Οικονομία

Αυτοί είναι οι νέοι δασμοί στα καινούρια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Αυτοί είναι οι νέοι δασμοί στα καινούρια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Αυτοκίνητα: Έρχονται αλλαγές στους δασμούς των αυτοκινήτων τόσο για τα καινούρια όσο και για τα μεταχειρισμένα. Αναλυτικά το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου σχετικά με τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το Newsauto.gr στα καινούρια αυτοκίνητα οι αλλαγές στους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι κλιμακωτές και θα αφορούν μόνο το υπερβάλλον ποσό ενώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οι αλλαγές θα είναι μεγαλύτερες. Συγκεκριμένα:

Οι αλλαγές στα καινούρια αυτοκίνητα

Στα καινούρια αυτοκίνητα το οικονομικό επιτελείο αλλάζει ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης βάζοντας τέλος στις κλιμακωτές χρεώσεις της φορολογίας, τις οποίες και κάνει προοδευτικές ώστε να σταματήσουν να έρχονται καινούρια αυτοκίνητα με πενιχρό εξοπλισμό για να μην υπερφορολογηθούν. Η κλίμακα προοδευτική φορολόγησης είναι:

  • Για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 14.000 ευρώ ο συντελεστής παραμένει στο 4%.
  • Πάνω από τις 14.001 ευρώ οι συντελεστές αλλάζουν και φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της Αξίας Λιανικής προ Φόρων που ισχύει σήμερα.
  • Ειδικότερα για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
  • Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
  • Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
  • Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
  • Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.

Σε αυτά τα plug-in υβριδικά μοντέλα θα ισχύσουν υψηλότερες εκπτώσεις

Ιδιαίτερη μέριμνα έχουν πραγματοποιήσει οι αρμόδιοι για τα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Ειδικότερα εξετάζεται η έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης να αυξηθεί από το 50% στο 75% για όλα τα plug-in υβριδικά τα οποία όμως εκπέμπουν έως 50 γρ. / CO2.

  • Σε όλα τα υπόλοιπα plug-in υβριδικά ή υβριδικά μοντέλα η έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης παραμένει στο 50%.
  • Στα ηλεκτρικά διατηρείται το μηδενικό Τέλος Ταξινόμησης ενώ έχουν ήδη ανακοινωθεί και οι κρατικές επιδοτήσεις για την απόκτησή τους τόσο από ιδιώτες όσο και από επαγγελματίες. Μάλιστα οι επαγγελματίες έχουν επιπλέον επιλογές καθώς υπάρχουν και χαμηλότερες επιδοτήσεις για plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 50 γρ. CO2.

Τι γίνεται με τις εκπομπές CO2

Σημαντικές διακυμάνσεις στον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης διαδραματίζουν οι εκπομπές CO2:

  • Στο νομοσχέδιο αναφέρεται πως αν το όχημα εκπέμπει έως 100 γραμμάρια CO2 τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης μειώνονται κατά 5%.
  • Αντίθετα αν οι εκπομπές CO2 των οχημάτων που εκτελωνίζονται κυμαίνονται από 120 έως 140 γρ. CO2 τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%.
  • Αντίστοιχα αν οι εκπομπές CO2 των οχημάτων που εκτελωνίζονται κυμαίνονται από 141 έως 160 γρ. CO2 τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 20%.
  • Αν οι εκπομπές CO2 των οχημάτων που εκτελωνίζονται κυμαίνονται από 161 έως 180 γρ. CO2 τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 30%.
  • Τέλος αν οι εκπομπές CO2 των οχημάτων που εκτελωνίζονται κυμαίνονται από 181 γρ. CO2 και άνω τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.

Πότε θα ισχύσει το νέο πρότυπο WLTP

Ειδική αναφορά γίνεται στο νομοσχέδιο και σχετικά με το πρότυπο μέτρησης των εκπομπών CO2 και σύμφωνα με όσα αναγράφονται στη σχετική διάταξη οι τιμές των εκπομπών CO2 θα λαμβάνονται υπόψη έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 ενώ από την 1η Ιανουαρίου του 2021 θα λαμβάνεται υπόψη το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP. Προκειμένου για μεταχειρισμένα οχήματα, απαιτείται η προσκόμιση και της πρωτότυπης άδειας κυκλοφορίας αυτών που είχαν λάβει στην ξένη χώρα.

Τι ισχύει για τα μεταχειρισμένα

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει ανακοινώσει την κατάργηση της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες ενώ όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 θα επιβαρύνονται με Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 4.000 ευρώ πέραν του Τέλους Ταξινόμησης. Οι συντελεστές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 θα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Το Τέλος Ταξινόμησης στα πιο νέα Euro6 (2ετίας ή 3ετίας) θα είναι αντίστοιχο με τους συντελεστές των καινούριων αυτοκινήτων και ο δασμός θα απομειώνεται λόγω ηλικίας, χιλιομέτρων και κατηγορίας αμαξώματος.

  • Στα πιο παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro6 αυτοκίνητα με ηλικίες από 3 έτη και άνω οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης θα επιβαρύνονται κατά 50%.
  • Στα εισαγόμενα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro5 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης θα προσαυξάνονται κατά 100% και 150% αλλά επίσης ισχύουν οι απομειώσεις των χιλιομέτρων και της ηλικίας!
  • Ειδικότερα και τα Euro5 θα διαχωριστούν σε δύο κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία τους και εκείνα που έχουν νεότερη ηλικία θα επιβαρύνονται οι συντελεστές με ποσοστό 100% και τα παλαιότερα μοντέλα με 150%.
  • Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης θα προσαυξάνονται κατά 200% ενώ όπως προαναφέραμε θα επιβάλλεται και Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 4.000 ευρώ.
  • Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 3,2,1 δεν θα επιτρέπεται ο εκτελωνισμός τους.

Μεγάλες μειώσεις αναμένεται να καταγραφούν στο κόστος εκτελωνισμού των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων.

  • Τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα θα απαλλάσσονται από το 75% του προβλεπόμενου Τέλους Ταξινόμισης των αντίστοιχων αυτοκινήτων. Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας αναγκαστεί να μεταναστεύσει στο εξωτερικό και διαγράψει από τα ελληνικά μητρώα το όχημά του η νέα νομοθεσία θα του δίνει το δικαίωμα να το εισάγει και πάλι το όχημά του στην Ελλάδα χωρίς να πληρώσει ούτε ένα ευρώ για δασμούς αρκεί να μην έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα των 8 ετών από την ημερομηνία διαγραφής του οχήματος από τη χώρα μας.

Υψηλότεροι δασμοί στα παλαιά φορτηγά

Τέλος, σημαντική επιβάρυνση θα έχουν τα παλαιά φορτηγά. Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης για εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 θα προσαυξάνονται με ποσοστό 30%. Για οχήματα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές Euro6 ή Euro5 το ποσοστό προσαύξησης ανέρχεται σε 100%.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments