Μεγάλος Περίπατος: “Ξηλώνεται” από τη Βασιλίσσης Όλγας – Επιστρέφει το Τραμ
Το πρότζεκτ του “Μεγάλου περίπατου” ήταν ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια του Δήμου Αθηναίων. Ο Κώστας Μπακογιάννης πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε ριζική αλλαγή του κέντρου της Αθήνας. Ωστόσο τα σχέδια του δεν είχαν τόσο μεγάλη αποδοχή από τους πολίτες. Παράλληλα έγινε μεγάλη κουβέντα και για το συνολικό κόστος του έργου που ξεπέρασε τα δυο εκατομμύρια ευρώ. Ο ίδιος ο δήμαρχος αναγκάστηκε να πάρει πίσω ένα μεγάλο μέρος του “Μεγάλου Περιπάτου”, αν και όπως υποστήριξε τα έργα θα ξεκινήσουν εκ νέου μέσα στο 2021.
Για την ώρα άλλο ένα κομμάτι του πρότζεκτ θα επιστρέψει στην πρότερη κατάσταση του. Συγκεκριμένα πρόκειται να ξηλωθεί ο ποδηλατοδρόμος στη Βασιλίσσης Όλγας καθώς το Τραμ πρόκειται ξεκινήσει και πάλι δοκιμαστικές διαδρομές με στόχο να φτάσει το συντομότερο δυνατό και πάλι στο Σύνταγμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γραμμή των δρομολογίων είχε αλλάξει εξαιτίας προβλήματος στις γραμμές.
Με δελτίο Τύπου, ο δήμος Αθηναίων σημειώνει τα ακόλουθα:
«Στο πλαίσιο αυτό, ανταποκρινόμενος στην συμφωνία που έχει κάνει με την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. -και όπως είχε δημοσίως δεσμευτεί- ξεκινά απόψε το βράδυ τις σχετικές εργασίες, στο κομμάτι που του είχε προσωρινά διατεθεί, στις γραμμές του τραμ (Βασ. Όλγας- Βασ. Αμαλίας) προκειμένου να επισπευσθούν οι δοκιμαστικές διαδρομές.
Οι εργασίες δεν θα έχουν καμία επίπτωση στην κυκλοφορία, αφού αφορούν στο περιορισμένο κομμάτι των γραμμών του τραμ. Ο Δήμος Αθηναίων, που στηρίζει με κάθε τρόπο την ενίσχυση της λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς, είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια, ώστε το τραμ να μπει και πάλι σε κυκλοφορία σε όλο του το δίκτυο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΣΤΑΣΥ Α.Ε είχε παραχωρήσει προσωρινά το κομμάτι των γραμμών του Τραμ επί της Βασιλίσσης Όλγας για την υλοποίηση του «Μεγάλου Περιπάτου». Σε ανακοίνωσή της ανέφερε: «Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ανταποκρινόμενη στο αίτημα του Δήμου της Αθήνας, αποφάσισε να συμβάλει στο σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση του κέντρου της πόλης, παραχωρώντας προσωρινά τμήμα της γραμμής του Τραμ– που σήμερα δεν χρησιμοποιείται- για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου, ενώ ταυτόχρονα εντείνει τις προσπάθειες για την επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ έως το Σύνταγμα.
Η ΣΤΑΣΥ έχει ξεκινήσει ήδη και εντείνει τις ενέργειές της για την επαναλειτουργία της κυκλοφορίας του Τραμ από τη στάση Κασομούλη στο Ν. Κόσμο έως το Σύνταγμα, η οποία διεκόπη τον Οκτώβριο του 2018. Στο πλαίσιο των ενεργειών αυτών η ΣΤΑΣΥ θα εγκαταστήσει άμεσα στην κοίτη του ποταμού Ιλισού, ειδικό σύστημα αισθητήρων που θα παρακολουθούν και θα καταγράφουν σε μόνιμη βάση και σε πραγματικό χρόνο τις όποιες παραμορφώσεις στη θεμελίωση του υπόγειου έργου.
Εκτιμάται ότι στα τέλη του καλοκαιριού και αφού υπάρξουν μια σειρά μετρήσεων, θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές διαδρομές του Τραμ (χωρίς επιβάτες) στο τμήμα της οδού Καλλιρόης και στη συνέχεια -μετά από περίπου 3 μήνες- θα αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία του έως το Σύνταγμα. Μέχρι την επανέναρξη των δρομολογίων έως το Σύνταγμα, η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αποφάσισε ότι το Τραμ, ως το κατ΄ εξοχήν φιλικό προς το αστικό περιβάλλον συγκοινωνιακό μέσο, μπορεί να συμβάλει στη μεγάλη αστική παρέμβαση που επιχειρεί ο Δήμος Αθηναίων με τη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης.
Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε η προσωρινή παραχώρηση τμήματος του τροχιοδρόμου του Τραμ (επί της λεωφόρου Β. Όλγας, από το ύψος της Β. Κωνσταντίνου έως την οδό Όθωνος και επί της λεωφόρου Β. Αμαλίας), που σήμερα δεν χρησιμοποιείται, για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου. Στη σύμβαση μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του Δήμου επισημαίνεται κατηγορηματικά ότι ο χρόνος παραχώρησης θα είναι για τρεις μήνες, ενώ μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων, που προαναφέρθηκαν και πριν την επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ έως το Σύνταγμα, ο Δήμος της Αθήνας θα αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργικότητα του τροχιοδρόμου».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας