Τα 3 καλύτερα εθνικά περίπτερα στην Μπιενάλε της Βενετίας 2022
Πηγή Φωτογραφίας: Anna Schwartz Gallery- ArtReview- Contemporary And América Latina- Art Viewer
Ως συνήθως για την Μπιενάλε της Βενετίας, υπάρχουν δεκάδες συμμετοχές στα εθνικά περίπτερα—κάποια στεγάζονται στο Arsenale και το Giardini, τους δύο κύριους χώρους, και πολλά βρίσκονται σε άλλους χώρους. Είναι πρακτικά αδύνατο να τα δεις όλα, αλλά μπαίνεις στον πειρασμό να πάρεις μια κλεφτή ματιά. Αυτό θέτει μια πρόκληση: Πώς διαλέγει κανείς τα πιο σημαντικά;
Για να βοηθήσουμε, συγκεντρώσαμε μια λίστα με τα 3 καλύτερα περίπτερα στη φετινή Μπιενάλε
Australia
Ο Marco Fusinato παραλίγο να απογειώσει τους τοίχους του Αυστραλιανού Περίπτερου με την ηχητική του εγκατάσταση DESASTRES, στην οποία ο καλλιτέχνης παίζει ζωντανά ηλεκτρική κιθάρα(Δεν παρέχονται ωτοασπίδες, αλλά οι επισκέπτες του περιπτέρου καλό θα ήταν να φέρουν τα δικά τους.) Καθώς ο Fusinato παίζει τη μουσική του, ένας περίπλοκος τεχνολογικός βρόχος βγάζει εικόνες που δημιουργήθηκαν. Αυτές οι εικόνες, που εμφανίζονται σε πανύψηλες οθόνες LED που διατρέχουν σχεδόν όλο το μήκος του περιπτέρου, αποτελούν αυτό που ο Fusinato αποκάλεσε παρτιτούρα.
Romania
Όταν κέρδισε το κορυφαίο βραβείο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το 2018, το Touch Me Not της Adina Pintilie πόλωσε τους κριτικούς με τις απεικονίσεις μορφών μη προσομοιωμένου σεξ που σπάνια εκπροσωπούνται στην οθόνη. Η Pintilie επέστρεψε σε αυτό το χαρακτηριστικό με πολύ μεγαλύτερη επιτυχία για το Romanian Pavilion, το οποίο επαναδιαμορφώνει ορισμένα πλάνα από το Touch Me Not σε δύο νέες εγκαταστάσεις βίντεο, ως μέρος ενός συνεχιζόμενου ερευνητικού έργου. Το ένα είναι τοποθετημένο σε πολλές οθόνες σε ένα δωμάτιο με αντανακλαστικούς τοίχους, και το άλλο σε μια διπλανή γκαλερί. Δίνοντας τόσο μεγάλη προσοχή σε άτομα με αναπηρία και σε μεγάλο βαθμό μη ετεροφυλόφιλα άτομα, η Pintilie σκοπεύει να καλλιεργήσει έναν πιο εκτεταμένο ορισμό της οικειότητας.
Ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες θα παρακολουθήσουν μόνο το περίπτερο Giardini, το καλύτερο μέρος αυτής της έκθεσης στεγάζεται στην πραγματικότητα σε όλη την πόλη, στη Νέα Πινακοθήκη του Ρουμανικού Ινστιτούτου Πολιτισμού και Ανθρωπιστικής Έρευνας. Το έργο που δεν πρέπει να χάσετε είναι ένα κομμάτι VR στο οποίο ο θεατής επιτρέπεται να κοιτάξει, να αγγίξει, ακόμη και να δει μέσα από τα μάτια των θεμάτων της Pintilie.
Brazil
Τόσα πολλά περίπτερα φέτος οραματίζονται τις δομές στις οποίες έχουν τοποθετηθεί ως σώματα που με αυτόν τον τρόπο έγιναν κάτι σαν κλισέ. Το Brazilian Pavilion του Jonathas de Andrade ήταν ανάμεσά τους, αλλά ξεχώρισε ανάμεσα στο πλήθος επειδή το έκανε με ένα τόσο φυσικό πνεύμα. Σε αυτό το περίπτερο, μπαίνεις μέσα από ένα γιγάντιο γλυπτό ενός αυτιού. Θα μπορούσατε, θεωρητικά, να βγείτε από το άλλο – δηλαδή, αν δεν παγιδευτείτε σχεδόν στη μέση από ένα τεράστιο κόκκινο ύφασμα. Συνολικά υπάρχουν και άλλα παράξενα: ένα γλυπτό με μια κομμένη γλώσσα που τρέχει αίμα, ένα κρεμασμένο κεφάλι που χτυπάει πάνω κάτω (και απειλεί να χτυπήσει θεατές που δεν προσέχουν) και πολλά άλλα. Στα χέρια του de Andrade, η πατρίδα του, η Βραζιλία, είναι ένα άρρωστο σώμα που χρειάζεται θεραπεία.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας