Παρουσία του πρωθυπουργού η απόδοση 10 θραυσμάτων του Παρθενώνα
Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μουσείο της Ακρόπολης, η τελετή απόδοσης δέκα θραυσμάτων του Παρθενώνα, που φιλοξενούνταν μέχρι τώρα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Πρόκειται για μια κίνηση υψηλού συμβολισμού που εντάσσεται στο πλαίσιο της ελληνικής θέσης πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να βρίσκονται όλα μαζί, ενωμένα, στο φυσικό τους χώρο.
Τα θραύσματα προέρχονται από τα Γλυπτά που κοσμούσαν τις μετόπες, τη ζωφόρο και τα αετώματα του Παρθενώνα, έχουν μέγιστο ύψος 32 εκατοστά και κατά το παρελθόν, είχαν ταυτοποιηθεί από τον αρχαιολόγο Γεώργιο Δεσπίνη.
Μεταξύ άλλων βρίσκεται και ένα τμήμα νεανικής ανδρικής κεφαλής από ανάγλυφο πεντελικό μάρμαρο, ύψους 15 εκατοστών, που αποδίδεται στη βόρεια ζωφόρο του Παρθενώνα, το οποίο συμπεριλαμβανόταν στην επετειακή έκθεση με τίτλο «δι’αυτά πολεμήσαμεν», που πραγματοποίησε το 2020 το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στο πλαίσιο των εορτασμών επετείου των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.
Όπως είναι γνωστό, τον Νοέμβριο με άρθρο του στην εφημερίδα Mail on Sunday ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τον Βρετανό πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να αδράξει την ευκαιρία για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.
Τι αναφέρει ο πρωθυπουργός στο άρθρο
“Πολύ λίγοι πρώην Πρωθυπουργοί της Βρετανίας σπούδασαν Κλασικές Σπουδές στο πανεπιστήμιο. Ακόμα λιγότεροι έχουν μιλήσει με τόση έμφαση για την επιρροή της Αρχαίας Ελλάδας στη διαμόρφωση της πολιτικής τους σκέψης. Κανένας, υποθέτω, δεν έχει αποκαλέσει έναν Αθηναίο πολιτικό του 5ου αιώνα π.Χ. έναν από τους ήρωές του. Και ύστερα ήρθε ο Μπόρις Τζόνσον, πάντοτε ακολουθώντας τον δικό του δρόμο. Ο σημερινός Πρωθυπουργός της Βρετανίας έχει σπουδάσει Κλασικές Σπουδές στην Οξφόρδη. Παράλληλα, αποδεικνύει ότι έχει μια βαθιά κατανόηση της προσφοράς του πολιτισμού της κλασικής εποχής στον σύγχρονο κόσμο ενώ ακόμη διαθέτει και μια προτομή του Περικλή, ο οποίος αποτελεί έναν από τους ήρωές του. Ο Μπόρις Τζόνσον καταλαβαίνει σε μεγαλύτερο βαθμό από τους περισσότερους τον μοναδικό δεσμό που συνδέει τη σύγχρονη εποχή με την αρχαία ιστορία.
Γι’ αυτόν το λόγο, όταν τον συνάντησα την περασμένη εβδομάδα στην Ντάουνινγκ Στριτ, μου είπε ότι κατανοούσε πόσο έντονα είναι τα συναισθήματα του ελληνικού λαού σε ό,τι αφορά μία από τις λίγες διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην Ελλάδα και στο Ηνωμένο Βασίλειο: τι μέλλει γενέσθαι με τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Τα γλυπτά φιλοτεχνήθηκαν από τον Έλληνα γλύπτη Φειδία και έχουν τη μορφή ζωφόρου που αρχικά κοσμούσε τον σπουδαίο ναό. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωφόρου διασώζεται σήμερα και παραμένει στην Αθήνα. Το τμήμα που αφαιρέθηκε παράνομα από τον Λόρδο Έλγιν παραμένει, ωστόσο, αποκλεισμένο μέσα στο Βρετανικό Μουσείο, σχεδόν 2.500 χιλιόμετρα μακριά από το αληθινό του σπίτι και αποκομμένο τόσο από την πόλη όσο και από το παγκόσμιο μνημείο στο οποίο αναντίρρητα ανήκει”.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας