Nέα της αγοράς

Μαρινάκης: Η Capital Gas παρέλαβε το 4ο νεότευκτο LNG Carrier

Μαρινάκης: Το πλοίο έχει μεταφορική ικανότητα 174.000 κ.μ.

Το νεότευκτο LNG Carrier “Attalid” παρέλαβε η Capital Gas Shipmanagement Corporation, συμφέροντων, Βαγγέλη Μαρινάκη, από τα ναυπηγεία Hyundai της νοτίου Κορέας. Το πλοίο έχει μεταφορική ικανότητα 174.000 κ.μ.. Εχει μηχανές XDF και είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Είναι το τέταρτο από τα συνολικά εννέα νεότευκτα πλοία που θα παραλάβει εταιρεία έως το 2023. Το πλοίο είναι ναυλωμένο στην BP για 13 χρόνια. Η εταιρεία έχει στόλο από εννέα σύγχρονα LNG Carriers τέσσερα στο νερό και πέντε υπό ναυπήγηση με συνολική μεταφορική ικανότητα 1,6 εκατομμυρίων κ.μ..

Μαρινάκης: Δύο παραγγελίες τον Ιούνιο

Σε παραγγελία δύο ακόμη υγραεριοφόρων δεξαμενόπλοιων (LNG carriers) στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries προχώρησε τον Ιούνιο η ναυτιλιακή εταιρεία Capital Gas (επισήμως, Capital Gas Ship Management Corp) που ανήκει στον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη. Όπως αναφέρουν Κορεατικές και Αμερικανικές ιστοσελίδες ναυτιλιακών περιοδικών, τα δύο επιπλέον νεότευκτα πλοία θα παραδοθούν μέσα στο 2023.

Την σχετική είδηση επιβεβαίωσε με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα και στο LinkedIn o Chief Sustainability Officer της Capital Maritime και Managing Director της Capital-Executive Ship Management Corp, Σταύρος Μεϊντάνης.

Με την νέα συμφωνία το ναυπηγικό πρόγραμμα της Capital Gas σε συνεργασία με τα Hyundai Heavy Industries στην Νότια Κορέα επεκτείνεται από τα 7 νεότευκτα LNG carriers χωρητικότητας 174.000 κ.μ. το καθένα και υπερσύγχρονων προδιαγραφών στα 9, εκ των οποίων όμως έχουν παραδοθεί ήδη τα πρώτα τρία σε χρόνο-ρεκόρ. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες η διοίκηση των ναυπηγείων της Hyundai παρέδωσε το τρίτο υγραεριοφόρο δεξαμενόπλοιο, που φέρει το όνομα «Aristarchos».

Τα υγραεριοφόρα δεξαμενόπλοια είναι ειδικός τύπος εμπορικών πλοίων, που μεταφέρουν υγροποιημένο αέριο, δηλαδή φυσικό αέριο σε υγρή μορφή (μεθάνιο-LNG). H μεταφορά των υγραερίων γίνεται είτε σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, που για ορισμένα φθάνει μέχρι τους-250 °F, είτε γίνεται σε υψηλές πιέσεις. Με αυτό τον τρόπο ένα κυβικό μέτρο υγρού φυσικού αερίου αντιστοιχεί σε 600 κυβικά μέτρα φυσικού αερίου σε κανονική ατμοσφαιρική πίεση. Έτσι ένα υγραεριοφόρο δεξαμενόπλοιο μεταφορικής ικανότητας, με χωρητικότητα 120.000 κυβ.μέτρων μπορεί να μεταφέρει σε κάθε ταξίδι του περίπου 70.000.000 κυβ.μέτρα φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ελλάδα θα σημειώσει ραγδαία αύξηση στην Ελλάδα τα επόμενα 10 χρόνια, με τους ρυθμούς ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς να ξεπερνούν τον μέσο όρο της Ε.Ε. καθώς πολλά από τα νέα ενεργειακό έργα στην χώρα μας θα βασιστούν στην παραγωγή ενέργειας από φυσικό αέριο, το οποίο θα αποτελέσει ουσιαστικό το βασικό εναλλακτικό καύσιμο για την πλήρη απολιγνιτοποίηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ως το 2027.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο