Ο Μεγάλος Περίπατος πέτυχε λέει ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Γιαννής
Την ώρα που ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης προανήγγειλε ουσιαστικά το τέλος του Μεγάλου Περιπάτου, ο επικεφαλής της ομάδας που ανέλαβε τη μελέτη υποστηρίζει ότι ήταν ένα πετυχημένο εγχείρημα.
Όπως αναφέρει στο Βήμα της Κυριακής ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου πολυτεχνείου Γιώργος Γιαννής, «το κυρίως έργο θα περιλαμβάνει ένα πολύ ωραίο πεζοδρόμιο με όλα τα στοιχεία που αξίζουν στην περιοχή», συμπληρώνοντας ότι το «αισθητικό μέρος του έργου, δηλαδή οι ζαρντινιέρες και το πρόχειρα βαμμένο οδόστρωμα προφανώς και δεν άρεσε στους κατοίκους της πόλης».
«Δημιουργήθηκαν προσδοκίες ότι θα είναι ένα πολύ ωραίο έργο το οποίο όμως έρχεται σε δόσεις και η πρώτη του εικόνα δεν είναι τόσο όμορφη όσο θα θέλαμε όλοι», τονίζει. «Το κυκλοφοριακό έργο έχει λειτουργήσει πολύ καλά. Ο στόχος από την αρχή ήταν να αποδοθεί δημόσιος χώρος στους πεζούς και τους ποδηλάτες και να αλλάξουν οι συνήθειες των Αθηναίων στις μετακινήσεις τους Αυτό έχει αρχίσει να επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό. Περιμέναμε ότι η προσαρμογή στην κυκλοφορία θα γίνουν πιο αργά διαπιστώνουμε ότι πάνε πιο γρήγορα. Ο στόχος μας ήταν η εξυπηρέτηση των μετακινούμενων και της κινητικότητας και όχι των ΙΧ».
«Η αξιολόγηση για το αν βγήκε ή δεν βγήκε το έργο γίνεται στο σύνολο των μετακινούμενων. Συγκεκριμένα στην Πανεπιστημίου κυκλοφορούν 10% λιγότερα ΙΧ, 5% περισσότερα ταξί και 5% περισσότερες μοτοσικλέτες αυτό σημαίνει ότι πετύχαμε ένα 10% των οδηγών ΙΧ να αλλάξουν μέσο μετακίνησης, δηλαδή να χρησιμοποιούν πιο πολύ τα ταξί και τις μοτοσυκλετες», συμπληρώνει με τον ίδιο να μην παραδέχεται ότι το εν λόγω project που κόστισε πολύ (δύο εκατομμύρια ευρώ αν και πρόκειται για έργο που δεν είναι ολοκληρωμένο), απέτυχε.
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε μέρος από τα λόγια του σε συνέντευξή του στην «Κ». «Στην πραγματικότητα, τα αμάξια είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Τα αυτοκίνητα δεν χωράνε σε καμιά μεγάλη πόλη του κόσμου. Το ζητούμενο είναι να διαθέτουμε πολλά, άνετα και γρήγορα λεωφορεία και ένα επαρκές δίκτυο μετρό. Δυστυχώς, στο μετρό έχουμε μείνει πίσω: Η Αθήνα χρειάζεται οκτώ γραμμές με διακόσιους σταθμούς. Διαθέτει τρεις γραμμές με ογδόντα σταθμούς», είχε εκφράσει ο καθηγητής Διαχείρισης και Ασφάλειας της Κυκλοφορίας και διευθυντής του τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με ερωτήματα όπως «αφού δεν υπάρχει τόσο δυνατό δίκτυο, πώς πάρθηκε η απόφαση να φτιαχτεί ο Μεγάλος Περίπατος», να προκύπτουν και να μην απαντώνται.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας