Τεχνολογία

Fake news στο Twitter: Με ελληνική υπογραφή ο αλγόριθμος που προβλέπει ποιοι θα διασπείρουν ψεύτικες ειδήσεις

Fake news στο Twitter: Με ελληνική υπογραφή ο αλγόριθμος που προβλέπει ποιοι θα διασπείρουν ψεύτικες ειδήσεις
Fake news στο Twitter: Η ακρίβεια πρόβλεψης φθάνει κατά μέσο όρο το 80%. Τι δηλώνει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Νίκος Αλετράς.

Αλγόριθμο που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη ανέπτυξαν ερευνητές στη Βρετανία, με επικεφαλής Έλληνα της διασποράς ειδικό στην πληροφορική. Ο αλγόριθμος αυτός μπορεί να προβλέψει με αρκετή ακρίβεια ποιοι χρήστες του Twitter είναι πιθανότερο να διαμοιράσουν και να εξαπλώσουν αναξιόπιστες ειδήσεις και εν γένει να παραπληροφορήσουν, προτού καν το κάνουν στην πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ, με επικεφαλής τον δρα Νίκο Αλετρά του Τμήματος Επιστήμης των Υπολογιστών, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό PeerJ, ανέπτυξαν μια μέθοδο που προβλέπει πόσο πιθανό είναι ένας χρήστης του Twitter να κάνει συστηματική αναξιόπιστη πληροφόρηση μέσω των tweets του. Η ακρίβεια της πρόβλεψης φθάνει κατά μέσο όρο το 80%.

Ο κ. Αλετράς και οι συνεργάτες του ανέλυσαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο tweets από περίπου 6.200 χρήστες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες: σε αυτή που προωθούσαν αναξιόπιστες ειδήσεις και σε αυτή που μοιράζονταν πληροφορίες μόνο από αξιόπιστες πηγές ειδήσεων. Τα στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν για να εκπαιδευθεί ένας νέος αλγόριθμος μηχανικής μάθησης, ώστε να διακρίνει ένα χρήστη ανάλογα με το βαθμό αξιοπιστίας των πληροφοριών που διακινεί.

Πού βασίστηκε ο αλγόριθμος;

Από τα στοιχεία διαπιστώθηκε ότι οι χρήστες που τείνουν στην παραπληροφόρηση, είναι πιθανότερο να στέλνουν μηνύματα σχετικά με την πολιτική ή τη θρησκεία, καθώς επίσης να χρησιμοποιούν αγενή γλώσσα. Τα μηνύματά τους συχνά αναφέρονται στην «κυβέρνηση», στα «μέσα ενημέρωσης», στο «Ισλάμ» ή στο «Ισραήλ». Αντίθετα, όσοι επιδιώκουν την ύπαρξυ μόνο αξιόπιστων πληροφοριών μέσω του εν λόγω μέσου κοινωνικής δικτύωσης, «τιτιβίζουν» συχνότερα για την προσωπική ζωή τους, τα συναισθήματα τους, τις σχέσεις με τους φίλους τους κλπ. Τα ευρήματα αυτά μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter και το Facebook να αναπτύξουν νέους «έξυπνους» τρόπους να βάλουν φρένο στην διογκούμενη παραπληροφόρηση, καθώς επίσης να βοηθήσουν τους κοινωνικούς επιστήμονες και τους ψυχολόγους να καταλάβουν καλύτερα τη συμπεριφορά των χρηστών σε μεγάλη κλίμακα.

Όπως δήλωσε ο κ. Αλετράς: «τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους μέσω των οποίων οι άνθρωποι αποκτούν πρόσβαση στις ειδήσεις, καθώς εκατομμύρια χρήστες στρέφονται σε πλατφόρμες όπως το Twitter και το Facebook κάθε μέρα, προκειμένου να μάθουν για σημαντικά γεγονότα που συμβαίνουν τόσο στην πατρίδα τους όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Όμως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει επίσης η πρωταρχική πλατφόρμα για την εξάπλωση της παραπληροφόρησης, κάτι που έχει τεράστια επίπτωση στην κοινωνία και μπορεί να επηρεάσει την κρίση των ανθρώπων για το τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω τους». «Στο πλαίσιο της έρευνας μας», πρόσθεσε, «εντοπίσαμε ορισμένες τάσεις στη συμπεριφορά των χρηστών, για παράδειγμα βρήκαμε ότι η συσχέτιση ανάμεσα στη χρήση αγενούς γλώσσας και στην εξάπλωση αναξιόπιστου περιεχομένου μπορεί να αποδοθεί στην μεγάλη online πολιτική εχθρότητα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments