ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
Άδωνις Γεωργιάδης
Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Άδωνις Γεωργιάδης στο pagenews.gr: Τον Μάρτιο θα δούμε ποιο μέρος της επιστρεπτέας θα επιστραφεί τελικά

Άδωνις Γεωργιάδης στο pagenews.gr: Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων μίλησε στο pagenews.gr και στην εκπομπή «Opinion Leader» με τον Δημήτρη Τάκη. Ενημέρωσε για την επένδυση που θα γίνει στην Ελλάδα με το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, σημείωσε ότι θα εξεταστεί αν θα γίνει μη επιστρεπτέα κομμάτι της επιστρεπτέας προκαταβολής, ενώ αναφέρθηκε και στον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού στη χώρα.

Λίγη ώρα μετά τις ανακοινώσεις για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων «made in Greece», ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε στο pagenews.gr και στην εκπομπή «Opinion Leader» με τον Δημήτρη Τάκη. Ενημέρωσε για την επένδυση που θα γίνει στην Ελλάδα με το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, τόνισε ότι υπάρχουν τρεις υποψήφιες πόλεις για την τοποθεσία του εργοστασίου, ενώ επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα στον τομέα της βιομηχανίας.

Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στη συνέντευξή του και στον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού στην Ελλάδα, ενώ σημείωσε ότι θα εξεταστεί τον ερχόμενο Μάρτιο αν θα γίνει μη επιστρεπτέα κομμάτι της επιστρεπτέας προκαταβολής. Διαβάστε τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης στον Δημήτρη Τάκη:

Για το τι σημαίνει η επένδυση για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για την ελληνική οικονομία:

«Είναι μια σημαντική μέρα η σημερινή. Πριν από λίγο τελείωσε η υπογραφή του μνημονίου μεταξύ της ελληνικής κυβερνήσεως, της Enterprise Greece και της εταιρείας e.GO, μιας εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων γερμανικών και ολλανδικών συμφερόντων, που έχει σκοπό να χτίσει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα.

Μάλιστα, το μνημόνιο έχει μέσα και πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα. Η έναρξη της διαδικασίας θα γίνει το επόμενο τρίμηνο και το εργοστάσιο θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει το 2023. Η e.GO είναι μια πρωτοποριακή εταιρεία τεχνολογίας αιχμής πολύ επιτυχημένη. Το όραμά της είναι να φτιάξει ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τον μέσο καταναλωτή σε προσιτή τιμή. Η λογική είναι να μπορεί ο μέσος άνθρωπος, με μία τιμή γύρω στις 10 με 15 χιλιάδες ευρώ, να μπορεί να αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εμείς, ως κυβέρνηση, όπως ξέρετε, πιστεύουμε πάρα πολύ στην ηλεκτροκίνηση, έχουμε ψηφίσει σχετικούς νόμους γι’ αυτό και κίνητρα.

Στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης της αγοράς της ενέργειας της Ελλάδας, πιστεύουμε ότι το επόμενο βήμα είναι η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα δώσει στις πόλεις μας, και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες μεγάλες πόλεις, πολύ καλύτερη ποιότητα ζωής, καθαρότερη ατμόσφαιρα, καθαρότερο περιβάλλον, εξοικονόμηση πολλών χρημάτων από το ισοζύγιο πληρωμών λόγω μειώσεων των εισαγωγών πετρελαιοειδών και αυτονομία ενέργειας. Με τις μεγάλες επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ο ηλεκτρισμός που θα φορτίζει αυτά τα αυτοκίνητα, θα προέρχεται σε πολύ μεγάλο βαθμό πια από τις ανανεώσιμες πηγές».

Για το πού θα χτιστεί αυτό το εργοστάσιο:

«Δεν μπορώ να σας αποκαλύψω την πόλη που θα χτιστεί γιατί αυτή τη στιγμή είναι 3 διαφορετικές υποψήφιες πόλεις που η εταιρεία κοιτάει για να αποφασίσει. Θα είναι, όμως, μία πόλη που θα έχει λιμάνι. Ο σκοπός είναι να μπορέσει να υπάρχει λιμάνι για να μεταφέρονται τα αυτοκίνητα και στις άλλες χώρες».

Για τις θέσεις εργασίας που θα προκύψουν:

«Οι άμεσες θέσεις εργασίας είναι περισσότερες από 1000 και οι έμμεσες θέσεις εργασίας υπολογίζεται ότι την πρώτη τριετία λειτουργίας του εργοστασίου να ξεπεράσουν τις 5.000. Το εργοστάσιο θα είναι έτοιμο προς λειτουργία το 2023».

Για το αν υπήρχαν και άλλες διεκδικήτριες χώρες για αυτή την επένδυση:

«Υπήρχαν 7 διαφορετικές χώρες. Τελικώς, μετά από διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση, με την επιστασία του κ. Φραγκογιάννη από το υπουργείο Εξωτερικών και τη δική μας ομάδα, εμένα και τον κ. Παπαθανάση, τελικώς καταλήξαμε σε αυτό το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη σήμερα».

Για τον λόγο που η εταιρεία επέλεξε την Ελλάδα:

«Η μεγάλη «πράσινη» ατζέντα της κυβερνήσεως τους δίνει την εμπιστοσύνη ότι θα υπάρξει μια σταθερή πολιτική υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης. Και όσο κι αν κάνει εντύπωση, το υψηλής εκπαίδευσης εργατικό δυναμικό της χώρας, το οποίο θεωρείται πια από τα καλύτερα στην Ευρώπη. Η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα πια στον τομέα της βιομηχανίας και εμείς ως κυβέρνηση επενδύουμε πάρα πολύ στη βιομηχανία και στην υψηλή τεχνολογία. Σας υπενθυμίζω ότι και οι επενδύσεις της Microsoft και της Digital Realty έγιναν ακριβώς για τον ίδιο λόγο, όπως και από την Pfizer».

Για τον σχεδιασμό του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού και την αλλαγή που υπήρξε με τον αρχικό αριθμό δόσεων που θα πάρει η Ελλάδα:

«Για να μην αρχίσουμε την ελληνική φαγωμάρα, το πόσα εμβόλια παίρνει η κάθε χώρα ορίζεται κεντρικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βάσει αναλογίας πληθυσμού. Δεν έχουν εμπλοκή οι εθνικές κυβερνήσεις. Αν έρθουν λιγότερα εμβόλια, θα έρθουν λιγότερα εμβόλια σε όλες τις χώρες. Αν με ρωτάτε αν προτιμούσα να έρθουν περισσότερα, φυσικά θα προτιμούσα να έρθουν περισσότερα, αλλά θα κινηθούμε με αυτά. Δεν ανησυχώ για αυτό που είπατε ότι θα συμβεί (σ.σ. για τον τουρισμό), γιατί όσο εμβολιαζόμαστε εμείς, εμβολιάζονται και οι πελάτες μας. Οι βασικοί μας πελάτες ποιοι είναι; Οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Βρετανοί, οι Αμερικάνοι, οι Καναδοί, οι Αυστραλοί, όλες αυτές οι χώρες έχουν ξεκινήσει παρόμοι μαζικά προγράμματα εμβολιασμού. Θα φτάσουμε, πιστεύω, σε ένα χρονικό σημείο, τον Απρίλιο με τον Μάιο, όπου θα υπάρχει μια γενική ασφάλεια από την Covid. Και σε μας, αλλά και στους πελάτες μας. Άρα, πιστεύω ότι η τουριστική περίοδος του ’21 δεν θα χαθεί».

 Για την επιστρεπτέα προκαταβολή και τι εξετάζει η κυβέρνηση:

«Έχουμε ανακοινώσει στη Βουλή, σε ανύποπτο χρόνο, ότι είναι στα σχέδια της κυβερνήσεως να εξετάσουμε σε πόσο βαθμό και σε ποιους θα μπορούσε να είναι ένα κομμάτι της επιστρεπτέας προκαταβολής μη επιστρεπτέα. Το είχε πει, αν θυμάστε, ο κύριος υπουργός Οικονομικών πριν από μερικούς μήνες. Και εγώ έχω πει πολλές φορές στις ομιλίες μου και το λέω και σε σας, όταν θα κλείσει αυτή η περίοδος της πανδημίας και θα έχουμε τον τελικό μας λογαριασμό σε αυτή την περίπτωση θα μπορούμε να κάνουμε αυτή την κουβέντα λογικά και πολιτισμένα. Δεδομένου ότι αυτό θα έχει συμβεί λογικά μέχρι το τέλος Μαρτίου – αρχές Απριλίου, στον ένα χρόνο από την απόδοση της πρώτης επιστρεπτέας προκαταβολής που ακόμα κανείς δεν έχει πληρώσει τίποτα λόγω της περιόδου χάριτος, θα μπορούμε εκεί να αποφασίσουμε με ψυχραιμία τι και πόσα θα διαγράψουμε. Κάτι θα γίνει σίγουρα.

Και με τη χθεσινή μας απόφαση με τα ενοίκια, θέλουμε να δείξουμε στην αγορά ότι έχουμε πλήρη συνείδηση ότι το μη άνοιγμα του λιανικού εμπορίου στις γιορτές έχει προκαλέσει πολύ μεγάλη ζημία στις επιχειρήσεις. Συμμεριζόμαστε την αγωνία με τον τελευταίο επαγγελματία για να διατηρήσει την επιχείρησή του και με τον τελευταίο εργαζόμενο για να διατηρήσει τη θέση εργασίας του».