Kωνσταντίνος Δρέγος: Νέα έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής με τίτλο «Capto Vacui»
Πηγή Φωτογραφίας: Christofis Collection - YouTube
Το annexM για τις εικαστικές τέχνες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, υπό τη διεύθυνση της ‘Αννας Καφέτση, διοργανώνει από 30 Μαρτίου έως 19 Ιουνίου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μεγάλη έκθεση του Κωνσταντίνου Δρέγου, με τίτλο «Capto Vacui», σε επιμέλεια του Ντάνιελ Μαρτσόνα, η οποία φιλοξενείται στην Υπηρεσιακή Αυλή.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Megaron-TheAthensConcertHall (@megaron_athens)
Τα ερωτήματα
Η έκθεση, όπως αναφέρει ο επιμελητής, χαρτογραφεί μια τεράστια καλλιτεχνική περιοχή συγκεντρώνοντας πίνακες, κολάζ, βίντεο-έργα, ένα νέο ηχητικό έργο καθώς και πρόσφατα γλυπτά. Από διαφορετικές οπτικές, όλα αυτά τα έργα περιστρέφονται γύρω από ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την «conditio humana». «Τι μπορούμε να γνωρίζουμε και πώς;», «Πώς και γιατί διαδραματίζουν συχνά τα σφάλματα, τα λάθη και οι παρεξηγήσεις ζωτικό ρόλο στη διαμόρφωση ευρηματικών και δημιουργικών διαδικασιών;», «Πώς μπορούμε να ζήσουμε έναν βίο βιωτό με δεδομένη την πεπερασμένη γνώση μας και την κατακερματισμένη κατανόησή μας για την ανθρώπινη φύση;»* ερωτήματα όπως αυτά δομούν το εννοιολογικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Δρέγου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη RedD Gallery (@redd_gallery)
«Από τις απαρχές του, το έργο του ήταν ένα καλλιτεχνικό τόλμημα αλλά και μια φιλοσοφική διερώτηση, δύο οπτικές με ζητούμενο όχι τόσο να δοθούν απαντήσεις που θα ισχύουν στο διηνεκές, αλλά μάλλον να διερευνηθούν τα θεμέλια των κανονιστικών και τρεχουσών θεωριών που καλύπτουν το πεδίο ενδιαφέροντός του» σημειώνει ο Ντάνιελ Μαρτσόνα.
«Επιλεγμένα έργα από δύο μεγαλύτερες σειρές, τις “Labyrinth” (Λαβύρινθος) και “Capto Vacui” (Αδράχνοντας το κενό), στοιχειοθετούν τη ραχοκοκαλιά αυτής της έκθεσης. Μεταξύ σχεδίου και ζωγραφικής, επιστήμης και μύθου, και πάντα με μια ήπια παλέτα, οι καμβάδες αυτοί καταλαμβάνονται από υποδηλώσεις για φαινομενικά σύνθετες, αφηρημένες διατυπώσεις ευρηματικών διαδικασιών. Αριθμοί, σύντομες εξισώσεις, σπαράγματα αρχιτεκτονικών ή άλλων σχεδίων, λέξεις, διαγράμματα κά, προβάλλουν ενταγμένα ή αντιπαρατιθέμενα μέσα από χειρονομιακές και ζωγραφικές περιοχές των καμβάδων.
Οι πίνακες αυτοί προσπαθούν να αποτυπώσουν αυτό που δεν μπορεί ούτε να αναπαρασταθεί ούτε να μεταφραστεί
Αποτυπώνεται έτσι η καθαυτό δημιουργική διαδικασία της επινόησης, με όλα τα σφάλματα και τις παραβάσεις της, μια διαδικασία που ενέχει κάτι χαρμόσυνο και συνάμα τραγικό. Ο Βίτγκενσταϊν είπε κάποτε πως αποστολή της φιλοσοφίας είναι να δείξει στη μύγα πώς να βγει από τη μυγοπαγίδα, ο Δρέγος όμως φαίνεται να αμφισβητεί το ίδιο το ενδεχόμενο ενός τέτοιου εγχειρήματος. Αντ’ αυτού, μας παρουσιάζει τη χαοτική ομορφιά και δύναμη διαφορετικών εκδοχών τέτοιων μυγοπαγίδων, χωρίς να προσφέρει οδηγίες εξόδου. Σαν μια πραγματωμένη απορία, οι πίνακες αυτοί προσπαθούν να αποτυπώσουν αυτό που δεν μπορεί ούτε να αναπαρασταθεί ούτε να μεταφραστεί: την ίδια τη διαίσθηση και την έμπνευση» προσθέτει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Judith Plodeck (@judithplodeck)
Ο καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Δρέγος (γεν.1977) σπούδασε ζωγραφική/γλυπτική στην ΑΣΚΤ, μουσική στο Aττικό Ωδείο Αθηνών και εικαστικές τέχνες και φιλοσοφία στη Βιέννη και στο Λιντς. Ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Έργα του βρίσκονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές ιδιωτικές συλλογές και έχουν εκτεθεί σε διεθνή μουσεία και γκαλερί.
Ο Ντάνιελ Μαρτσόνα (γενν.1969) σπούδασε ιστορία τέχνης και φιλοσοφία στο Ruhruniversität στο Μπόχουμ. Από το 2001 έως το 2004 εργάστηκε ως επιμελητής στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης P.S.1 στη Νέα Υόρκη. Το 2004 συνίδρυσε με την Elena Carlini τον εκδοτικό οίκο Navado Press και άρχισε να δημοσιεύει πολυάριθμα κείμενα πάνω στη σύγχρονη τέχνη. Από το 2007 έως το 2014 υπήρξε διευθυντής της Γκαλερί Konrad Fischer στο Βερολίνο. Τον Σεπτέμβριο του 2014 άνοιξε τη δική του γκαλερί στο Βερολίνο.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας