Ελλάδα

Alitalia: Τέλος εποχής – Έρχεται η Ιta

Alitalia: Η ιταλική εταιρεία δεν θα υπάρχει ποια. Θα την αντικαταστήσει η κρατική Ita. Πώς θα είναι το νέο λογότυπο του κρατικού αερομεταφορέα.

Η Alitalia, η εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της με τις πτήσεις προς και από την Ιταλία, δεν θα υφίσταται πια. Τη θέση της θα πάρει η η κρατική Ita. Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που στην Ιταλία ασχολούνται με το ζήτημα της Τουρκίας που προχωράει σε οικονομικά αντίποινα μετά τις δηλώσεις του Μάριο Ντράγκι για τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Πιο συγκεκριμένα, ο ιταλικός αερομεταφορέας Alitalia θα αποτελέσει παρελθόν και θα παραδώσει την σκυτάλη στην κρατική Ita που θα τον αντικαταστήσει με νέο λογότυπο, αλλά διατηρώντας τα χρώματα της ιταλικής σημαίας.

Σύμφωνα με ανταπόκριση της Deutsche Welle, η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα βρίσκεται σε καθοριστική φάση. Ο Τύπος αναφέρεται στα κύρια σημεία, στα οποία θα πρέπει να βασίζεται εκτός απροόπτου η τελική συμφωνία.

Η Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται. Στην θέση της θα δημιουργηθεί η κρατική Ita με νέο λογότυπο αλλά πάντα με τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας. Από τις 11.000 υπαλλήλων, αεροσυνοδών και πιλότων θα παραμείνουν περίπου 5.000, οι οποίοι όμως θα επιλεγούν βάσει ξεκάθαρων κριτηρίων.

Όσοι μείνουν εκτός Ita αναμένεται να λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια.

Το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα ενταχθούν στην νέα εταιρεία και οι εργαζόμενοι στην συντήρηση των αεροσκαφών. Ο κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις μεταφορές φορτίου.

Alitalia: Τέλος εποχής – Έρχεται η Ιta

Alitalia: Δεν είναι η ίδια περίπτωση με τις Air France και Lufthansa

Όπως υπογραμμίζουν οι σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air France και της Lufthansa. Η κρίση του κορωνοϊού στην περίπτωσή της προστίθεται σε χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, υψηλού κόστους, χαμηλής απόδοσης, με τεράστιους μισθούς για τους μάνατζερ αλλά όχι για τους απλούς εργαζόμενους.

Σε ό,τι αφορά στο κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση με την Alitalia) κατά 9%.

Πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η Κομισιόν. Ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του θεωρεί την υπόθεση απόλυτης προτεραιότητας. Και πρόσθεσε ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο