Τεχνολογία

Ταξίδια: Λονδίνο-Νέα Υόρκη σε 90 λεπτά – Κι όμως είναι δυνατόν

Ταξίδια: Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την απόσυρση του Concorde, μία αμερικανική εταιρεία φιλοδοξεί να καταστήσει τα υπερηχητικά ταξίδια ξανά πραγματικότητα.

Τι κι αν πέρασαν σχεδόν δύο δεκαετίες από την «απόσυρση» του Concorde και το τέλος του εγχειρήματος για υπερηχητικά ταξίδια; Σήμερα, το ενδιαφέρον για τα υπερηχητικά ταξίδια αυξάνεται με ταχύτητα και πολλές τεχνολογικές εταιρείες αναπτύσσουν τις δικές τους σχεδιάσεις υπερηχητικών αεροσκαφών.

Επί παραδείγματι, η United έχει ήδη δεσμευτεί να προσφέρει υπερηχητικές πτήσεις ήδη από το 2029.

Τι γίνεται όμως με ένα ταξίδι, η ταχύτητα του οποίου θα φτάνει τα 5 Mach – πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου – και ακόμα πιο πάνω;

Σύμφωνα με το CNN Business αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα η πτήση από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο να διαρκεί μόλις 90 λεπτά, έναντι περίπου τριών ωρών για το Concorde και μεταξύ έξι έως επτά ωρών για ένα κανονικό επιβατικό αεροσκάφος.

Ταξίδια: Είναι καν δυνατόν;

Η Hermeus, μια νεοσύστατη εταιρεία με έδρα την Ατλάντα, της οποίας ο στόχος είναι η ανάπτυξη υπερηχητικών αεροσκαφών, το πιστεύει. Ήδη δοκιμάζει έναν νέο τύπο κινητήρα που λέει ότι θα είναι τελικά ικανός να φτάσει τα 5 Mach (πάνω από 3.000 μίλια / ώρα).

Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για ένα μικρό, μη επανδρωμένο υπερηχητικό αεροσκάφος που η Hermeus δημιουργεί αυτή τη στιγμή για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, αλλά σε κλίμακα μεγαλύτερου μεγέθους, θα μπορεί να τροφοδοτήσει ένα επιβατικό αεροπλάνο.

Η Hermeus ελπίζει να το φέρει στον αέρα για την πρώτη δοκιμαστική πτήση πριν από τη λήξη της δεκαετίας, το 2029 – αλλά επειδή η τεχνολογία του πρέπει να κατασκευαστεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από την αρχή, ίσως υπάρξουν καθυστερήσεις.

Για αρχή, θα είναι πολύ μικρότερο από τα σημερινά αεροσκάφη, ακόμα και από το Concorde, το οποίο είχε χωρητικότητα περίπου 100 επιβατών.

«Για να μας βοηθήσουν να μεγεθύνουμε το αεροσκάφος, βασικά δημιουργήσαμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο για μια αεροπορική εταιρεία», λέει ο AJ Piplica, Διευθύνων Σύμβουλος της Hermeus. «Επικεντρωθήκαμε στους ταξιδιώτες της business class θέσης και στη συνέχεια παίξαμε με κάποιες παραμέτρους όπως η ταχύτητα και το κόστος λειτουργίας. Αυτό που προέκυψε ήταν ένα αεροσκάφος με καμπίνα 20 επιβατών», προσθέτει.

Αυτό δεν απέχει πολύ από τη χωρητικότητα ενός μεγάλου επιχειρηματικού τζετ, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρχει μόνο μία κατηγορία.

Πιο γρήγορα από ποτέ

Η εμβέλεια του αεροπλάνου θα είναι περίπου 4.000 ναυτικά μίλια, αρκετά για υπερατλαντικά δρομολόγια όπως Νέα Υόρκη προς το Παρίσι, αλλά όχι για τα δρομολόγια όπως το Λος Άντζελες προς το Τόκιο, τα οποία θα απαιτούσαν ενδιάμεση στάση.

Οι διαδρομές πάνω από τη στεριά, όπως η Νέα Υόρκη προς το Λος Άντζελες, αποκλείονται λόγω κανονισμών για τον θόρυβο: το σπάσιμο του φράγματος του ήχου συνοδεύεται από μια δυνατή έκρηξη, η οποία συνήθως πρέπει να συμβαίνει πάνω από το νερό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο