Ελλάδα

Αυτό είναι το νέο περιπολικό της Ελληνικής Αστυνομίας – Κοστίζει πάνω από 100.000 ευρώ

Αυτό είναι το νέο περιπολικό της Ελληνικής Αστυνομίας – Κοστίζει πάνω από 100.000 ευρώ
Νέο περιπολικό Ελληνικής Αστυνομίας: Το συγκεκριμένο όχημα διαθέτει η Τροχαία Κρήτης.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης ή αλλιώς ΒΟΑΚ, όπως είναι γνωστός, είναι από τους πιο επικίνδυνους δρόμους πανελλαδικά. Πολλές φορές σε αυτόν τον δρόμο έχουν καταγραφεί «τρελά» περιστατικά με οδηγούς που κάνουν ό, τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Σε συνδυασμό με τις κακοτεχνίες του δρόμου αυτό έχει οδηγήσει σε πάρα πολλά θανατηφόρα τροχαία.

Τώρα οι παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κυκλοφορούν στον ΒΟΑΚ, θα έχουν ένα παραπάνω εμπόδιο να πονοκεφαλιάζουν αφού στη διάθεση της Τροχαίας του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου τέθηκε μια τρίλιτρη BMW 535 η οποία αποδίδει 268 ίππους. Πρόκειται για ένα σημαντικό σύμμαχο στο έργο που επιτελεί η Τροχαία, πόσω μάλλον από τη στιγμή που στον ΒΟΑΚ καταγράφονται καθημερινά δεκάδες παραβάσεις, όπως αναφέραμε και παραπάνω.

Όπως σημείωνει το zarpanews.gr, χείρα βοηθείας αναμένεται να προσφέρουν και άλλα δύο οχήματα που θα προστεθούν σύντομα στον στόλο. Αυτά θα προέρχονται είτε από κατασχέσεις τελωνείου, είτε από εγκληματικές οργανώσεις.

Χαρακτηριστικό της ασυνείδητης οδηγικής συμπεριφοράς που επιδεικνύεται στον ΒΟΑΚ συνιστούν τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας που αφορούν την «καρδιά» του καλοκαιριού. Ο λόγος για το διάστημα 12-18 Αυγούστου όταν καταγράφηκαν 608 παραβάσεις μόνο στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο.

Αξίζει να σημειωθεί πως το νέο «όπλο» της Τροχαίας αποτελεί μοντέλο που παρήχθη μεταξύ του 2004-2007. Τροφοδοτείται από έναν 3λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 268 ίππων, ο οποίος επιτρέπει την τέλεση του 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική αντιστοιχεί σε 250 χλμ./ώρα.

Τι λέει ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων

Ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.) Κρήτης Γιάννης Λιονάκης με αφορμή πρόσφατο δυστύχημα, καυτηρίασε το ζήτημα των υποδομών και της οδικής συμπεριφοράς, υπενθυμίζοντας παράλληλα πως τα περισσότερα θανατηφόρα συμβαίνουν όχι στο εθνικό δίκτυο, αλλά σε δρόμους εντός της πόλης όπως και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

«Εχει περιοριστεί το πρόβλημα στις εθνικές οδούς, παρότι δυστυχώς στην Κρήτη υστερούμε ακόμα σε επίπεδο υποδομών και ιδίως στον Νομό Χανίων που είναι το χειρότερο τμήμα του ΒΟΑΚ. Ωστόσο, η αστυνόμευση που έχει αυξηθεί, οι κάμερες στον βαθμό που παίζουν τον ρόλο τους και τα 41 χλμ που έχουν διαχωριστικό στηθαίο, έχουν βοηθήσει στο να έχουμε κατά μέσο όρο περίπου 10 με 12 νεκρούς ετησίως, εκεί που είχαμε πάνω από 30 θύματα κάθε χρόνο μέχρι το 2003», τόνισε.

Το πρόβλημα, ωστόσο, όπως ανέφερε, είναι “μεταναστευτικό” και μπορεί να έχει περιοριστεί στην εθνική οδό αλλά έχει ενταθεί σε δρόμους μέσα στον αστικό ιστό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο. «Για παράδειγμα έχουμε πρόβλημα με πολλές παρασύρσεις πεζών και ποδηλατών. Στα Χανιά το 2019 είχαμε 5 νεκρούς, πεζοί – ποδηλάτες, μέσα στην πόλη. Δεν μπορεί σε μια πόλη με 70.000 κατοίκους να έχεις τόσα περιστατικά. Είναι απαράδεκτο», τόνισε ο κ. Λιονάκης.

Σε ό,τι αφορά τις αιτίες που καταγράφονται αυξημένα τροχαία ατυχήματα – δυστυχήματα μέσα στον αστικό ιστό, ο κ. Λιονάκης έκανε λόγο για σοβαρά προβλήματα σε επίπεδο υποδομών.

«Για παράδειγμα η λεωφόρο Σούδας είναι συνδετήριος άξονας με τον ΒΟΑΚ και το λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι μπαινοβγαίνουν φορτηγά και υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία. Τι σημαίνει πως έχουμε βάλει μια διπλή διαχωριστική γραμμή; Έχει μπει μόνο και μόνο για να γλιτώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες από τις δαπάνες. Είναι απόσειση ευθύνης.

Τόσο δύσκολο θα ήταν να γίνουν 2 κυκλικοί κόμβοι που θα λύσουν το πρόβλημα;», ανέφερε και πρόσθεσε: «Ένα οδόστρωμα που έχει τόσα εκατομμύρια χλμ πάνω του κάθε χρόνο φθείρεται. Θα πρέπει λοιπόν να βάζουμε ακριβό και καλό αντιολισθηρό οδόστρωμα τουλάχιστον κάθε 5ετία. Εκτός αυτού πρέπει να αποφασιστεί ότι το όριο ταχύτητας στους κεντρικούς δρόμους, σύμφωνα με την τάση που υπάρχει παγκοσμίως, θα είναι τα 30 χλμ. Αυτά, μαζί με τη σωστή λειτουργία φαναριών, την ύπαρξη διαβάσεων για πεζούς και πεζοδρομίων, την αστυνομική παρουσία και τη “βαριά” αστυνόμευση θα μπορούσαν να περιορίσουν σημαντικά το πρόβλημα, όπως ήδη έχουν κάνει άλλες πόλεις που επιμένουν να προσπαθούν για την καταπολέμηση των τροχαίων».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments