Instagram: Ερευνάται η δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων ανηλίκων
Αντικείμενο έρευνας έχει γίνει το Instagram από τη ρυθμιστική αρχή της Ιρλανδίας, όσον αφορά την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων ανηλίκων χρηστών. Η ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων (DPC) ξεκίνησε δύο ξεχωριστές διαδικασίες τον περασμένο μήνα αφού έλαβε καταγγελίες, σύμφωνα με τις οποίες αριθμοί τηλεφώνων και διευθύνσεις email χρηστών ηλικίας κάτω των 18 ετών ήταν προσβάσιμες σε όλους τους χρήστες στο δίκτυο, όπως αναφέρουν το BBC και η Sunday Telegraph.
Η ρυθμιστική αρχή της Ιρλανδίας επιτηρεί για λογαριασμό της ΕΕ το Facebook, άρα και το Instagram, καθώς έχουν την περιφερειακή τους έδρα στην Ιρλανδία. H DPC ερευνά αν η εφαρμογή ακολουθεί τους απαραίτητους μηχανισμούς για την προστασία των προσωπικών δεδομένων κυρίως στην περίπτωση των ανηλίκων, καθώς για να ανοίξει κάποιος λογαριασμό στο Instagram θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 13 ετών. Σκοπός της είναι να επαληθευτεί ότι το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σέβεται την Ευρωπαϊκή Ρύθμιση για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (RGPD) όσον αφορά στη διαμόρφωση των προφίλ και των λογαριασμών.
To 2019, o Ντέιβιντ Στιρ, Αμερικανός ερευνητής εξειδίκευση στα θέματα προσωπικών δεδομένων, μετά την ανάλυση 200.000 λογαριασμών από όλο τον κόσμο, συμπέρανε ότι χρήστες κάτω των 18 ετών μπορούσαν πολύ εύκολα να μεταπηδήσουν σε έναν επαγγελματικό λογαριασμό, σημείωσε το BBC. Οι επαγγελματικοί λογαριασμοί δίνουν την δυνατότητα στους χρήστες να δημοσιοποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, κάτι το οποίο σημαίνει ότι είναι ορατοί από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η DPC ξεκίνησε την έρευνά της έπειτα από καταγγελία του Στιρ, όπως αναφέρει η Telegraph.
Γιατί το Instagram «σημαδεύει» λογαριασμούς και δημοσιεύσεις
Αλλαγές ετοιμάζουν οι αρμόδιοι καθώς πλέον το Instagram θα «σημαδεύει» λογαριασμούς και δημοσιεύσεις που θεωρεί ελεγχόμενες από κυβερνήσεις.
Σε ποια προφίλ τοποθετεί ετικέτες;
Πιο συγκεκριμένα, το γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπως ήταν αναμενόμενο, ακολούθησε τον «δρόμο» του Facebook και τοποθετεί ετικέτες σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που θεωρεί ότι βρίσκονται υπό τον έλεγχο της εκάστοτε κυβέρνησης. Πρόκειται για αλλαγή της πολιτικής του, ακολουθώντας εμφανώς το παράδειγμα της μητρικής του εταιρείας, Facebook, που το έκανε από τον περασμένο Ιούνιο.
Ήδη ορισμένοι λογαριασμοί έχουν «σημαδευτεί» και υπάρχουν και οι πρώτες αντιδράσεις
Έτσι άρχισε να προσθέτει ετικέτες σε λογαριασμούς και αναρτήσεις «κρατικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης». Αυτό που κάνει δηλαδή η εταιρεία είναι να ορίζει ως κρατικά ΜΜΕ εκείνα που θεωρεί ότι βρίσκονται εν μέρει ή εξ ολοκλήρου υπό τον εκδοτικό έλεγχο της εκάστοτε κυβέρνησης, σύμφωνα με την έρευνα και την αξιολόγηση που έχουν κάνει σε σχέση με ένα σύνολο κριτηρίων που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για αυτόν τον σκοπό.
Ο δημοσιογράφος Casey Michel, ήταν ο πρώτος που διαπίστωσε ότι οι χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες μπορούν να δουν αυτή την ετικέτα σε ορισμένους λογαριασμούς και δημοσιεύσεις στο Instagram. «Redfish», «In Now», «Soapbox» και «Sputnik» έχουν χαρακτηρισθεί ήδη ως «ελεγχόμενα από το ρωσικό κράτος» και όπως είναι φυσικό, υπάρχουν και οι πρώτες αντιδράσεις. Για παράδειγμα, «Soapbox» και «In Now», από την πλευρά τους, υπέβαλλαν ένσταση υποστηρίζοντας πως δεν φαίνεται ωραίο στο βιογραφικό των λογαριασμών τους.
Από την άλλη, το κοινωνικό δίκτυο αναφέρει πως από τους λογαριασμούς που έχουν αυτήν την ετικέτα απαιτεί υψηλότερα επίπεδα διαφάνειας, εφόσον πιστεύουν ότι «συνδυάζουν την επιρροή ενός οργανισμού ΜΜΕ με την κρατική υποστήριξη». Πάντως, να θυμίσουμε πως παραμένουν οι βασικοί όροι χρήσης που υπάρχουν και απαιτείται να τηρούν οι χρήστες του Instagram, όπως το ότι οφείλουν να είναι τουλάχιστον 13 ετών ή το ότι υπάρχουν περιορισμοί στο ανέβασμα βίαιων, γυμνών, μερικώς γυμνών ή με σεξουαλικό υπονοούμενο φωτογραφιών, ενώ παράλληλα αναλαμβάνουν και την ευθύνη για τον λογαριασμό και τη δραστηριότητα που προέρχεται από αυτόν.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας