Σε εξέλιξη είναι και σήμερα μεγάλη επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, 12 ναυτικά μίλια ανατολικά της Κρήτης, για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων, μετά τη βύθιση σκάφους, πιθανότατα θαλαμηγού, που μετέφερε άγνωστο αριθμό μεταναστών και προσφύγων. Έως τώρα έχουν διασωθεί 57 άτομα, ενώ έχουν ανασυρθεί τρεις σοροί, μίας γυναίκας και δύο παιδιών.
Οι σοροί με 19 διασωθέντες μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Σητείας από ένα παραπλέον πλοίο και ένα ναυαγοσωστικό σκάφος του λιμενικού. Στο σημείο των ερευνών βρίσκονται πέντε παραπλέοντα πλοία, ένα πλοίο ανοιχτής θαλάσσης και ένα περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, ένα ελικόπτερο super puma και αεροσκάφος του λιμενικού.
Το σκάφος που μετέφερε τους μετανάστες και πρόσφυγες δεν έχει γίνει γνωστό από που ξεκίνησε και ποιος ήταν ο προορισμός του. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, αμέσως μόλις ενημερώθηκε χθες για το συμβάν, βρέθηκε στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης όπου και έδωσε εντολή να διατεθεί κάθε πρόσφορο μέσο στην περιοχή για την επιχείρηση.
Θυμίζουμε ότι νωρίτερα είχε γίνει γνωστό ότι κάποιος από τους επιβαίνοντες τηλεφώνησε στον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, τονίζοντας ότι στο σκάφος στο οποίο επιβαίνει ο ίδιος και άλλα άτομα βρίσκεται σε δυσχερή θέση. Θυμίζουμε ότι πριν λίγες ώρες ο Νότης Μηταράκης παραχώρησε συνέντευξη τονίζοντας ότι πλέον έχουν μειωθεί οι μεταναστευτικές ροές στα νησιά μας. Συγκεκριμένα μιλώντας στα Παραπολιτικά αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι μετανάστες δεν έρχονται στην Ελλάδα, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για την Ιταλία. Με αυτό τον τρόπο θέλησε να δείξει πόσο οχυρωμένη είναι η χώρα μας.Παράλληλα έκανε σύγκριση με την εποχή που ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην κυβέρνηση.
Χαρακτηριστικά δήλωσε ότι: “Ενώ φέτος έχουμε μια πάρα πολύ μεγάλη μείωση ροών στη δικιά μας πλευρά του Αιγαίου υπάρχει μεγάλη αύξηση στις ροές από Βόρεια Αφρική προς Ιταλία. Πριν το 2015 η βασική πύλη εισόδου της Ευρώπης ήταν η γραμμή της Μεσογείου, επί ΣΥΡΙΖΑ από το ’15 και μετά έγινε η Ελλάδα, από το ’20, από το Μητσοτάκη και μετά έχει πάψει να είναι η Ελλάδα η κεντρική γραμμή, ξαναγίνεται η γραμμή της Μεσογείου»