Νομοσχέδιο ιδιωτική εκπαίδευση: Σύγκρουση στη Βουλή – Τι λένε τα κόμματα
Σύγκρουση ανάμεσα στα κόμματα για το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση υπήρξε στην Ολομέλεια της Βουλής. Ποια είναι η θέση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας. Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για δέκα αλήθειες και δύο κόσμους που συγκρούονται μεταξύ του προοδευτισμού και της οπισθοδρόμησης, υπεραμυνόμενη του νομοσχεδίου που «κατέβασε» η κυβέρνηση.
Παράλληλα, επιτέθηκε στο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον για εμμονικές ιδεοληψίες σε οτιδήποτε αφορά την ιδιωτική επιχειρηματικότητα.
«Η αξιωματική αντιπολίτευση, όταν ήταν κυβέρνηση, επέδειξε μία τρομακτική ιδεοληψία και εμμονή απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση. Πολέμησε την αξιολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία, περιόρισε τη δυνατότητα για εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων», υποστήριξε η κ. Κεραμέως. Όπως υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας, «αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, αναδεικνύει 10 κύριες αλήθειες και έρχεται να συμπληρώσει την πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σχολείου».
Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως:
– Πρώτη αλήθεια είναι ότι το σύνταγμα μας προστατεύει την παιδεία σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε ιδιωτική. Κατοχυρώνει και εγγυάται, ως βασική αποστολή του κράτους, την παιδεία με δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της. Και εγγυάται και τη λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
– Δεύτερη αλήθεια είναι ότι η ιδιωτική εκπαίδευση λειτουργεί σήμερα σε ένα ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας υπέρμετρου κρατικού παρεμβατισμού, αποτέλεσμα, σε μεγάλο βαθμό, των παρεμβάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης.
– Τρίτη αλήθεια είναι, ότι έχει έρθει η ώρα για μία γενναία τομή στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Εισάγουμε ένα νομοσχέδιο που διασφαλίζει την κρατική εποπτεία επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά ταυτόχρονα τους δίνει την ελευθερία και την αυτονομία να αναπτύξουν τη δράση τους, να προσφέρουν το εκπαιδευτικό τους έργο, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των γονέων και των μαθητών.
– Τέταρτη αλήθεια είναι, ότι επιδιώκουμε τη μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, τη συνολικότερη αναβάθμιση και του ιδιωτικού σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Περνάμε από την ακαμψία στην ευελιξία, από τον συγκεντρωτισμό στην αποκέντρωση, από την αμφισβήτηση, στην εμπιστοσύνη.
– Πέμπτη αλήθεια είναι, ότι το νομοσχέδιο ωφελεί αυτούς που βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής μας – τους μαθητές. Αναβαθμίζουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση, με την εισαγωγή συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών, με τη δυνατότητα για διευρυμένο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και τη δυνατότητα του σχολείου να διαχειριστεί με μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία το ανθρώπινο δυναμικό του προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
– Έκτη αλήθεια είναι, ότι ωφελεί τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας ευκαιρίες πρόσθετης απασχόλησης με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους, με αυξημένη προστασία στο εργασιακό καθεστώς τους.
– Έβδομη αλήθεια είναι, ότι ωφελεί τα σχολεία και την ιδιωτική εκπαίδευση συνολικά.
– Όγδοη αλήθεια είναι, ότι το κράτος διατηρεί ακέραιη την εποπτεία του επί της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
– Ένατη αλήθεια είναι, ότι αυτό το νομοσχέδιο το αντιπαλεύονται οι δυνάμεις της οπισθοδρόμησης, του υπερσυγκεντρωτικού κράτους, της χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που ενδόμυχα επιθυμούν την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Πολιτικές δυνάμεις ή συντεχνιακές, που δεν θέλουν την αξιολόγηση, την πρόοδο.
– Δέκατη αλήθεια είναι, ότι με αυτό το νομοσχέδιο που ενέχει ένα βαθύ συμβολισμό και είναι βαθιά ιδεολογικό, συγκρούονται δύο κόσμοι.
«Με αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία, συγκρούεται από τη μία ο κόσμος του προοδευτισμού, που θέλει σχολεία υπό την εποπτεία μεν του κράτους, αλλά πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα, πρωτοπόρα, δυναμικά, και από την άλλη ο κόσμος της οπισθοδρόμησης, της ήσσονος προσπάθειας, της πολεμικής εναντίον κάθε έννοιας αξιολόγησης, ο κόσμος που θέλει το κράτος να απλώνει τα πλοκάμια του παντού», κατέληξε η κ. Κεραμέως.
«Υπουργός μεσίτρια των συμφερόντων των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων»
Ο Νίκος Φίλης από τον ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι η σημερινή ΝΔ μετακινείται στον ακραίο νεοφιλελευθερισμό και στον χώρο της εκπαίδευσης. Ξηλώνει το μεταπολιτευτικό, δημοκρατικό, συνταγματικό κεκτημένο όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος, που ήταν έμπνευση -και γραφή- του Ευάγγελου Παπανούτσου. Ταυτόχρονα ξηλώνει τη νομοθεσία Ράλλη, επί κυβέρνησης Καραμανλή· τη νομοθεσία Ευθυμίου – Γκεσούλη, επί κυβέρνησης Σημίτη.
Ακόμα και τη νομοθεσία Γιαννάκου. Και φυσικά, τους νόμους του ΣΥΡΙΖΑ για την εκπαίδευση. «Θλιβερό να βλέπει κανείς ως κατάληξη αυτής της ιστορικής εξέλιξης, μια υπουργό μεσίτρια των συμφερόντων των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων» είπε χαρακτηριστικά. «Και τι επαναφέρει στη θέση εκείνων που ξηλώνει; Τη νομοθεσία που ψηφίστηκε κατ’ υπόδειξη της τρόικας από την κυβέρνηση Σαμαρά, με υπουργό τον Αρβανιτόπουλο. Μια νομοθεσία μνημονιακή, διαλυτική, εργοδοτική, που κυρίως ικανοποιούσε τα βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών των σχολείων»
Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, η κυβέρνηση κατοχυρώνει σήμερα τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, ακόμα και στο μέσο της χρονιάς όταν δεν «συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις» για καλύτερο βαθμό. «Έχουν υπάρξει ουκ ολίγες καταγγελίες παλιότερα για τέτοια ζητήματα! Κατοχυρώνει επίσης το μειωμένο ωράριο και τις μειωμένες αποδοχές! Ουσιαστικά υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό και το ρόλο του.
Και ταυτόχρονα υποβαθμίζει το ίδιο το ιδιωτικό σχολείο. Γιατί με δασκάλους και καθηγητές χωρίς επαγγελματική ασφάλεια και αξιοπρέπεια σχολείο δεν υπάρχει. Με τον εκπαιδευτικό καταδιωκόμενο και φοβισμένο απέναντι στις εντολές του σχολάρχη, μάθημα δεν γίνεται. Το γνωρίζουμε αυτό στη διαδρομή δεκαετιών, όταν με αγώνες κατακτήθηκε ένα καλύτερο σχολείο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» συνέχισε ο Ν. Φίλης.
Η κρατική εποπτεία εξανεμίζεται
Ο Ν. Φίλης θύμισε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου παίζει ρόλο στην επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις. «Όταν η κρατική εποπτεία εξανεμίζεται, όταν η ασφάλεια του ιδιωτικού καθηγητή καταρρακώνεται, τότε υπεισέρχεται ένα στοιχείο αθέμιτου ανταγωνισμού, που πλήττει τους μαθητές πρωτίστως των δημοσίων σχολείων. Η κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα. Χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη διαβούλευση. Διπλασιάζοντας την τελευταία στιγμή τα άρθρα που φέρνει προς ψήφιση» τόνισε και συνέχισε:
«Η κυβέρνηση παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ ένα σημαντικό έργο στην εκπαίδευση. Φέραμε τη Δημοκρατία στο σχολείο. Ακυρώσαμε διαθεσιμότητα και απολύσεις με την υπογραφή του τότε υπουργού διοικητικής -κατ’ όνομα- «ανασυγκρότησης», Κυριάκου Μητσοτάκη. Δώσαμε μάχη για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε συνθήκες μνημονιακών καταναγκασμών. Προβλέψαμε και ψηφίσαμε τα κονδύλια για να γίνουν πρώτη φορά μετά από 10 ολόκληρα χρόνια προσλήψεις 15.000 μονίμων εκπαιδευτικών, το ένα τρίτο στην Ειδική Αγωγή. Η ΝΔ το μόνο που έκανε ένα χρόνο τώρα είναι να τις καθυστερεί για να τις παρουσιάσει ως δικές της. Θαρρείς και δεν ξέρουν οι εκπαιδευτικοί!
Αυτή την πορεία επιχειρεί η κυβέρνηση να αναστρέψει και να ακυρώσει. Θέλει τα σχολεία των voucher, δημοσίων και ιδιωτικών. Δεν θα της περάσει. Οι εκπαιδευτικοί θα ακυρώσουν στους δρόμους τα σχέδιά της και η επόμενη κυβέρνηση θα τα καταργήσει. Ο αγώνας που δίνουμε είναι για ένα αναβαθμισμένο, δημοκρατικό, δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο για όλους τους Έλληνες» κατέληξε.
«Θλιβερό να βλέπει κανείς ως κατάληξη αυτής της ιστορικής εξέλιξης, μια υπουργό μεσίτρια των συμφερόντων των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων» είπε χαρακτηριστικά. «Και τι επαναφέρει στη θέση εκείνων που ξηλώνει; Τη νομοθεσία που ψηφίστηκε κατ’ υπόδειξη της τρόικας από την κυβέρνηση Σαμαρά, με υπουργό τον Αρβανιτόπουλο. Μια νομοθεσία μνημονιακή, διαλυτική, εργοδοτική, που κυρίως ικανοποιούσε τα βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών των σχολείων».
Κατοχυρώνει τις αναιτιολόγητες απολύσεις
Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, η κυβέρνηση κατοχυρώνει σήμερα τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, ακόμα και στο μέσο της χρονιάς όταν δεν «συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις» για καλύτερο βαθμό. «Έχουν υπάρξει ουκ ολίγες καταγγελίες παλιότερα για τέτοια ζητήματα! Κατοχυρώνει επίσης το μειωμένο ωράριο και τις μειωμένες αποδοχές! Ουσιαστικά υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό και το ρόλο του. Και ταυτόχρονα υποβαθμίζει το ίδιο το ιδιωτικό σχολείο. Γιατί με δασκάλους και καθηγητές χωρίς επαγγελματική ασφάλεια και αξιοπρέπεια σχολείο δεν υπάρχει. Με τον εκπαιδευτικό καταδιωκόμενο και φοβισμένο απέναντι στις εντολές του σχολάρχη, μάθημα δεν γίνεται. Το γνωρίζουμε αυτό στη διαδρομή δεκαετιών, όταν με αγώνες κατακτήθηκε ένα καλύτερο σχολείο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» συνέχισε ο Ν. Φίλης.
Ο Ν. Φίλης θύμισε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου παίζει ρόλο στην επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις. «Όταν η κρατική εποπτεία εξανεμίζεται, όταν η ασφάλεια του ιδιωτικού καθηγητή καταρρακώνεται, τότε υπεισέρχεται ένα στοιχείο αθέμιτου ανταγωνισμού, που πλήττει τους μαθητές πρωτίστως των δημοσίων σχολείων. Η κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα. Χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη διαβούλευση.
Διπλασιάζοντας την τελευταία στιγμή τα άρθρα που φέρνει προς ψήφιση» τόνισε και συνέχισε.
«Η κυβέρνηση παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ ένα σημαντικό έργο στην εκπαίδευση. Φέραμε τη Δημοκρατία στο σχολείο. Ακυρώσαμε διαθεσιμότητα και απολύσεις με την υπογραφή του τότε υπουργού διοικητικής -κατ’ όνομα- «ανασυγκρότησης», Κυριάκου Μητσοτάκη. Δώσαμε μάχη για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε συνθήκες μνημονιακών καταναγκασμών. Προβλέψαμε και ψηφίσαμε τα κονδύλια για να γίνουν πρώτη φορά μετά από 10 ολόκληρα χρόνια προσλήψεις 15.000 μονίμων εκπαιδευτικών, το ένα τρίτο στην Ειδική Αγωγή. Η ΝΔ το μόνο που έκανε ένα χρόνο τώρα είναι να τις καθυστερεί για να τις παρουσιάσει ως δικές της. Θαρρείς και δεν ξέρουν οι εκπαιδευτικοί!
Αυτή την πορεία επιχειρεί η κυβέρνηση να αναστρέψει και να ακυρώσει. Θέλει τα σχολεία των voucher, δημοσίων και ιδιωτικών. Δεν θα της περάσει. Οι εκπαιδευτικοί θα ακυρώσουν στους δρόμους τα σχέδιά της και η επόμενη κυβέρνηση θα τα καταργήσει. Ο αγώνας που δίνουμε είναι για ένα αναβαθμισμένο, δημοκρατικό, δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο για όλους τους Έλληνες» κατέληξε.
Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου: Οι δύο κόσμοι που συγκρούονται είναι του καθαρόαιμου νεοφιλελευθερισμού και του προοδευτισμού
«Από τις δέκα αλήθειες που είπε η υπουργός Παιδείας ότι φέρνει το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση συμφωνώ με τη 10η. Ότι συγκρούονται δύο κόσμοι, δύο διαφορετικές πολιτικές προσεγγίσεις. Ο καθαρόαιμος νεοφιλελευθερισμός και ο προοδευτισμός». Αυτό τόνισε η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, απαντώντας στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία έκανε λόγο για δέκα αλήθειες του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση.
«Υπάρχουν πράγματι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα μας που αποτυπώνονται γλαφυρά με τη πολιτική που εφαρμόζετε. Από τη μια είναι ο καθαρόαιμος νεοφιλελεύθερος προσανατολισμός σας, η λογική της αγοράς -ακόμα και σε περίοδο κρίσης – και η αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, και από την άλλη είναι η δική μας προοδευτική αντίληψη ότι η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα και όχι καταναλωτικό προϊόν», υπογράμμισε η κ. Ξενογιαννακοπούλου.
Παράλληλα, χαρακτήρισε «ψευτοδίλημμα» το ερώτημα που έθεσε η κ. Κεραμέως για το αν ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης είναι υπέρ ή κατά να υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, γιατί, όπως είπε, «αυτό το δίλημμα το έλυσε το ίδιο το Σύνταγμα».
«Εμείς λέμε ιδιωτικά σχολεία κάτω από την εποπτεία του κράτους. Παιδεία δηλαδή ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως καταναλωτικό προϊόν. Αυτό έχει ανάγκη ο τόπος και όχι τον δικό σας καθαρόαιμο νεοφιλευθερισμό και τις ιδεοληψίες του που αποτυπώνετα στη πολιτική σας», ανέφερε. Τέλος, η κ. Ξενογιαννακοπούλου κατηγόρησε τη κυβέρνηση ότι «εφαρμόζει ένα ιδιότυπο βαλκανικό πρότυπο στη παιδεία στη λογική της εμπορευματοποίησης της που πάει χέρι – χέρι με τις εκλεκτικές και πελατειακές σχέσεις της κυβέρνησης με τους επιχειρηματίες».
«Υπάρχει και ένα άλλο στοιχείο στη πολιτική σας, το οποίο συνάδει με όσα λέτε και κάνετε και είναι και το πιο επικίνδυνο. Και αυτό είναι οι εμμονές σας γιατί είστε εκτός πραγματικότητας. Φέρνετε προς ψήφιση όλες τις νεοφιλελεύθερες και αποτυχημένες πολιτικές που σταμάτησαν άλλες χώρες να εφαρμόζουν και οι οποίες είναι εκτός εποχής», κατέληξε η κ. Ξενογιαννακοπούλου.
«Νομοθετείτε για λογαριασμό των εργοδοτών»
«Όταν μιλάτε για ελευθερία στην άσκηση του επιχειρείν στην ιδιωτική εκπαίδευση ή για την αυτονομία και την ευελιξία που πρέπει να παρέχεται στους εργοδότες, ένα πράγμα εννοείτε: Απόλυτη ελευθερία των σχολαρχών να εκμεταλλεύονται όσο θέλουν, όποτε θέλουν και με όποιον τρόπο επιθυμούν τους εργαζόμενους».
Αυτό τόνισε κατά την ομιλία του στη συζήτηση για την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση, ο ΓΓ Γραμματέας του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας. «Όλες οι συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών θα είναι σύμφωνες με το γενικό εργατικό Δίκαιο και θα συνάπτονται εξαρχής ως αορίστου χρόνου, καταργώντας στην πράξη κατακτήσεις χρόνων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης» τόνισε ακόμα ο Δ. Κουτσούμπας και συνέχισε λέγοντας τα εξής:
«Νομοθετείτε για λογαριασμό των εργοδοτών:
–Ελεύθερες απολύσεις χωρίς έλεγχο από οποιοδήποτε όργανο θα έκρινε την καταχρηστικότητα της καταγγελίας σύμβασης πριν αυτή γίνει αποδεκτή από την οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης.
–Αορίστου χρόνου σύμβαση σημαίνει, σε συνδυασμό με το παραπάνω, ότι θα μπορεί ο εργοδότης να απολύει τον εκπαιδευτικό ακόμη και στο μέσον της χρονιάς.
–Οι εκπαιδευτικοί, με άλλα λόγια, δεν θα έχουν την ελάχιστη προστασία για να αποκρούσουν εκβιασμούς της εργοδοσίας, αν αυτή κρίνει ότι συμφέρον της επιχείρησης είναι όλοι οι μαθητές να αποφοιτούν με Άριστα ή αντιστρόφως, αν κρίνει ότι πρέπει να δημιουργήσει ένα σχολείο σκληρής “αριστείας”, με αποκλεισμό όσων παιδιών δεν μπορούν να ακολουθήσουν.
Στο πλαίσιο της δήθεν ελεύθερης και ωραίας σχέσης εργοδότη-εργαζόμενου, ο εργαζόμενος δύναται να δεχθεί υπερωριακή εργασία σε απογευματινές ώρες ή σε μέρες που το σχολείο αργεί, πάντα βέβαια με “τη νόμιμη αμοιβή”. Να παραιτηθεί από μέρος του ωραρίου και του μισθού του. Βέβαια, πάντα οικειοθελώς!
Ρωτάμε, λοιπόν: Ποιος εκπαιδευτικός θα αρνηθεί αυτήν την τόσο “ελεύθερη” επιλογή με το πιστόλι στον κρόταφο, που λέγεται απόλυση χωρίς έλεγχο και χωρίς χρονικό περιορισμό;
Δίνεται η δυνατότητα (βλέπε ελεύθερη επιλογή) σε κάθε σχολείο να ορίζει δικό του σύστημα αξιολόγησης, με δικά του κριτήρια και διαδικασίες. Σε συνδυασμό με το νέο πλαίσιο απολύσεων, δημιουργείται η εφιαλτική προοπτική, όχι μόνο της απόλυσης, αλλά και της απόλυσης με τη ρετσινιά του ανεπαρκούς, στη βάση των κριτηρίων που θα καθοριστούν με ξεκάθαρα επιχειρηματικά κριτήρια.
Τα σχολεία έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου ως χώροι φροντιστηριακής ή οποιασδήποτε άλλης μορφής άτυπης εκπαίδευσης, είτε υπό τη σκέπη της ίδιας επιχείρησης, είτε με οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό σχήμα, προσελκύοντας μαθητές από δημόσια σχολεία κατά τις απογευματινές ώρες.
Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και ιδιοκτήτες μικρών φροντιστηρίων, θα οδηγηθούν στο λουκέτο, στο κλείσιμο, στην ανεργία, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στο ανταγωνισμό με τα μεγαθήρια που υπάρχουν στο χώρο».
Γιάνης Βαρουφάκης: Το νομοσχέδιο για την ιδιωτική παιδεία καταργεί την αυτονομία του δασκάλου και ενισχύει την παραπαιδεία
Το σχέδιο νόμου, απελευθερώνει τις απολύσεις των διδασκόντων στα ιδιωτικά σχολεία και οδηγεί σε υποτίμηση της εργασιακής σχέσης του διδάσκοντα σε εξαρτημένη εργασία, όπως ακριβώς είναι η σχέση ενός εργαζόμενου σε σούπερ μάρκετ, σε τράπεζα ή σε οικοδομή, υποστήριξε μεταξύ άλλων μιλώντας στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.
«Είναι σφάλμα να κάνουμε έναν απλό διαχωρισμό μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Οι ταξικές διαφορές, διχοτομούνται και πολλαπλασιάζονται. Μπορούμε να τις δούμε και μέσα στην ιδιωτική παιδεία, όπου υπάρχουν τουλάχιστον τριών ειδών ιδιωτικά σχολεία. Τα σχολεία της ολιγαρχίας, τα σχολεία της μεσαίας τάξης και τα μικρομεσαία ιδιωτικά, χαμηλών εκπαιδευτικών προδιαγραφών. Το νομοσχέδιο πλήττει το μέλλον της χώρας», υποστήριξε ο γραμματέας του ΜέΡΑ25.
Η ΟΙΕΛΕ καταγγέλλει την υπουργό Παιδείας για πελατειακή εξυπηρέτηση των σχολαρχών
«Όπως επισημάναμε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η κ. Υπουργός δεν γνωρίζει ούτε τι ισχύει νομοθετικά σήμερα, ούτε τι φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή και αυτό είναι εξόχως προβληματικό. Διευκρινίζουμε ότι η Υπουργός ισχυρίστηκε, καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους, ότι φέρνει προς ψήφιση σειρά μέτρων που ήδη ισχύουν, όπως ενδεικτικά:
- Το διευρυμένο ωράριο των 40 ωρών
- Τις απογευματινές δράσεις
- Την εσωτερική αξιολόγηση
- Την «πρόσθετη» αμοιβή για απογευματινές υπηρεσίες
- Επίσης, φέρνει προς ψήφιση μέτρα που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τους τίτλους σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν, αλλοιώνοντας τη συνταγματική επιταγή και την παραγόμενη εξ αυτής νομολογία, όπως την ουσιαστική ακύρωση της στενής εποπτείας της πολιτείας στην πρόσληψη, την υπηρεσιακή εξέλιξη και την απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Κυρίως, όμως, καταστρατηγούν την από το 2014 (μετά την ψήφιση του νόμου Αρβανιτόπουλου) σαφή οδηγία του European Advisory Group, για τη θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση και τη διασφάλιση
- α) της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και
- β) της νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Υποχρεωνόμαστε να επισημάνουμε ότι η Κομισιόν τότε, λόγω της δικής μας προσφυγής για την αναρχία στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, είχε «παγώσει» την αντιστοίχιση του Εθνικού (ΝQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (ΕQF).
Τέλος, με ρυθμίσεις όπως η απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας για τις απογευματινές δράσεις, ή η επαίσχυντη ρύθμιση για την δήθεν οικειοθελή και επί της ουσίας εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρους του ωραρίου ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου για την εκτίναξη της αδήλωτης εργασίας και της φοροδιαφυγής, για την άγρια εργασιακή εκμετάλλευση χιλιάδων εκπαιδευτικών και για τη δημιουργία ενός άθλιου κλίματος μέσα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα έπρεπε να λειτουργούν σε κλίμα αρμονίας.
Για τους λόγους αυτούς, η ΟΙΕΛΕ προτείνει στην πολιτική ηγεσία την απόσυρση του νομοσχεδίου τουλάχιστον για ένα μήνα και την επανεκκίνηση το Σεπτέμβριο ενός γόνιμου και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα κρίσιμα ζητήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όταν θα είναι λειτουργούσα και η εκπαιδευτική κοινότητα», αναφέρει η Ομοσπονδία.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας