Δεν είναι μυστικό ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένας από τους πιο κερδοφόρους τρόπους για τους δημιουργούς περιεχομένου να βγάλουν αρκετά χρήματα. Σε αυτόν τον κανόνα, το TikTok δεν είναι εξαίρεση.
Για παράδειγμα, ο πλουσιότερος άνθρωπος στο YouTube από το 2020 ήταν ο 9χρονος Ryan Kaji, τα βίντεο του οποίου του απέφεραν το αστρονομικό ποσό των 29,5 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς και 41,7 εκατομμύρια συνδρομητές στο κανάλι του, την ώρα που οι 10 κορυφαίοι δημιουργοί περιεχομένου στο YouTube αξίζουν, κατά μέσο όρο, περισσότερα από 15 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το thelist.com.
TikTok: Γιατί το επιλέγουν οι νέοι
Ωστόσο, ενώ οι δημιουργοί στο YouTube εξακολουθούν να καταπονούνται, το 2021 έχει παρατηρηθεί μια ριζική αλλαγή στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με όλο και περισσότερους χρήστες να χρησιμοποιούν το TikTok για την αλληλεπίδρασή τους με τον κόσμο. Σύμφωνα με το thelist.com, ενώ το περιεχόμενο που βρίσκεται και στις δύο πλατφόρμες μπορεί να τείνει να είναι παρόμοιο, μια από τις μεγαλύτερες διαφορές -εκτός από τη διάρκεια των βίντεο- είναι ότι το TikTok συνήθως προσελκύει ένα πολύ νεότερο κοινό.
Μια μελέτη δείχνει ότι το 60% του κοινού στο TikTok είναι μεταξύ 16-24 ετών, ενώ η εφαρμογή είναι απίστευτα δημοφιλής στη γενιά Z ή σε όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012. Η παρουσία, μάλιστα, αυτών των νέων χρηστών είναι και ο λόγος που κάνει τον εκπληκτικό πλούτο που μπορεί να απολαύσει κάποιος ενεργός και επιτυχημένος TikToker ακόμα πιο συγκλονιστικό.
Για να το περιγράψουμε με όσο πιο απλά λόγια γίνεται το TikTok κάνει τα παιδιά πλούσια. Αλλά πώς είναι δυνατόν βίντεο τόσο σύντομα όσο ένα λεπτό και όχι περισσότερα από τρία να αποφέρουν τόσα έσοδα σε ένα άτομο; Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους ένας TikToker κερδίζει χρήματα είναι μέσω εσόδων από διαφημίσεις -κάτι που είναι ευρέως γνωστό και στα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα.
Οι εταιρείες «σκανάρουν» τους χρήστες της εφαρμογής αναζητώντας χρήστες με τους περισσότερους ακόλουθους με στόχο να προωθήσουν μέσω αυτών τα προϊόντα τους, αυξάνοντας τελικά τα έσοδα της εταιρείας. Και σε αντάλλαγμα, πληρώνουν στον χρήστη υπέρογκα ποσά. Σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, ένας TikToker μπορεί να κερδίσει μεταξύ 200 και 20.000 δολάρια για ένα βίντεο που τον δείχνει να χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο προϊόν μακιγιάζ, μια συνδρομητική υπηρεσία, ένα ρούχο ή ακόμα και να τρώει μια συγκεκριμένη μάρκα λιχουδιάς.
Με το χρηματικό ποσό που είναι διαθέσιμο για τους χρήστες του TikTok, δεν αποτελεί καθόλου έκπληξη το γεγονός ότι ορισμένοι έχουν αναγάγει τη συγκεκριμένη ενασχόλησή τους σε full time δουλειά. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με το thelist.com, οι χρήστες που κάνουν κυριολεκτικά τη δουλειά τους πλήρους απασχόλησης -με τη μέση εργάσιμη ημέρα των 8 ωρών- μπορούν να κερδίσουν έως και 5 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.