Εκπαίδευση και κορωνοϊός: Η παιδεία εκπέμπει «SOS»
Τη στιγμή που η υφήλιος βρίσκεται στο «κόκκινο», μετρώντας πάνω από 44.708.170 κρούσματα κορωνοϊού και περισσότερους από 1.177.077 νεκρούς , κρίνεται απαραίτητο να μην μπει λουκέτο στα σχολεία και οι μαθητές να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους. Αυτό ζήτησαν σε έκθεσή τους η Unesco, η Unicef και η Παγκόσμια Τράπεζα.
Στην έκθεση -καταρτίστηκε βάσει εθνικών δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από σχεδόν 150 χώρες από τον Ιούνιο ως τον Οκτώβριο-, που δημοσιεύθηκε της Τετάρτη 28 Οκτωβρίου, ο υπεύθυνος του τμήματος Εκπαίδευσης της Unicef, Ρόμπερτ Τζένκινς, τονίζει ότι «είναι σημαντικό να δώσουμε προτεραιότητα στην επανέναρξη των σχολείων και να προσφέρουμε τα απαραίτητα μαθήματα ώστε να καλύψουν τα κενά» που υπέστησαν οι μαθητές λόγω της αναστολής της λειτουργίας των σχολείων.
«Δεν χρειάζεται να ψάξουμε μακριά για να δούμε τις επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Στις χώρες με χαμηλό ή μέσο εισόδημα οι επιπτώσεις αυτές ήταν ακόμη μεγαλύτερες καθώς η περιορισμένη πρόσβαση στην τελεκπαίδευσης, οι αυξημένοι κίνδυνοι μείωσης του προϋπολογισμού για την παιδεία και οι καθυστερήσεις στα σχέδια επαναλειτουργίας καταστρέφουν κάθε πιθανότητα κανονικότητας για τους μαθητές», επεσήμανε.
Σύμφωνα με την έκθεση των τριών θεσμών, τα παιδιά από αυτές τις φτωχές χώρες έχασαν σχεδόν τέσσερις μήνες σχολείο από την έναρξη της πανδημίας.
Στις πλούσιες χώρες τα παιδιά, που έχουν στη διάθεσή τους την απαραίτητη τεχνολογία για τηλεκπαίδευση, έχασαν έξι εβδομάδες, αναφέρεται στην έκθεση. Για την Unesco και την Παγκόσμια Τράπεζα είναι σημαντικό οι χώρες να επενδύσουν οικονομικά «τώρα» στα σχολικά συστήματα προκειμένου να μειώσει το χάσμα που ανοίγεται μεταξύ των φτωχών και των πλούσιων χωρών εξαιτίας της πανδημίας.
Σοβαρές ανισότητες όσον αφορά την πρόσβαση στην εκπαίδευση στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποκάλυψε η πανδημία του κορωνοϊού.
Την ίδια ώρα και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκφράζει την ανησυχία του και τη λύπη του για τις «σοβαρές αποκλίσεις» στην μάθηση ανά την Ευρώπη κατά την περίοδο των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, καθώς το 32% των μαθητών σε ορισμένα κράτη – μέλη της Ένωσης δεν είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση για αρκετούς μήνες. Μάλιστα, οι ευρωβουλευτές ζητούν με ψήφισμά τους να κλείσει η «ψηφιακή ψαλίδα» στη Γηραιά Ήπειρο.
Φοβούνται ότι η δύσκολη για πολλούς μαθητές πρόσβαση στη σχολική εκπαίδευση, θα μειώσει τις μελλοντικές εισοδηματικές προοπτικές μιας ολόκληρης γενιάς και θα επηρεάσει αρνητικά την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα στο σύνολό της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επομένως, το κλείσιμο του ψηφιακού χάσματος πρέπει να αποτελέσει πρωταρχικό μέλημα, με την Επιτροπή να δίνει προτεραιότητα στις επενδύσεις σε ζητήματα συνδεσιμότητας και εξοπλισμού, ιδίως σε απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές, καθώς και στην καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και βοηθών εκπαίδευσης σε σχέση με την χρήση της νέας τεχνολογίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την UNESCO, ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, κατά την διάρκεια της πρώτης περιόδου της κρίσης του COVID-19, η πρόσβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση ήταν περίπου στο 90%, ενώ το 10% των μαθητών παρέμενε αποκλεισμένο από τη μάθηση. Λιγότερο από το 25% των χωρών χαμηλού εισοδήματος έχουν στην διάθεση τους κάποια μορφή εξ αποστάσεως μάθησης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας