Ελλάδα

LNG: Oι εξαγγελίες για νέους τερματικούς σταθμούς στην Ελλάδα ακολουθούν η μια την άλλη

LNG: Πλέον το LNG έχει μετατραπεί σε νούμερο 1 “καύσιμο” και αυξάνονται σε όλη την Ευρώπη οι σταθμοί υγροποιημένου αερίου.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέδειξε την ανάγκη για ευρωπαϊκή απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο και γενικότερα τα ενεργειακά. Πλέον το LNG έχει μετατραπεί σε νούμερο 1 “καύσιμο” και αυξάνονται σε όλη την Ευρώπη οι σταθμοί υγροποιημένου αερίου.

Ποιο το σχέδιο στην Ελλάδα

Η Ελλάδα έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα αυτό είτε με τις προτάσεις του πρωθυπουργού στη Σύνοδο Κορυφής για τα ενεργειακά είτε μέσω των ανακοινώσεων για την διεξαγωγή έρευνας για υδρογονάνθρακες.

O πρώτος τερματικός σταθμός αεριοποίησης LNG (FSRU) θα λειτουργήσει από την Gastrade στην Αλεξανδρούπολη το 2023 και εφόσον η αγορά τα σηκώνει θα ακολουθήσουν και άλλα. Η Gastrade (Κοπελούζος), που υλοποιεί τον πρώτο τερματικό σταθμό, ανακοίνωσε ένα δεύτερο FSRU στην Αλεξανδρούπολη, έχει αδειοδοτηθεί ακόμη ένα στον Βόλο, κατατέθηκε αίτηση για FSRU από τα ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη και στην Κόρινθο το FSRU της Διώρυγα GAS, όπως ονομάζεται το FSRU της Motor Oil, σύντομα ξεκινά το δεσμευτικό market test.  Το δεύτερο FSRU θα είναι μια επένδυση 400 εκ. ευρώ και λίγο μεγαλύτερο από το πρώτο αφού θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ LNG, και θα μπορεί να παραδώσει έως και 22,7 εκατ. κυβικά μέτρα (κ.μ.) φυσικού αερίου ημερησίως ή 5,5 δισ. κ.μ. ετησίως.

Κόρινθος και Βόλος στα πλάνα

Η ΔΙΩΡΥΓΑ GAS της  Motor Oil  στους Αγίους Θεοδώρους, σύμφωνα με την imerisia είναι ένα στρατηγικό έργο διεθνούς εμβέλειας, το οποίο διαθέτει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για την εξυπηρέτηση των άμεσων αναγκών σε τροφοδοσία φυσικού αερίου.Το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει βάλει φρένο στο αδειοδοτημένο από τη ΡΑΕ FSRU της Mediterranean Gas στον Βόλο, ενημερώνοντας τους επενδυτές ότι δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός στο master plan που έχει εκπονηθεί για την αναβάθμιση του λιμανιού, καθώς επίσης και ότι για να παραχωρηθεί η χρήση του για FSRU θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός.

LNG: Τι συμβαίνει στην Ευρώπη

Σε νούμερο ένα έχει αναδειχθεί το LNG και η απόφαση της Ευρώπης να επισπεύσει την δραστική μείωση της τροφοδοσίας της οικονομίας της με ρωσικό φυσικό αέριο.Σε πρόσφατη μελέτη της Schroeder’s διαπιστώνεται παρ’ όλα αυτά ότι είναι αδύνατη η άμεση αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου που καταλήγει στην Ευρώπη μέσω των αγωγών, με υγροποιημένο φυσικό αέριο από άλλες πηγές τροφοδοσίας. Το μέγεθος αυτής της εν δυνάμει ζήτησης οδηγεί σε στρατοσφαιρικές τιμές, το κόστος αγοράς LNG από κάθε κατεύθυνση, με κέρδη που υπολογίζονται σε τρέχουσες τιμές σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο