Κόσμος

Διώρυγα Κωνσταντινούπολης: Το προχωράει ο Ερντογάν

Διώρυγα Κωνσταντινούπολης: Επιμένει στην υλοποίηση του φαραωνικού αυτού έργου ο Πρόεδρος της Τουρκίας παρά την τουρκική οικονομική κρίση.

Η Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης είναι ένα από τα όνειρα του Ερντογάν. Παρά τα μεγάλα εσωτερικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την επιστολή των 103 ναυάρχων, ο πρόεδρος της Τουρκίας επιμένει στην υλοποίηση του έργου. Αξίζει να σημειωθεί πως η Τουρκία βρίσκεται σε μία πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Πιο συγκεκριμένα, παρά τις επικρίσεις, τόσο για το κόστος, όσο και για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου, ο Ερντογάν επιμένει να το προχωρήσει οριοθετώντας τα πρώτα έργα το καλοκαίρι.

Ακάθεκτος ο Ερντογάν με την Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης

Ο Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε ότι η Άγκυρα θα διεξάγει σύντομα διαγωνισμό. Οι πρώτες εργασίες για την διάνοιξη της διώρυγας θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι.

Η Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης (Kanal Istanbul) προβλέπεται να συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα βορείως της Κωνσταντινούπολης με τη Θάλασσα του Μαρμαρά προς νότον και εκτιμάται ότι θα κοστίσει 75 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες (9,2 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως η διάνοιξη της διώρυγας αυτής θα μειώσει την κυκλοφορία στα Στενά του Βοσπόρου και θα αποτρέψει ατυχήματα, όμως οι επικριτές του σχεδίου έχουν υπογραμμίσει ότι θα επιφέρει μεγάλη περιβαλλοντική ζημιά και θα μολύνει πηγές πόσιμου νερού.

Ο Ερντογάν, μιλώντας σε βουλευτές του κόμματός του, του AKP, δήλωσε πως η Τουρκία θα προχωρήσει στο σχέδιο αυτό «είτε σας αρέσει είτε όχι», αναφερόμενος στις επικρίσεις κομμάτων της αντιπολίτευσης και άλλων αντιπάλων.

Το έργο

Το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης (Canal Istanbul), είναι ένα σχέδιο για τη σύνδεση της Θάλασσας του Μαρμαρά με τη Μαύρη Θάλασσα, το οποίο θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου. Είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα της σειράς των σχεδίων που υλοποιήθηκαν υπό την ηγεσία Ερντογάν εδώ και δεκαπέντε και άλλαξαν την χώρα με την κατασκευή πληθώρας αεροδρομίων, γεφυρών, τούνελ και οδικών αρτηριών. Οι τουρκικές αρχές δηλώνουν ότι το μήκους 45 χιλιομέτρων κανάλι θα συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά και θα μπορεί να εξυπηρετεί 160 πλοία ημερησίως.

Το έργο ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που υποστηρίζεται από τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στοχεύει στη δημιουργία μιας εναλλακτικής διαδρομής για τη ναυτιλία, για την προστασία της Κωνσταντινούπολης από περιβαλλοντικές καταστροφές που θα μπορούσαν να προκύψουν από ατυχήματα τα οποία συνεπάγεται η μεταφορά επικίνδυνων φορτίων.

Στην περιοχή εμφανίζονται διαφημιστικές αφίσες για την πώληση οικοπέδων με θέα στο Κανάλι. Σε ένα βίντεο της προεκλογικής εκστρατείας του ο Ερντογάν παρουσιάζει το μεταφορφωμένο τοπίο γύρω από το Κανάλι με τις γέφυρες που διασταυρώνονται και πλήθος πολυτελών κτιρίων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο