Σύμπραξη μεταξύ ιδιωτών, ασφαλιστικών εταιρειών και κράτος
Πηγή Φωτογραφίας: Clarksville Now
Για τις ανάγκες περιορισμού του ασφαλιστικού κενού που υπάρχει στην Ελλάδα, όσον αφορά στην ασφάλιση κατοικιών, ώστε να καλυφθούν απώλειες από ακραία καιρικά φαινόμενα και καταστροφές μίλησε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Χρήστος Στυλιανίδης από το βήμα του «OT Fοrum» με θέμα «Ο Κόσμος που Αλλάζει». Όπως επεσήμανε, πρέπει να ανοίξει το ζήτημα της αντασφάλισης.
Αντασφάλιση
«Υπάρχει σήμερα μια συζήτηση του λεγόμενου πορτογαλικού μοντέλου, το οποίο ανέπτυξαν οι Πορτογάλοι έπειτα από τις μεγάλες καταστροφές του 2017 – αυτή ήταν η αφορμή και για την εκκίνηση του rescEU στην ΕΕ. Έχουν κάνει άλματα στην Πορτογαλία σε σχέση με την ασφάλιση των κατοικιών. Στη χώρα μας η ασφάλιση κτιρίων βρίσκεται στο 14,8%. Στα υπόλοιπα κράτη μέλη το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται στο 75% με 80%», ανέφερε ο ίδιος.
Υπογράμμισε μάλιστα, ότι στην Ελλάδα θα πρέπει η ασφάλιση κατοικιών από ακραία καιρικά φαινόμενα και καταστροφές να επεκταθεί και να στηριχθεί με μια τριμερή συνεργασία στην οποία εκτός από τους ιδιώτες και τις ασφαλιστικές εταιρείες θα συμμετέχει και το κράτος. «Δεν θα αντέξει το ελληνικό κράτος να συνεχίζει να πληρώνει το κόστος με την επιδείνωση των φυσικών καταστροφών λόγω της κλιματικής κρίσης. Πιστεύω πρέπει να συζητήσουμε, με έναν συναινετικό τρόπο, το πώς θα δημιουργήσουμε τη λογική της αντασφάλισης. Δεν λέω ότι είναι εύκολο, είναι τολμηρό, είναι πρωτοποριακό αλλά πρέπει να εμπλακεί και το κράτος», τόνισε ο υπουργός.
Η αντιπυρική προστασία
Σχετικά με την προετοιμασία για την αντιπυρική προστασία της χώρας, σύμφωνα με τον υπουργό, φέτος θα λείπει το ρωσικό αεροσκάφος Beriev, εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και των μέτρων της ΕΕ, ωστόσο η κυβέρνηση αναζητά ένα αντίστοιχο αεροπλάνο από άλλη χώρα, το οποίο να έχει και δυνατότητα χρήσης επιβραδυντικού υγρού. «Το συζητάμε και με περιβαλλοντολόγους. Άλλωστε χρησιμοποιείται (σ.σ. το επιβραδυντικό υγρό) με επιτυχία σε άλλες χώρες, όπως στη Γαλλία. Είμαστε σε μία διαδικασία διαπραγμάτευσης», σημείωσε.
Όσον αφορά στα ενάερια μέσα, όπως υπογράμμισε ο κ. Στυλιανίδης διευθετήθηκε, έπειτα από πολλά έτη, το ζήτημα της οφειλής της Ελλάδας προς την υπηρεσία NSPA (NATO Support and Procurement Agency), συνολικού ύψους 8,5 εκατ. ευρώ και η χώρα θα έχει στη διάθεσή της περισσότερα εναέρια μέσα από πέρυσι και πιο στοχευμένα, τα οποία ο υπουργός δεσμεύθηκε ότι «θα έρθουν στην ώρα τους». Συνολικά, θα φτάσουν περίπου τα 90 με 93, δηλαδή 12 με 13, περισσότερα εναέρια μέσα από πέρσι. «Πιστεύω όμως ότι υπάρχει μία λανθασμένη εντύπωση. Τα εναέρια μέσα βοηθούν πάρα πολύ αλλά είναι συμπληρωματικά των πυροσβεστών μας για να σβηστούν οι φωτιές. Πρέπει να δώσουμε σε αυτούς τους ανθρώπους την αναγνώριση που αξίζουν. Το ηθικό τους έχει καμφθεί για διάφορους λόγους. Υπάρχει μία ποινικοποίηση της δουλειάς τους, γι’ αυτό ξεκινάμε και μια νομική επιτροπή για να τους βοηθήσει», επεσήμανε.
Πιθανές ξανά «mega fires»
Σύμφωνα με τον υπουργό, η κλιματική κρίση είναι εδώ, μπορεί να έχουμε και πάλι «mega fires», το ζητούμενο είναι να περιοριστούν οι επιπτώσεις τους. Γίνεται μια προσπάθεια, έπειτα από 25 χρόνια να δημιουργηθεί μια καλή σχέση μεταξύ δασικών υπηρεσιών και πυροσβεστικής. Διαμορφώνονται ειδικά πρωτόκολλα που θα αυτοματοποιούν το πώς θα συμπεριφέρεται η κάθε υπηρεσία τη στιγμή της κρίσης. Επίσης, αναφέρθηκε στις ασκήσεις που ετοιμάζουν οι δήμοι της χώρας προκειμένου να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο μιας καταστροφής π.χ. ασκήσεις για οργανωμένες απομακρύνσεις πληθυσμών κ.ά.
Ο κ. Στυλιανίδης μίλησε επίσης για τα 50 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψης για τρία προγράμματα που θα υλοποιηθούν από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας, το «Antinero» που αφορά στις δασικές περιοχές, το πρόγραμμα «Δρυάδες» ώστε να «θεραπευθούν» περιοχές ανά την Ελλάδα που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε νέο «Μάτι» και το πρόγραμμα για την προστασία των πολιτιστικών μνημείων.
Για την ανάγκη της μετάβασης σε μια οικονομία μηδενικού άνθρακα, ο υπουργός ανέφερε ότι το φυσικό αέριο ως καύσιμο «γέφυρα» είναι αναγκαίο, παρότι επιβαρύνει το περιβάλλον, όπως χρειάζεται και περισσότερη καινοτομία στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και στο υδρογόνο. Χαρακτήρισε σωστή την απόφαση της ΕΕ για εισαγωγή σχιστολιθικού φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ για λόγους ενεργειακής επάρκειας και ασφάλειας, επισημαίνοντας ότι λόγω των έκτακτων καταστάσεων, η Ευρώπη πρέπει να μείνει μεν επικεντρωμένη στον στρατηγικό στόχο της ενεργειακής μετάβασης, αλλά με προσαρμογές, δίχως ωστόσο να επιστρέψει στον άνθρακα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας