Ελληνική Ένωση Τραπεζών: Οδηγίες για την προστασία των καταναλωτών από απάτες μέσω διαδικτύου
Οδηγίες για την προστασία των καταναλωτών από απάτες μέσω διαδικτύου εξέδωσε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
Στο ενημερωτικό υλικό επισημαίνεται προς τους καταναλωτές:
- Να κάνετε χρήση εγχώριων ιστοσελίδων λιανικών πωλήσεων, όταν είναι δυνατόν είναι πιθανότερο να λύσετε τυχόν προβλήματα που θα ανακύψουν.
- Πραγματοποιήστε την έρευνα σας – ελέγξτε τις κριτικές προτού προβείτε σε κάποια αγορά.
- Χρησιμοποιήστε πιστωτικές κάρτες – έχετε περισσότερες πιθανότητες να σας επιστραφούν τα χρηματικά ποσά σε περίπτωση απάτης.
- Πληρώστε μόνο μέσω μιας ασφαλούς υπηρεσίας πληρωμών – Σας ζητούν μεταφορά χρημάτων; Σκεφτείτε το διπλά! Πληρώστε μόνο εφόσον είστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο μέσω ασφαλών συνδέσεων – αποφεύγετε τη χρήση δωρεάν ή ανοικτών δημόσιων δικτύων WiFi.
- Πληρώστε μόνο μέσω ασφαλούς συσκευής – ∆ιατηρείτε το λειτουργικό σας σύστημα και λογισμικό ασφαλείας ενημερωμένο.
- Προσοχή στις διαφημίσεις που προσφέρουν εξωφρενικές προσφορές ή θαυματουργά προϊόντα – Εάν ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, τότε κατά πάσα πιθανότητα είναι ψεύτικο!
- Αναδυόμενο παράθυρο που ισχυρίζεται ότι έχετε κερδίσει βραβείο; Σκεφτείτε το ξανά. Ενδεχομένως να κερδίσατε κακόβουλο λογισμικό.
- Εάν δεν παραλάβετε το προϊόν σας, επικοινωνήστε με τον έμπορο/πωλητή. Εάν δεν λάβετε απάντηση, επικοινωνήστε με την τράπεζα συνεργασίας σας
- Να αναφέρετε πάντοτε τυχόν ύποπτη απόπειρα απάτης στην αστυνομία, ακόμα και αν δεν είστε θύμα αυτής
Ποιες είναι οι ενδείξεις
- Σας υπόσχονται γρήγορες αποδόσεις και σας διαβεβαιώνουν ότι οι επενδύσεις είναι ασφαλείς.
- Η προσφορά είναι διαθέσιμη για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
- Λαμβάνετε κατ’ επανάληψη αιφνιδιαστικές / απροειδοποίητες τηλεφωνικές κλήσεις
- Η προσφορά είναι προσωπική και σας ζητείται να μην τη μοιραστείτε με άλλους.
Το σχόλιο σας