Πολιτική

Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ: Σήμερα η ψήφισή του στην Ολομέλεια της Βουλής

Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ: Σφοδρή αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση.

Προς ψήφιση τίθεται σήμερα (11/2) το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στις πανελλαδικές και τη λειτουργία των ΑΕΙ καθώς και για τη σύσταση ενός ειδικού αστυνομικού σώματος που θα αναλάβει τη φύλαξη των πανεπιστημίων. Το σχέδιο νόμου έχει τίτλο «Εισαγωγή την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, Αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Στη Βουλή θα τοποθετηθούν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, και οι πολιτικοί αρχηγοί, με την πολιτική αντιπαράθεση να κορυφώνεται.

Το νομοσχέδιο έχει προκαλέσει την αντίδραση της μαθητικής και πανεπιστημιακής κοινότητας, με τον Αλέξη Τσίπρα να βρίσκεται στο πλάι τους. Με δήλωση του στον ALPHA, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπεραμύνθηκε των κινητοποιήσεων των φοιτητών, σε μια δύσκολη συγκυρία σε ό,τι αφορά την πανδημία. Ο κ. Τσίπρας, ερωτηθείς αν δέχεται το ρίσκο να κολλήσουν κάποιοι άνθρωποι κορωνοϊό σε μια τέτοια συγκέντρωση, είπε «βεβαίως, δέχομαι το ρίσκο και γι’ αυτό θεωρώ ότι το ορθό θα ήταν η κυβέρνηση να μη φέρει τέτοια νομοσχέδια που εγείρουν σημαντικές κοινωνικές αντιδράσεις μέσα σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μέσα στην πανδημία».

Στη δήλωση αυτή αντέδρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης ενώ η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, τόνισε «χθες κάνατε μια πρωτοφανή δήλωση. “Βεβαίως δέχομαι το ρίσκο”. Δέχεστε εσείς το ρίσκο να αρρωστήσει κάποιος; Δεν θα σταματήσει η συζήτηση στη Βουλή. Το πρωί διαδηλώνετε και χωρίς στοιχειώδεις αποστάσεις, το μεσημέρι καταγγέλλετε την αύξηση κρουσμάτων».

Ο Αλέξης Τσίπρας επανήλθε, εγκαλώντας τον κυβερνητικό εκπρόσωπο για «γκεμπελίστικη απόπειρα εσκεμμένης αλλαγής των λέξεων της συνέντευξής μου για να δημιουργήσει την εντύπωση ότι εγώ προσωπικά αναλαμβάνω το ρίσκο της επιδημιολογικής επιδείνωσης από τις διαδηλώσεις φοιτητών και εκπαιδευτικών. Με ρώτησε ο δημοσιογράφος “δέχεστε το ρίσκο” και απάντησα “βεβαίως και το δέχομαι γι’αυτό και ζητώ να αποσυρθεί το νομοσχέδιο καθώς αν επιμείνει η κυβέρνηση θα φέρει την ευθύνη”».

Με το νομοσχέδιό μας απαντάμε στις 5 παθογένειες:

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής στην αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, όπως και την εξασφάλιση πιο στοχευμένων και ποιοτικών επιλογών για τους φοιτητές, καθώς και μεγαλύτερη αυτονομία για τα πανεπιστήμια.

Μιλώντας στην Ολομέλεια με αφορμή την ψήφιση η κ. Κεραμέως επισήμανε ότι «στόχος του νομοσχεδίου είναι να αφήσουμε οριστικά πίσω μας πέντε παθογένειες δεκαετιών, να δώσουμε στα παιδιά μας, στους καθηγητές μας, σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα το Πανεπιστήμιο που τους αξίζει. Πέντε παθογένειες που ελπίζω να μην απασχολήσουν ποτέ ξανά την κοινοβουλευτική διαδικασία, πέντε παθογένειες για τις οποίες θεωρούμε ήδη παράδοξο το γεγονός ότι, εν έτει 2021, υφίστανται και συζητούνται ακόμη».

Επίσης, αναφέρθηκε διεξοδικά στις παθογένειες αυτές και τις απαντήσεις που δίνει η κυβέρνηση, μέσω τις προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης:

  • Παθογένεια πρώτη: Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια χωρίς ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, με βαθμούς 1, 2 και 3 στα 20. Η απάντησή μας: Ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
  • Παθογένεια δεύτερη: Εισαγωγή υποψηφίων σε τμήματα που έχουν δηλώσει τυχαία, πχ ως 100ή, ως 200ή επιλογή τους. Η απάντησή μας: Συνειδητές, στοχευμένες επιλογές νέων, για να εισάγονται περισσότεροι νέοι σε τμήματα υψηλά στις προτιμήσεις τους,
  • Παθογένεια τρίτη: Πάνω από το 40% των φοιτητών μας έχει ξεπεράσει τα Ν+2 έτη σπουδών. Η απάντησή μας: Σπουδές με χρονικό όριο φοίτησης, όπως κάθε εκπαιδευτική διαδικασία,
  • Παθογένεια τέταρτη: Στρεβλή αντίληψη ότι ο μόνος δρόμος εκπαιδευτικής ανέλιξης είναι ο πανεπιστημιακός. Η απάντησή μας: Παράλληλοι εκπαιδευτικοί δρόμοι, ποιοτικές εναλλακτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τους νέους μας,
  • Παθογένεια πέμπτη: Συστημικές εστίες παραβατικότητας σε ορισμένα ΑΕΙ της χώρας. Φόβος, τραυματισμοί, αξιόποινες πράξεις, καταστροφές. Η απάντησή μας: Ασφαλές περιβάλλον φοίτησης, ελευθερία έκφρασης, διδασκαλίας και έρευνας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο