Nέα της αγοράς

Blueground: Τα σχέδια της να μπει στη Wall Street – Ο στόχος των 50 πόλεων

Blueground: Τα σχέδια της ελληνικής startup που αναπτύχθηκε τάχιστα και ετοιμάζεται να ζήσει το αμερικάνικο όνειρο

Προς τη Wall Street οδεύει η Blueground, η ελληνική startup που φιλοδοξεί σύντομα να γίνει εταιρεία μονόκερος (σ.σ. νεοφυείς επιχειρήσεις με αξία άνω του 1 δισ. δολαρίων). Αν και για το «αμερικάνικο όνειρο» θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον μία διετία, όπως ανέφερε ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, CEO και Co-Founder της Blueground, είναι «μια εξέλιξη που θα την ωριμάσει».

Ο κ. Χατζηελευθερίου νικητής της κατηγορίας «Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» στον διαγωνισμό EY Entrepreneur Of The Year στη χώρα μας, επεσήμανε πως η Ελλάδα είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία, «η μισή μας ομάδα είναι στην Ελλάδα, η ανάπτυξη της τεχνολογίας γίνεται στην Ελλάδα» ανέφερε, ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της – κοντά στο 70% – προέρχεται από την Αμερική, συμπληρώνοντας πως λόγω μεγέθους στην αμερικανική αγορά θα έχει καλύτερη πρόσβαση σε κεφάλαια.

Επέκταση στην Ασία

Εν τω μεταξύ η εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην αγορά των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων επιπλωμένων διαμερισμάτων «παντρεύοντας» το real estate με μια τεχνολογική πλατφόρμα (prop-tech), συνεχίζει την επέκτασή της σε νέες αγορές εντός Ευρώπης (Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Λουξεμβούργο), αλλά και στις ΗΠΑ, ενώ σχεδιάζει την περαιτέρω επέκταση του παγκόσμιου αποτυπώματός της σε συνολικά 50 πόλεις σε όλον τον κόσμο έως το 2025.

Μέσω της πρόσφατης εξαγοράς της βραζιλιάνικης εταιρείας Tabas, η Blueground επεκτάθηκε και στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, ενώ στα πλάνα της βρίσκεται και η επέκταση στην Ασία, ξεκινώντας με την αγορά της Σιγκαπούρης.

6.500 διαμερίσματα

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει πάνω από 6.500 διαμερίσματα υπό διαχείριση σε 20 πόλεις παγκοσμίως, απασχολώντας περισσότερους από 600 ανθρώπους.

Σήμερα η Blueground αποτελεί τον μεγαλύτερο μισθωτή διαμερισμάτων στην Αθήνα, καθώς στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει πάνω από 600 ακίνητα, ωστόσο μόνο το 10% του τζίρου της προέρχεται από την ελληνική αγορά.

«Σήκωσε» κεφάλαια 180 εκατ. δολάρια

Πριν λίγους μήνες η Blueground «σήκωσε» κεφάλαια 180 εκατ. δολαρίων εκ των οποίων τα 140 εκατ. προήλθαν από γύρο χρηματοδότησης, επικεφαλής του οποίου ήταν η WestCap Group, που είχε και νωρίτερα επενδύσει στην εταιρεία, ενώ συμμετείχαν επίσης οι VentureFriends και Prime Ventures. Τα υπόλοιπα 40 εκατ. ήταν δανειακή χρηματοδότηση από τη Silicon Valley Bank.

Η εταιρεία έχει αθροιστικά συγκεντρώσει 258 εκατομμύρια δολάρια από την ίδρυσή της το 2013 – το υψηλότερο ποσό χρηματοδότησης που έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα ελληνική start-up.

Μεταξύ του τελευταίου γύρου χρηματοδότησης και της επικείμενης – βάσει σχεδίων – IPO δεν αναμένεται να αντλήσει νέα κεφάλαια.

Έσοδα 40 εκατ. δολάρια

Αναφορικά με τα έσοδα της Blueground, εφέτος αναμένεται να αγγίξουν τα 400 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό.

Το 2021 ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών της έκλεισε με έσοδα 150 εκατομμυρίων, ενώ σε ό,τι αφορά τη λειτουργική κερδοφορία, πέρσι η start up έφτασε κοντά σε break even και το 2022 θα κινηθεί ελαφρώς πτωτικά, εξαιτίας της εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο