Πολιτική

Καραμανλής για Μέσα Μεταφοράς: «Εφαρμόσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βήμα – βήμα»

Καραμανλής για Μέσα Μεταφοράς: «Κάνουμε όσα δεν έκαναν οι άλλοι εδώ και 10 χρόνια», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας για τις αστικές συγκοινωνίες.

Στις αστικές συγκοινωνίες και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας συγχόνως στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, και η οποία υποστήριζε ότι «οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν χωρίς ενίσχυση και χωρίς καν σχέδιο ενίσχυσης και λειτουργίας υπό συνθήκες εκτάκτου ανάγκης», καθώς και ότι ο συνωστισμός στα ΜΜΜ «προκαλεί μεγάλους υγειονομικούς κινδύνους για τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ και το επιβατικό κοινό».

Ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, στην απάντησή του, αναφέρθηκε αρχικά στις προσλήψεις, ανακοινώνοντας ότι η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 18 Νοεμβρίου, καθώς οι προσλήψεις γίνονται μεν με πρωτοφανή ταχύτητα για το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά με σεβασμό στις διαδικασίες.

«Επί 11 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μια πρόσληψη στο μετρό. Επί 13 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. Επί 11 χρόνια δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Επί ΣΥΡΙΖΑ, τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν κάτω από 850 οχήματα στην Αθήνα και γύρω στα 235 στη Θεσσαλονίκη. Και το 1/3 των συρμών του Μετρό βρίσκονταν σε ακινησία. Όσον αφορά στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ περί 270 λεωφορείων που θα μπορούσαν άμεσα να βγουν στους δρόμους, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν ξοδευτεί εκατομμύρια ευρώ σε ανταλλακτικά για να αναταχθεί ένας παλαιωμένος στόλος και δούλεψαν οι άξιοι τεχνικοί της ΟΣΥ ώστε όσα λεωφορεία μπορούν με κάποιες επιδιορθώσεις να βγουν στο δρόμο, να βγουν» είπε.

Παράλληλα, πρόσθεσε πως μειώθηκαν οι χρονοαποστάσεις του Μετρό σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 και ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν 3 νέοι σταθμοί Μετρό, της επέκτασης προς Πειραιά. Επίσης, τόνισε ότι προχώρησε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ ώστε να προστεθούν στο στόλο της Αθήνας 203 οχήματα. Σημείωσε ότι “έχουν ήδη προστεθεί 100 λεωφορεία στο στόλο και σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 1.100 οχήματα στους δρόμους της Αθήνας, ενώ θα παραληφθούν ακόμη 300 σύγχρονα λεωφορεία μέχρι τις αρχές του έτους”.

«Λέτε ότι καθυστερήσαμε. Εφαρμόσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βήμα-βήμα. Τα μέτρα απαιτούν σοβαρή προετοιμασία, σε όλα τα επίπεδα. Δεν ήταν ούτε εύκολα ούτε αυτονόητα», είπε ο κ. Καραμανλής και στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι γίνεται μία μεγάλη μεταρρύθμιση: Η σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, με τα ΚΤΕΛ, με σεβασμό στο δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και η εκμίσθωση λεωφορείων, που γίνεται για πρώτη φορά στο Ελληνικό Δημόσιο και μειώνει πολύ το κόστος συντήρησης.

1.200 νέες θέσεις εργασίας:

«Σε λιγότερο από τέσσερις μήνες κάνουμε προσλήψεις στο Ελληνικό Δημόσιο. Κατανοώ αυτή τη στιγμή ότι υπάρχει η αίσθηση ότι θα έπρεπε μερικά πράγματα να γίνουν νωρίτερα. Ζούμε όμως σε ένα ευνομούμενο κράτος. Οι διαδικασίες είναι διαδικασίες και εν πάση περιπτώσει προσλήψεις που έχουν να γίνουν 10 χρόνια, γίνονται τώρα», είπε ο κ. Καραμανλής. Συνολικά θα προστεθούν 1.200 θέσεις εργασίας.

Όσον αφορά στη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, η οποία το Κίνημα Αλλαγής υποστηρίζει ότι είναι αδιαφανής παρότι έχει ήδη αναρτηθεί στη Διαύγεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε: “Κάθε χιλιόμετρο που κάνει ο ΟΣΥ κοστίζει 2,9 με 3 ευρώ, ενώ κάθε χιλιόμετρο που κάνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ κοστίζει 1,41 ευρώ.«Αυτό το νούμερο αποτελεί απάντηση στις αιτιάσεις περί αδιαφάνειας».

Τέλος, σημείωσε ότι τρεις από τις προτάσεις που έχει κάνει το ΚΙΝΑΛ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ούτως ή άλλως υλοποιούνται από την κυβέρνηση. Επανέλαβε δε ότι ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ για τα 750 λεωφορεία δεν ακυρώθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά από την ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, καταθέτοντας στα πρακτικά της Βουλής τις σχετικές αποφάσεις.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο