Τα τελευταία 24ωρα όλα τα φώτα είναι στραμμένα πάνω στη Μεγάλη Βρετανία. Στη χώρα εντοπίστηκε μια μετάλλαξη του ιού προκαλώντας έντονη ανησυχία σχετικά με την πορεία της πανδημίας. Η μια μετά την άλλη οι χώρες τις Ευρώπης παίρνουν ειδικά μέτρα για τους ταξιδιώτες από τη Βρετανία. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκεται φυσικά και η χώρα μας. Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε στο Pagenews.gr και την εκπομπή Opinion Leader με τον Δημήτρη Τάκη για τα μέτρα που θα πάρει η χώρα μας σχετικά με το ζήτημα των πτήσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα ο υπουργός αναφέρθηκε και στην γραμμή 4 του μετρό υποστηρίζοντας ότι τα έργα για την υλοποίηση της θα ξεκινήσουν μέσα στο 2021. Για το συγκεκριμένο έργο τόνισε ότι θα έρθει για να αλλάξει την όψη της Αθήνας και φυσικά να δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας σε μια δύσκολη περίοδο για την οικονομία της χώρας.
Αναλυτικά όσα είπε ο υπουργός
“Οι τελευταίες ημέρες και ώρες είναι αρκετέ κρίσιμες όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για την Ευρώπη. Βλέπουμε ότι έχουμε εξελίξεις με την πανδημία του κορωνοϊού με την μετάλλαξη που έχει παρατηρηθεί στη Μεγάλη Βρετανία. Η Ελλάδα πήρε μια απόφαση και η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας από σήμερα είπε κάτι πολύ ξεκάθαρο. Όσοι έρχονται από τη Μεγάλη Βρετανία, πέρα από τα αρνητικά τεστ που θα πρέπει να έχουν κάνει 72 ώρες πριν την άφιξη τους, θα μπαίνουν σε απομόνωση όχι για τρεις, αλλά για επτά ημέρες. Οι εξελίξεις τρέχουν και αυτή τη στιγμή εξελίσσεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης μια πολύ σοβαρή συνάντηση. Η επιτροπή διαχείρισης κρίσης θα αποφασίσει αν θα παρθούν και άλλα μέτρα.
Επομένως ήδη έχουμε κάποιές χώρες της Ευρώπης που από μόνες τους έχουν πάρει την απόφαση να κόψουν τις αεροπορικές συνδέσεις. Η Ελλάδα πήρε μια στάση που νομίζω ήταν η ορθή. Αυτό που θα κάνουμε εμείς είναι να ευθυγραμμιστούμε απόλυτα με τις αποφάσεις που θα λάβει συνολικά η Ευρώπη. Είμαστε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα αποφασίσουμε συλλογικά ποια θα είναι η στάση που θα κρατήσουμε”.
Σε ερώτηση για το αν η Ελλάδα θα εφαρμόσει αυστηρά μέτρα αν δεν υπάρξει κοινή γραμμή ο υπουργός υποστήριξε ότι: “Η χώρα μας δεν βιάστηκε να απαγορεύσει μονομερώς τις αεροπορικές συνδέσεις. Αυτό που θα κάνουμε είναι να ακούσουμε και την δική μας επιτροπή που εξετάζει τις εξελίξεις και ανάλογα θα κρίνουμε. Αυτό που πάντα επεδίωκε η Ελλάδα είναι μια συνολική διαχείριση για τέτοιου είδους κρίσεις. Έχουμε δείξει ότι βρισκόμαστε μπροστά από τα γεγονότα. Τα μέτρα που βλέπουμε τώρα σε πολλές χώρες έχουν εφαρμοστεί πρώτα στην Ελλάδα. Εμείς από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε από τους ταξιδιώτες από τη Μεγάλη Βρετανία να έχουν αρνητικό μοριακό τεστ 72 ωρών. Σε αυτούς τους ανθρώπους κάναμε και Rapid test στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Επομένως η Ελλάδα πήρε όλα τα μέτρα από πριν έτσι ώστε να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία”.
“Σε όλη την Ευρώπη είδαμε να στηρίζεται ο κλάδος των αερομεταφορών. Αυτό δεν αφορά μόνο αεροπορικές εταιρίες αφορά και τους λεγόμενους handlers και τα αεροδρόμια. Μη ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα αυτός ο κλάδος παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην ναυαρχίδα της Ελληνικής Οικονομίας που είναι ο τουρισμός. Το 80% των ανθρώπων που έρχονται στη χώρα μας είναι με αεροπορική σύνδεση. Επομένως μιλάμε για έναν κλάδο που απασχολεί 12 χιλιάδες εργαζομένους. Δεν αφορά μόνο μία αεροπορική εταιρία, αφορά πολλές. Αυτό που έχει κάνει η Ελληνική κυβέρνηση από την αρχή είναι να στηρίξει αυτόν τον κλάδο.
Αναφορικά με τα Voucher, όντως και σε εμάς έχουν φτάσει παράπονα για κάποια ζητήματα που υπάρχουν. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με την Aegean και με όλες τις αεροπορικές εταιρίες γιατί αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να προστατεύσουμε τα συμφέροντα των επιβατών και των καταναλωτών. Επομένως σε πολλές περιπτώσεις δίνονται επιλογές, αυτό μας λέει η Aegean, είτε να αλλάξουν αφού συμφωνήσουν το εισιτήριο τους για άλλη ημερομηνία, είτε να επιστραφούν τα χρήματά τους ή να πάρουν κάποιο Voucher. Καταλαβαίνουμε όμως ότι ζούμε σε πρωτοφανείς συνθήκες. Ειδικότερα με την πρόσφατη κρίση στην Μεγάλη Βρετανία πλέον τα δεδομένα αλλάζουν καθημερινά. Το κράτος είναι εδώ και έχει εποπτικό ρόλο για να διασφαλίσει και τη βιωσιμότητα των εταιριών, να διασφαλίσει πρωτίστως και τα δικαιώματα του επιβατικού κοινού”.
“Στο υπουργείο Μεταφορών έχουμε πλήρη επίγνωση των προβλημάτων που υπάρχουν. Δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, αλλά σας διαβεβαιώ ότι εδώ και 17 μήνες έχουν γίνει πράγματα που δεν είχαν γίνει δέκα χρόνια στον τομέα αυτό. Έχουμε προσθέσει στην Αθήνα πάνω 200 λεωφορεία ΚΤΕΛ. Παραλάβαμε 850 και σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 1250 λεωφορεία στην Αθήνα. Με λίγα λόγια έχουν προστεθεί πάνω από 250 οχήματα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο και αυτό τον αριθμό είχε να τον δει η Αθήνα από το 2016. Στη Θεσσαλονίκη η βελτίωση είναι ακόμα πιο ραγδαία. Από 230 λεωφορεία είμαστε στα 400.
Στο μετρό έχουν μειωθεί οι χρονοαποστάσεις και συρμοί που κυκλοφορούνε είναι περισσότεροι από αυτούς που βρήκαμε. Σας θυμίζω ότι όταν είχαμε έρθει στο υπουργείο η ΣΤΑΣΥ είχε το 1/3 των συρμών εκτός λειτουργίας. Αυτά δεν είναι αρκετά, αλλά συνεχίζουμε πέρα από την ανάταξη του στόλου κάνουμε και ανανέωση. Από τον Ιανουάριο θα δούμε σταδιακά άλλα 300 λεωφορεία να βγαίνουν στους δρόμους της Αθήνας. Αυτό αναμένεται να γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Θα μου επιτρέψετε να πω ότι είναι χρόνος ρεκόρ διότι ακολουθήσαμε μια διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια του λίζινγκ. Η εκμίσθωση είναι κάτι πρωτοποριακό για το Ελληνικό δημόσιο και αυτό έγινε σε σύμφωνη γνώμη με τους εργαζομένους. Κρατάμε το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών αλλά συνεργαζόμαστε εκεί που πρέπει με τον ιδιωτικό τομέα. Αυτό που έκανε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ότι για πρώτη φορά έκανε προσλήψεις και δημιουργεί θέσεις εργασίας. 550 θέσεις εργασίας στα λεωφορεία και στο μετρό, σε θέσεις πεδίου, όχι γραφείου. Και φυσικά 500 επιπλέον θέσεις εργασίας στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Μέρα με τη μέρα οι αστικές συγκοινωνίες γίνονται καλύτερες. Μέσα στον Ιανουάριο θα δείτε τον μεγάλο διαγωνισμό για περισσότερα από 1300 νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και θα δώσουν οριστική λύση στην ταλαιπωρία”.
“Όταν ήρθαμε στο υπουργείο αυτό που κάναμε ήταν το προφανές, δηλαδή κάτι που φάνταζε αδιανόητο επί εποχής ΣΥΡΙΖΑ έγινε φυσιολογικό. Είπαμε λοιπόν ότι αντί να έχουμε πολλούς πομποδέκτες για να μπορούμε να κινούμαστε στους εθνικούς δρόμους, για κάθε διαφορετική παραχώρηση είχαμε διαφορετικό μηχανάκι τους καλέσαμε εδώ και είπαμε κάτι απλό. Πρέπει να κάτσουν κάτω οι ιδιώτες και να έχουμε έναν πομποδέκτη για να μπορούμε να κυκλοφορούμε σε όλη την επικράτεια. Αυτό είναι κάτι που έγινε με μεγάλη προσπάθεια και σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής που μας βοήθησε σε αυτή την άσκηση.
Μετά κάναμε το δεύτερο βήμα στην Ολυμπία οδό. Αυτό ήταν να πληρώνει ο χρήστης για τα χιλιόμετρα που διανύει κάτι που είναι πάγιο αίτημα εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς πήγαμε και δοκιμάσαμε αυτό το μοντέλο και είναι ένα εξαιρετικά απλό υβριδικό σύστημα. Για παράδειγμα μπαίνεις στην Ελευσίνα έχεις τον πομποδέκτη σου και όταν αποφασίζεις να βγεις πριν τα επόμενα διόδια, πληρώνεις το ποσό που αναλογεί που για την ακρίβεια είναι έξι λεπτά το χιλιόμετρο. Αυτό που είναι επίσης πρωτοποριακό είναι ότι δεν περιμένεις η μπάρα να ανοίξει βγαίνεις κατευθείαν. Έτσι μειώνουμε τις αναμονές και εξυπηρετούμε τους πολίτες. Αυτό είναι κάτι που θα εφαρμοστεί και εφαρμόζεται ήδη, από 1/1/2021 η Ολυμπία οδός το έχει καθιερώσει. Το επόμενο βήμα είναι αυτό να γίνεται και στους υπόλοιπους μεγάλους οδικούς άξονες”.
“Αυτό που προσπαθήσαμε από την πρώτη στιγμή που ήρθαμε στο υπουργείο είναι να δημιουργήσουμε μια διαδικασία πιο απλή και γρήγορη για τους πολίτες. Το πρόβλημα ήταν στην ανανέωση των διπλωμάτων. Πολλές φορές αργούσε η διαδικασία, επομένως κάναμε τους χρόνους πιο σύντομους. Το άλλο πρόβλημα ήταν όταν ένας νέος οδηγός περνούσε τις εξετάσεις πολλές φορές περίμενε δυο και τρεις ή και παραπάνω μήνες για να πάρει το δίπλωμα του.
Εμείς πάλι σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής αυτό που κάναμε ήταν το προφανές. Με γρήγορες διαδικασίες έχουμε ένα προσωρινό δίπλωμα. Με την έκδοση του μπορεί κάποιος να οδηγήσει την επόμενη μέρα και να είναι νόμιμος. Το προσωρινό δίπλωμα θα έχει ισχύ μέχρι να εκδοθεί το κανονικό. Το επόμενο βήμα είναι να έχουμε ένα ψηφιακό δίπλωμα. Αν κάποιος θέλει να αλλάξει το χάρτινο δίπλωμα του είναι μια διαδικασία που γίνεται με σχετική ταχύτητα. Πρέπει όλοι μας να αντικαταστήσουμε τα χάρτινα ροζ διπλώματα. Αυτό γίνεται στα ΚΕΠ και σύντομα θα γίνεται και ηλεκτρονικά. Αυτό φαίνεται ότι το υπουργείο προσπαθεί να μπει στην ψηφιακή εποχή”.
“Τα έργα υποδομών μπαίνουν στην πρώτη γραμμή για το 2021. Τα μεγάλα έργα που η τωρινή κυβέρνηση βρήκε ναρκωμένα από την προηγούμενη κυβέρνηση τα ξεμπλοκάρει. Το μεγαλύτερο έργο επέκτασης του “Αττικό Μετρό” είναι η η γραμμή 4. Το έργο θα ξεκινήσει μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2021. Τους επόμενους μήνες θα βλέπουμε εργοτάξια στην Κατεχάκη, στην πλατεία Κολωνακίου και στα Εξάρχεια. Είναι ένα έργο που θα ξεκινήσει από το Γουδί και θα φτάσει μέχρι το Άλσος Βείκου, μιλάμε για 15 σταθμούς, για ένα έργο που θα αλλάξει την όψη της Αθήνας και θα δώσει πολλές λύσεις. Η συμβατική υποχρέωση για το έργο είναι οκτώ χρόνια, αλλά θέλω να είμαι ειλικρινής και να πω ότι πολλές φορές τα έργα μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν καθυστερήσεις. Το σημαντικό όμως είναι ότι αυτό το έργο μπαίνει στις ράγες, ενώ είχε κολλήσει. Φυσικά θα δώσει και χιλιάδες θέσεις εργασίας ειδικά την περίοδο αυτή”.