Ελλάδα

Click away: Τα δικαιώματα των καταναλωτών στην νέα εποχή

Click away: Τα δικαιώματα των καταναλωτών στην νέα εποχή
Click away: Τα νέα «ήθη» στο λιανεμπόριο επιβάλλουν διευκρινίσεις σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών. Πως μπορούν να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγοράζουν.

Η εφαρμογή του click away έχει προκαλέσει προβληματισμό στους εμπόρους για την αποδοτικότητά του, αλλά και στους καταναλωτές που θα επιλέξουν να αγοράσουν προϊόντα με την νέα μέθοδο. Οι πρώτες μέρες της εφαρμογής έφεραν ερωτήσεις και κενά που χρήζουν απαντήσεων. Μία από τις ερωτήσεις που απευθύνουν οι καταναλωτές είναι και πως θα μπορούν να επιστρέψουν προϊόντα που ούτως ή άλλως μπορούν να τα δουν μέσα από το διαδίκτυο.

Το υπουργείο Ανάπτυξης προχώρησε στη διευκρίνιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, για την περίπτωση που επιθυμούν να επιστρέψουν προϊόντα από αγορά click away

Στα καταναλωτικά δικαιώματα με τη μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away) εφιστά την προσοχή των πελατών το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Με ανακοίνωσή του, το υπουργείο διευκρινίζει ότι οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος. Συγκεκριμένα, το υπουργείο παραθέτει την παρακάτω πιθανή ερώτηση: «Ποια δικαιώματα έχω σε περίπτωση που το προϊόν που αγόρασα με την μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος, δεν μου ταιριάζει και θέλω να το επιστρέψω;».

Η απάντηση είναι η εξής:

«Εφόσον διενεργήσατε αγορά μέσω οργανωμένου ηλεκτρονικού καταστήματος και η σύμβαση συνήφθη από απόσταση με αποκλειστική χρήση ενός ή περισσότερων μέσων επικοινωνίας από απόσταση, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το τηλέφωνο, η τηλεομοιοτυπία ή το διαδίκτυο, μέχρι και τη στιγμή σύναψης της σύμβασης, τότε έχετε το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, ανεξαρτήτως του τρόπου παραλαβής του (με courier ή αυτοπροσώπως) και χωρίς άλλη επιβάρυνση, εκτός από το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών, εκτός εάν ο προμηθευτής έχει συμφωνήσει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με το εν λόγω κόστος ή εάν ο προμηθευτής έχει παραλείψει να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι ο καταναλωτής οφείλει να επιβαρυνθεί με αυτό».

Νωρίτερα σήμερα ο κ. Παπαθανάσης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 105.8 και την Ευαγγελία Μπαλτατζή, για το click away είπε ότι αυτό που έγινε είναι, αντί να παραδίδονται στα σπίτια τα προϊόντα, πηγαίνει κάποιος και τα παραλαμβάνει εκτός του καταστήματος.

Γιατί προχώρησε στο click away η κυβέρνηση

«Το εφαρμόσαμε επειδή δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα η παράδοση προϊόντων και επειδή τελμάτωσε η διαδικασία παράδοσης. Λόγω των γιορτών, λόγω του αυξημένου φόρτου, έπρεπε να δοθεί λύση και δόθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Άνοιξαν μόνο κομμωτήρια, κουρεία βιβλιοπωλεία και ΚΤΕΟ, λόγω του επιδημιολογικού χάρτη. Όλα τα άλλα είναι κλειστά».

Σε ερώτηση που του έγινε κατά πόσο το μέτρο διευκολύνει τα μικρά καταστήματα ο κ. Παπαθανάσης δήλωσε ότι πράγματι τα μικρά καταστήματα δεν έχουν ηλεκτρονική παρουσία, αλλά υπάρχουν πλέον μεγάλες πλατφόρμες που μπορούν οι επαγγελματίες να εντάξουν πολύ γρήγορα την επιχείρησή τους και παράλληλα να λειτουργήσουν και με τηλεφωνικές παραγγελίες. «Κανείς δεν είπε ότι αυτό το μέτρο θα λύσει το πρόβλημα, ότι θα κάνει την αγορά να κινηθεί όπως εάν θα λειτουργούσαν τα φυσικά καταστήματα». svg%3E

Ο Νίκος Παπαθανάσης τόνισε ότι το λιανεμπόριο δεν ανοίγει γιατί οι επιστήμονες μέτρησαν την κινητικότητα που θα δημιουργείτο και η κυβέρνηση έκρινε ότι έπρεπε να λειτουργήσει στο πλαίσιο που αποφάσισε. «Αυτά τα μέτρα είναι μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας. Σήμερα που μιλάμε κλείνουν χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία με υπερσύγχρονα συστήματα υγείας».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments