Ελλάδα

Μετρό: Υπογράφει η κυβέρνηση για την γραμμή «4»

Μετρό: Υπογράφει η κυβέρνηση για την γραμμή «4»
Σε μία νέα εποχή θα μπει το Λεκανοπέδιο Αττικής , καθώς η γραμμή «4» θα ξεκινήσει σύντομα.

Όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής θα καλύπτει η Γραμμή 4 του Μετρό μόλις ολοκληρωθεί. Πρόκειται για ένα έργο που ουσιαστικά ολοκληρώνει σε μεγάλο βαθμό όλο το δίκτυο συγκοινωνιών σταθερής τροχιάς της Αττικής.

Το απόγευμα της Τρίτης οι υπογραφές

Στις 19:30 παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της Αττικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα και του εκπροσώπου της κοινοπραξίας, Κωνσταντίνου Μιτζάλη.

Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 96 μήνες αλλά έχει αμφισβητηθεί πριν καν ξεκινήσει το έργο λόγω των τεχνικών απαιτήσεων. Στο έργο προβλέπεται η διάνοιξη της σήραγγας από δύο Μετροπόντικες που θα παραγγελθούν από τη Γερμανία. Θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους το 2023 από τα άκρα της γραμμής σε Γαλάτσι και Κατεχάκη.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα χρειαστούν κατ`ελάχιστον 3 χρόνια έκαστος και αν όλα κυλήσουν ομαλά, θα συναντηθούν στον σταθμό Ευαγγελισμό στο πάρκο που βρίσκεται πάνω από αυτόν, όπου θα αποσυναρμολογηθούν και θα βγουν.

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί σε αυτή τη φάση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Με τη νέα Γραμμή 4 θα εξυπηρετούνται 300.000 επιπλέον κάτοικοι, αλλά και η Πανεπιστημιούπολη.

Το έργο θα έχει σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς από τα οχήματα που δεν θα κυκλοφορούν θα μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές ρύπων στην πόλη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά, η νέα Γραμμή 4 θα καλύπτει τις περιοχές: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Πρόκειται για ένα έργο που οι κάτοικοι της Αττικής περιμένουν εν αγωνιως καθώς θα εξυπηρετήσει πολύ κόσμο και θα διευκολύνει την ζωή των πολιτών.

Το ιστορικό της γραμμής «4»

Ήταν το μακρινό 2005 όταν ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, ανακοίνωνε την κατασκευή μιας νέας γραμμής Μετρό για την Αθήνα. Η γραμμή αυτή προέκυψε από δύο πρώην κλάδους των γραμμών 2 (Πανεπιστήμιο-Άλσος Βεϊκου) και 3 (Ευαγγελισμός-Κατεχάκη). Με την προσθήκη ενός μεσαίου τμήματος στα ανατολικά προάστια της Αθήνας, δημιουργείται η γραμμή 4.

Η “πορτοκαλί” γραμμή από τότε έγινε πολλές φορές αντικείμενο δημοσιεύσεων και επικαιρότητας, καθώς όλοι οι υπουργοί που πέρασαν από το ΥΠΟΜΕ είχαν στην ατζέντα τους το έργο. Μάλιστα είχε και περίοπτη θέση στην περίφημη εξαγγελία του δικτύου των 8 γραμμών Μετρό του 2008 από τον κ.Σουφλιά. Η κρίση του 2010 άφησε το έργο πίσω και χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια για να βγει και πάλι στην επιφάνεια.

Το Φθινόπωρο του 2014 έρχεται ο τότε υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και εξαγγέλει την δημοπράτηση της γραμμής, δίνοντας στην δημοσιότητα τις ακριβείς θέσεις των σταθμών. Τελικά δεν κατάφερε να φτάσει το έργο στην προκήρυξη του.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments