Συνεχίζονται στη Διώρυγα του Σουέζ οι προσπάθειες αποκόλλησης του «Ever Given». Το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο έχει προσαράξει από από την Τρίτη στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, παρεμποδίζοντας την κίνηση στον κανάλι, που συγκεντρώνει πάνω από το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Πάνω από 300 σκάφη έχουν συγκεντρωθεί στις δύο άκρες του καναλιού, που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο.
Ο πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι, διέταξε σήμερα να ξεκινήσουν προετοιμασίες για την ελάφρυνση του φορτίου του πλοίου, σε περίπτωση που αποτύχουν οι προσπάθειες αποκόλλησής του. Όπως τονίζουν οι ειδικοί, η εκφόρτωση του πλοίου είναι η τρίτη αλλά δυσκολότερη επιλογή, δηλαδή πρόκειται για το πιο κακό σενάριο για την αποκόλλησή του, διότι θα απαιτήσει πολύ περισσότερο χρόνο.
Διώρυγα του Σουέζ: Τι γίνεται μέχρι τώρα
Η πρώτη επιλογή που ακολουθείται μέχρι τώρα είναι η μετακίνηση του πλοίου και από τις δύο πλευρές του με ρυμουλκά, ενώ η δεύτερη είναι το σκάψιμο και η αφαίρεση άμμου στο σημείο αυτό που έχει προσαράξει το πλοίο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπία, ο Αιγύπτιος πρόεδρος κάλεσε να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες για την τρίτη επιλογή της εκφόρτωσης φορτίου του πλοίου για να επιτευχθεί η αποκόλλησή του, σε περίπτωση που αποτύχουν οι δύο πρώτες δύο επιλογές. Σημειώνεται ότι οποιαδήποτε προσπάθεια εκφόρτωσης των 18.300 εμπορευματοκιβωτίων δεν θα ξεκινήσει πριν από τη Δευτέρα.
Διώρυγα του Σουέζ: Εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην παλίρροια
Η πλημμυρίδα που αναμένεται το βράδυ εκτιμάται ότι μπορεί να διευκολύνει το εγχείρημα. Σε τηλεφωνική του συνέντευξη με αιγυπτιακό τηλεοπτικό σταθμό χθες βράδυ, ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπι δήλωσε ότι “το σκάφος μετακινήθηκε κατά 30 μοίρες προς τα δεξιά και τα αριστερά για πρώτη φορά. Αυτό είναι καλή ένδειξη, για την εξέλιξη των προσπαθειών αποκόλλησης του σκάφους”.
Όσο για τα αίτια του περιστατικού, ο Ράμπι έκανε λόγο για πιθανό «ανθρώπινο λάθος». Σύμφωνα με τον ίδιο, “οι καιρικές συνθήκες που αναφέρθηκαν αρχικά δεν είναι η μοναδική αιτία για την προσάραξη του πλοίου”. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για ένα πλοίο με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος 400 μέτρων.