Ελλάδα

Διαγωγή απολυτήρια: Αντίθετη προς το Ευρωπαϊκό Δίκαιο η αναγραφή της στους τίτλους σπουδών

Διαγωγή απολυτήρια: Αντίθετη προς το Ευρωπαϊκό Δίκαιο η αναγραφή της στους τίτλους σπουδών
Διαγωγή απολυτήρια: Σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια των μαθητών παραβιάζει το συνταγματικό δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων και δεν είναι νόμιμη.

Η αναγραφή της διαγωγής στο απολυτήριο των μαθητών κρίθηκε ότι αντιβαίνει στο Ευρωπαϊκο Δίκαιο, καθώς παραβιάζει το συνταγματικό δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων και δεν είναι νόμιμη. Υπενθυμίζουμε ότι με πρόσφατο νόμο το υπουργείο Παιδείας θέσπισε την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, κάτι που είχε προκαλέσει αντιδράσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.  Σύμφωνα με τον δικηγόρο Βασίλη Σωτηρόπουλο ο οποίος εκπροσώπησε νομικά μαθητή για τη συγκεκριμένη απόφαση, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε ότι η αναγραφή στο απολυτήριο δεν είναι νόμιμη.

Να αξιολογείται η διαγωγή αλλά να μην αναγράφεται

Έκρινε επίσης ότι η δήλωση των γονέων για την απαλλαγή από το μάθημα θρησκευτικών πρέπει να γίνεται με απλή επίκληση λόγων συνείδησης (κι όχι «θρησκευτικής» συνείδησης) όπως αναγράφει η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το flash.gr. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρει σε ανάρτηση του η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την απόφαση 32/2020, υπέβαλε την διάταξη αυτή σε έλεγχο συμβατότητας προς το Ευρωπαϊκό δίκαιο, δηλαδή προς τον GDPR και έκρινε ως εξής:

  • Η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν συνάδει με την αρχή της αναλογικότητας του άρθρου 5 του ΓΚΠΔ, καθόσον πρόσβαση στα έγγραφα αυτά χορηγείται και σε τρίτα πρόσωπα/αρχές, η δε αναγραφή της διαγωγής δεν είναι αναγκαία και ανάλογη του επιδιωκόμενου και εξυπηρετούμενου σκοπού αυτών των τίτλων, ο οποίος είναι η πιστοποίηση της φοίτησης και επίδοσης των μαθητών και της ολοκλήρωσης της εκπαίδευσής τους.
  • Η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε αρνητικές αξιολογήσεις για την προσωπικότητα των μαθητών/τέως μαθητών εκ μέρους τρίτων προσώπων που θα έχουν νομίμως πρόσβαση στους τίτλους αυτούς.
  • Επειδή δε η διαγωγή αποτυπώνει την αξιολόγηση των αρμόδιων σχολικών οργάνων για τη συμπεριφορά του μαθητή κατά τη διάρκεια του σχολικού του βίου, η αναγραφή της διαγωγής μετά την αποφοίτηση του μαθητή στον τίτλο σπουδών του ενδέχεται να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις όσον αφορά τη μεταγενέστερη συμπεριφορά και προσωπικότητα του μαθητή που μπορεί να έχει αλλάξει μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο.

Όπως εξηγεί «δεν αρνείται κανείς ότι πρέπει να αξιολογείται η διαγωγή των μαθητών και να καταγράφεται η αξιολόγηση στο σχολικό αρχείο. Όμως, δεν πρέπει να αναγράφεται επί του απολυτηρίου, καθώς αυτό μπορεί να αποτελέσει έναν ισόβιο στιγματισμό του ατόμου και να γίνει εμπόδιο για την επαγγελματική του αποκατάσταση χωρίς να είναι και επίκαιρο».

Αυτό σημαίνει τώρα ότι το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων θα πρέπει να εισάγει νέα διάταξη στην Βουλή για να καταργήσει το αντίθετο στο ευρωπαϊκό δίκαιο άρθρο 5 του νόμου του 2020. Διαφορετικά, οι θιγόμενοι θα έχουν δικαίωμα αποζημίωσης από το Ελληνικό Δημόσιο για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων που τους αφορούν.Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο αναφέρει πως επαναφέρεται η διαγωγή στους τίτλους σπουδών “όπως ίσχυε αδιάλειπτα έως το 2017”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments