Ελλάδα

Ελλάδα κορωνοϊός: Ο ιός χτύπησε και τα υδατοδρόμια

Ελλάδα κορωνοϊός: Ο ιός χτύπησε και τα υδατοδρόμια
Ελλάδα κορωνοϊός: Ούτε το 2020 ήταν τελικά η χρονιά των υδροπλάνων, αν και προγραμματίζονται οι πρώτες πιλοτικές πτήσεις για το φθινόπωρο. Ρόλο κλειδί στο άνοιγμα η Πάτρα.

Το 2020 είναι μια χρονιά γεμάτη ανατροπές. Για τα υδροπλάνα, όλες οι προβλέψεις έδειχναν πως θα ‘ήταν η χρονιά τους, όμως το φρένο που έβαλε ο κορωνοϊός στον τουρισμό άλλαξε τα δεδομένα. Εφόσον όμως ένα δεύτερο κύμα αποφευχθεί , το φθινόπωρο 1-2 υδροπλάνα θα ανοίξουν πιλοτικά φτερά σε Ιόνιο και Αιγαίο, προκειμένου ν αναθερμάνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον εν όψει της εκκίνησης που βγάζει πιο εισιτήριο για το 2021.

Η χώρα μας, διαθέτοντας 16.000χλ. ακτογραμμής θεωρείται ιδανικός προορισμός για τα υδροπλάνα. Εκτιμάται ότι με΄δα στα επόμενα 2-3 χρόνια θα έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο περίπου 100 υδατοδρομίων ανά την Ελλάδα και το επιχείρημα θα δημιουργήσει περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας.

Η Πάτρα κάνει την αρχή

Οι μήνες που ακολούθησαν την ψήφιση του νέου νομοθετικού πλαισίου του υπουργείου υποδομών και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια τον περασμένο Φεβρουάριο, αν και ουσιαστικά συνέπεσαν με την κρίση του κορωνοϊού , δρομολόγησαν σημαντικές εξελίξεις.Στις αρχές Ιουλίου υπογράφηκε η σύμβαση 12ετούς παραχώρησης στη σύμπραξη των εταιριών Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes για τη διαχείριση  και λειτουργία του υδατροδρομίου της Πάτρας περίπου τριάμισι χρόνια μετά από την αδειοδότησή του.

Πρόκειται για το ένα εκ των μόλις τριών αδειοδοτημένων υδατοδρομίων στη χώρα μαζί με αυτά σε Κέρκυρα και Παξούς. Οι 20 μέχρι σήμερα κατατεθειμένες αιτήσεις αδειοδότησης «κόλλησαν» στις αγκυλώσεις του νόμου του 2013 και στις ανεφάρμοστες αλλαγές που έφερε η προηγούμενη ηγεσία το 2018 , αφού επί δύο χρόνια έπαιξε καθυστερήσεις.

Όπως αναφέρει και η εφημερίδα το Βήμα, για να υπάρξει βιώσιμο δίκτυο στο Ιόνιο θα πρέπει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να προχωρήσει σε διαγωνισμό για τη κατασκευή υδατοδρομίων σε Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ζάκυνθο, που βρίσκονται ήδη σε διαδικασία αδειοδότησης. Για να θεωρηθεί βιώσιμη μια επένδυση σε υδροπλάνα, θα πρέπει να υπάρχει ανά δίκτυο 5-8 υδατοδρομίων και να πραγματοποιούνται ημερησίως 41/2-5 ώρες πτήσης.

Κινητικότητα σε όλη την Ελλάδα

Κινητικότητα αντιμετωπίζεται πια ανά την Ελλάδα. Εντός του 2020 εκτιμάται τι θα ολοκληρωθούν τα υδατοδρόμια σε Σκύρο, Σκόπελο και Αλόννησο. Στην Εύβοια με πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένων Ευβοίας, προχωρεί η αδειοδότηση σε Χαλκίδα, Κύμη, Κάρυστο, Αλιβέρι, Αιδηψό. Σημαντικό ενδιαφέρον αντιμετωπίζεται στην Κρήτη. Πιο κοντά στην αδειοδότηση είναι το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου και ακολουθούν Αγία Γαλήνη, Ηράκλειο, Κίσσσαμο Χανίων και Ιεράπετρα. Στο Λουτράκι ο σχεδιασμός του δήμου και του Λιμενικού Ταμείου προβλέπει πτήσεις καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου. Για να επιτευχθεί αυτό ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών προβλέπονται δύο υδατοδρόμια , ένα στο λιμάνι και ένα στην περιοχή Καλαμάκι.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατασκευή υδατοδρομίων σε ένα δίκτυο 12- 13 λιμνών με πρώτες των Ιωαννίνων, Πλαστήρα, Καστοριάς κ.α. Τέλος στην Αθήνα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η Περιφέρεια Αττικής. Παράλληλα ετοιμάζεται και η δημιουργία Σχολής Εκπαίδευσης Πιλότων για υδροπλάνα στη Χαλκίδα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments