαγεί από μεγάλο μέρος των παρενεργειών του», ανέφερε ο πρόεδρος της Βουλής.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας