Ελλάδα

Αυξήσεις 10 με 12% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα όλους όσοι ταξιδέψουν με πλοίο από τα μεγάλα λιμάνια της Αττικής (Πειραιάς και Ραφήνα), καθώς θα δουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα όλους όσοι ταξιδέψουν με πλοίο από τα μεγάλα λιμάνια της Αττικής (Πειραιάς και Ραφήνα), καθώς θα δουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει συμπαρασείρει τα καύσιμα και αυτό αποτυπώνεται από τις τιμές των εισιτηρίων, που έχουν άνοδο τιμών 10%-12%, σε σχέση με την περσινή σεζόν.

Μάλιστα οι επιβάτες ήδη έχουν δει τις ανατιμήσεις στις τιμές, μιας και όσοι επέλεξαν το τριήμερο της 25ης Μαρτίου να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκώς σε Αργοσαρωνικό και Κυκλάδες, διαπίστωσαν τη διαφοροποίηση.

“Ανατιμήσεις σε δημοφιλείς γραμμές”

Όπως ανέφερε στο insider.gr στέλεχος του χώρου, «ανατιμήσεις έχουμε τόσο σε δημοφιλείς γραμμές, για παράδειγμα στις Κυκλάδες, όσο και στα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού.

Παράδειγμα για το ταξίδι στην Πάρο από Πειραιά, το απλό οικονομικό εισιτήριο είναι πάνω από 42 ευρώ, στα 42,5 ευρώ, δηλαδή αυξημένο σε σχέση με πέρυσι (38,5 ευρώ), ενώ ανάλογες αυξήσεις έχουμε και σε άλλους προορισμούς, π.χ. στην Μύκονο που πήγε στα 44 ευρώ από 40 ευρώ ή και στα Δωδεκάνησα.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ήδη έχουν γίνει κάποιοι πρώτοι κύκλοι αυξήσεων λίγο παλιότερα ή και μέσα στον Μάρτιο, θα ξαναδούμε την κατάσταση μετά το Πάσχα, όταν θα μπαίνουμε πιο… γερά στη θερινή σεζόν, δίχως να σημαίνει ότι πάμε για νέες σημαντικές αυξήσεις».

Σε μεγάλο βαθμό βέβαια, οι αυξήσεις οφείλονται στις πολύ μεγάλες ανατιμήσεις των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, δίχως να παραγνωρίζονται και οι ανατιμήσεις σε άλλους τομείς. «Ωστόσο, το μεγάλο έξοδο για το πλοίο είναι το καύσιμο», συμπληρώνει ο ίδιος, ευελπιστώντας σε μια σταθεροποίηση και εξομάλυνση των τιμών τους προσεχείς μήνες για να μην μετακαλεστεί περαιτέρω κόστος σε επιβάτες και οχήματα, εις βάρος και των τουριστικών ροών.

Μάλιστα, το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, όπου και τέθηκαν τα κυριότερα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, με την αύξηση των τιμών του ναυτιλιακού καυσίμου βέβαια να αποτελεί βασικό και ιδιαίτερο θέμα των επαφών.

Κατά πόσο τυχόν ενέργειες όπως η επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων ή η επιδότηση καυσίμων, η πρόσκαιρη, και για όσο κρατάει η κρίση, μείωση του ΦΠΑ στο 6%, μαζί με την καταβολή δεκάδων εκατ. ευρώ για άγονες γραμμές και επιδοτήσεις (π.χ. εργοδοτικών εισφορών) κ.α. καταφέρουν να ανακουφίσουν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά και ποιο τελικά θα είναι το «πακέτο» των διευκολύνσεων, θα φανεί προσεχώς.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο