Μόδα 2022: Πώς καταφέρνουν οι σχεδιαστές να αντιμετωπίσουν την άλλη διάσταση;
Πηγή Φωτογραφίας: euronews
Φανταστείτε έναν κόσμο όπου η ψηφιακή σας ταυτότητα είναι εξίσου σημαντική με την πραγματική σας ταυτότητα. Όπου χρειάζεστε περιουσιακά στοιχεία και αντικείμενα για τον εικονικό σας εαυτό, όπως χρήματα (κρυπτονομίσματα), ένα σπίτι (ίσως χτισμένο στο Minecraft) και ρούχα.
Καθώς ζούμε όλο και περισσότερο τη ζωή μας στο διαδίκτυο, οι επωνυμίες μόδας στοιχηματίζουν στην ιδέα ότι ορισμένοι καταναλωτές είναι ήδη εκεί με την κυκλοφορία ψηφιακών συλλογών ρούχων και συνεργασίες με πλατφόρμες τυχερών παιχνιδιών. Το 2022, οι πιο καυτές τάσεις και τα πιο αναμενόμενα λανσαρίσματα δεν θα κατευθυνθούν στην πασαρέλα, θα διαδραματιστούν στις οθόνες μας καθώς οι σχεδιαστές εξερευνούν το μετέπειτα.
Πολλοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τα NFT, δεν καταλαβαίνουν την κρυπτογράφηση και δεν χρειάζεται…θα γίνει μέρος της καθημερινής ζωής των ανθρώπων χωρίς να το γνωρίζουν πραγματικά
Ο όρος του μετέπειτα επινοήθηκε από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Neal Stephenson στο βιβλίο του το 1992 Snow Crash. Είναι ένας χώρος όπου οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν σε ένα εικονικό περιβάλλον ως 3D avatar.
Σήμερα, αυτό μοιάζει λιγότερο με τη μυθοπλασία καθώς εργαζόμαστε, κοινωνικοποιούμαστε, μαθαίνουμε και περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας στο Διαδίκτυο, αλλά υπάρχει μια κρίσιμη διαφορά μεταξύ της ζωής μας τώρα και του μετασύμπαντος.
«Θα περιέγραφα το μετασύμπαν ως έναν εικονικό χώρο που δεν περιορίζεται σε ένα κοινωνικό περιβάλλον ή περιβάλλον παιχνιδιού. Είναι ένας εικονικός κόσμος όπου μπορείς, για παράδειγμα, να φοράς τα ίδια ψηφιακά ρούχα σε όλους τους χώρους. Δεν είναι ακόμα εκεί, αλλά οι βάσεις έχουν τεθεί», λέει η Kristina Dimitrova, σύμβουλος επωνυμίας και ιδρύτρια της πλατφόρμας μόδας και τεχνολογίας Interlaced.
Μεγάλο μέρος της βάσης για την εισβολή της μόδας στο μετασύμπαν τέθηκε το 2021, ανοίγοντας το δρόμο για μεγαλύτερα πράγματα που θα έρθουν την επόμενη χρονιά. Τον Μάιο, το Gucci Garden κυκλοφόρησε στο Roblox, έναν επώνυμο εικονικό χώρο που περιλαμβάνει δωμάτια με θέμα τις ιστορικές καμπάνιες και ένα μέρος για να δοκιμάσετε και να αγοράσετε ψηφιακά ρούχα περιορισμένης έκδοσης από τη μάρκα.
Τον Σεπτέμβριο, η Balenciaga έγινε η πρώτη μάρκα πολυτελείας που συνεργάστηκε με το βιντεοπαιχνίδι Fortnite σε μια σειρά από ρούχα για χαρακτήρες, γνωστά ως «δέρματα». Επίσης, κυκλοφόρησε μια φυσική σειρά εμπορικών προϊόντων για να συμπέσει με την ψηφιακή κυκλοφορία.
Η Dimitrova λέει ότι αυτή η θολούρα μεταξύ του φυσικού και του εικονικού κόσμου είναι κάτι που θα δούμε περισσότερο το 2022. «Ως gamer, θα μπορούσατε να πληρώσετε για τα skins ή να τα κερδίσετε στο παιχνίδι ή να βγείτε έξω για να αγοράσετε ένα πραγματικό προϊόν από επιλεγμένα καταστήματα να το φορέσεις στην πραγματική ζωή. Νομίζω ότι θα δούμε πολύ περισσότερες επωνυμίες να συνδέουν διαδικτυακούς και εκτός σύνδεσης κόσμους σαν αυτόν.”
Αυτό είναι κάτι που ο σχεδιαστής Charli Cohen διερεύνησε επίσης φέτος σε μια συνεργασία με τα Pokémon, το πολυκατάστημα Selfridges και την εταιρεία παραγωγής RYOT Lab. Ο Κοέν δημιούργησε μια σειρά από ψηφιακά και φυσικά κομμάτια ρούχων που πωλούνταν μέσω του Electric/City, ενός εικονικού κόσμου που φιλοξενείται στον ιστότοπο Selfridges, τον οποίο οι αγοραστές μπορούσαν να εξερευνήσουν και να αλληλεπιδράσουν.
Το επόμενο εγχείρημα του Cohen, που θα ξεκινήσει σύντομα, είναι ένα βήμα πιο κοντά στο metaverse. «Πέρασα τον περασμένο χρόνο δημιουργώντας το RSTLSS, μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους καλλιτέχνες, τις επωνυμίες και τους θαυμαστές τους να δημιουργούν εύκολα προσαρμοσμένα, διαλειτουργικά wearable Metaverse», λέει στο Euronews. «Η διαλειτουργικότητα θα αποτελέσει το κύριο επίκεντρο της ψηφιακής μόδας το 2022 – η ικανότητα να μεταφέρετε την ψηφιακή σας γκαρνταρόμπα σε πολλά παιχνίδια και κοινωνικούς χώρους».
Φαντασιοπληξία? Πιθανώς όχι
Αυτά τα πρώιμα πειράματα στην εικονική σφαίρα μπορεί να φαίνονται σαν ένα τέχνασμα, αλλά υπάρχει καλός λόγος να πιστεύουμε ότι αυτό είναι κάτι περισσότερο από μια παροδική μόδα. Με την αλλαγή της επωνυμίας του Facebook σε Meta για να αντικατοπτρίζει το εύρος της δουλειάς του, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός metaverse, είναι πιθανό να δώσει ώθηση πίσω από τη δραστηριότητα της επωνυμίας σε αυτόν τον χώρο.
Ο φουτουριστής και συντάκτης του μελλοντικού περιοδικού τεχνολογίας και πολιτισμού CYBR, James Joseph, εξηγεί:
«Σκεφτείτε πόσο μεγάλο είναι το Facebook και έτσι κινούνται και πολλοί άνθρωποι ακολουθούν το παράδειγμά τους. Πολλοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τα NFT, δεν καταλαβαίνουν την κρυπτογράφηση και δεν χρειάζεται. Αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα γίνει μέρος της καθημερινής ζωής των ανθρώπων χωρίς να το γνωρίζουν».
Η Dimitrova εξηγεί την απήχηση αυτού του κόσμου για τις μάρκες μόδας: «Για τις επωνυμίες μόδας παρέχει μια άλλη οδό στην αγορά. Ο στερεότυπος παίκτης δεν ήταν αυτός που παραδοσιακά στοχεύουν οι μάρκες μόδας. Έχετε την τάση να σκέφτεστε ένα 13χρονο αγόρι στο δωμάτιό του να τρώει σνακ, αλλά, στην πραγματικότητα, πολλοί παίκτες είναι γυναίκες και άτομα που έχουν άλλα ενδιαφέροντα εκτός του παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένης της μόδας, οπότε είναι λογικό. Επίσης, οι άνθρωποι που παίζουν παιχνίδια όπως το Fortnite, το Roblox και το Animal Crossing ασχολούνται πραγματικά με αυτές τις πλατφόρμες, οπότε αν μπορείτε να προσθέσετε αξία στην εμπειρία τους, αυτή είναι μια εξαιρετική στρατηγική επωνυμίας.”
Οι μάρκες πολυτελείας μπροστά από την καμπύλη
Οι ετικέτες πολυτελείας ήταν μέχρι στιγμής αυτές που προηγούνται της καμπύλης, αλλά η υψηλή οδός παίζει να καλύψει τη διαφορά. Η Adidas ανακοίνωσε πρόωρα σχέδια για το «adiVerse» τον Νοέμβριο με ένα πρόγραμμα αφοσίωσης χρησιμοποιώντας σήματα κρυπτογράφησης και ένα οικόπεδο στο παιχνίδι για κινητά The Sandbox που προορίζεται για τη μάρκα — αν και περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό δεν έχουν αποκαλυφθεί.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας