Για τις εκτιμήσεις για την πορεία της σεζόν τόνισε: Παρά το γεγονός ότι από το 2019 μεσολάβησαν δύο ολόκληρα χρόνια που η χώρα μας λόγω της πανδημίας χρειάστηκε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που δημιουργήθηκαν και στον τομέα του τουρισμού, με επίπονες προσπάθειες και με συγκεκριμένη στρατηγική που χαράξαμε και ακολουθούμε, όχι μόνο καταφέραμε να ανακάμψουμε αλλά και να ξεπεράσουμε τις αρχικές μας προβλέψεις.
Αναφέρομαι στα ταξιδιωτικά έσοδα, την κατά κεφαλήν δαπάνη και τη μέση διάρκεια παραμονής των επισκεπτών. Ενδεικτικό είναι ότι τον Ιανουάριο του 2022 οι κρατήσεις ταξιδιωτικών πακέτων για όλη την Ελλάδα ήταν κατά 30% αυξημένες συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2019. Μόνο η TUI θα φέρει, αντί για 1,5 εκατομμύριο, 3 εκατομμύρια επισκέπτες και η DER Touristik, ο δεύτερος tour operator στη Γερμανία, ανακοίνωσε αύξηση 20%, που σημαίνει έως 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ ταυτόχρονα μας ζητάει να συνάψουμε ειδικές συμφωνίες για Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Η αγορά της Μ. Βρετανίας έχει ήδη δείξει από τον Μάρτιο και τον Απρίλιο τη δυναμική της φέτος.
Επιπλέον, η Ελλάδα αποτελεί Νο1 προορισμό για τους Γάλλους. Από τις αρχές Μαρτίου έχουν ξεκινήσει απευθείας πτήσεις των αμερικανικών αερογραμμών, 63 πτήσεις την εβδομάδα που αναμένεται να φέρουν συνολικά στη χώρα μας περίπου 500.000 high spenders ταξιδιώτες. Εχουμε επενδύσει σε αυτήν την αγορά γιατί θα ενισχύσουν σημαντικά την ελληνική οικονομία με «ζεστό χρήμα» και αυτό ακριβώς είναι το πολύ σημαντικό στον τουρισμό: Οτι το συνάλλαγμα, όλα τα έσοδα πάνε απευθείας, χωρίς μεσάζοντες, στους εργαζομένους, στους επιχειρηματίες, στους αγρότες.
Όλα αυτά τα έχουμε μελετήσει, δεν γίνεται τίποτα στην τύχη. Φέτος ανοίξαμε έπειτα από δύο χρόνια και τον χειμώνα και είχαμε, δεδομένων των συνθηκών, μια επιτυχημένη χειμερινή περίοδο. Το Πάσχα η πληρότητα στα καταλύματα δημοφιλών τουριστικών προορισμών της ηπειρωτικής αλλά και της νησιωτικής χώρας άγγιξε ακόμα και το 100%.
Είχαμε αύξηση της κρουαζιέρας κατά 180% στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, 130% στον Πειραιά και 55% στο Ηράκλειο και η εικόνα που έχουμε από τους tour operators για το καλοκαίρι είναι εξαιρετική. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η στρατηγική μας να ξεκινήσουμε νωρίτερα φέτος και να επεκτείνουμε την τουριστική μας περίοδο αποδίδει μέχρι στιγμής και είναι απολύτως ρεαλιστική.
Παράλληλα αναφέρθηκε στη δημιουργία νέων προορισμών τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα, καθώς η Μύκονος και η Σαντορίνη έχουν ξεφύγει ως προορισμοί: Δεν υπάρχει μια εύκολη «χρυσή συνταγή». Η ανάδειξη νέων προορισμών χρειάζεται ένα πλέγμα παρεμβάσεων και πάνω σε αυτό εργαζόμαστε μεθοδικά και με σχέδιο εδώ και πολύ καιρό.
Μελετήσαμε προσεκτικά τι θέλει ο σύγχρονος επισκέπτης, ποιες τάσεις ήρθαν για να παγιωθούν και πού θα πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία τους, ο ΕΟΤ και το υπουργείο Τουρισμού πραγματοποίησαν 12μηνη καμπάνια και τα αποτελέσματα έχουν ήδη φανεί. Με πολλή χαρά είδαμε φέτος την ικανοποίηση των ανθρώπων οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε τομείς που έχουν συνάφεια με τον τουρισμό να ενισχύονται σημαντικά τους χειμερινούς μήνες, λόγω της μεγάλης αύξησης της προσέλευσης σε πανέμορφους προορισμούς σε όλη τη χώρα. Στην Ηπειρο, στη Μακεδονία, στη Στερεά Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, σε γωνιές της πατρίδας μας που ήταν άγνωστες σε πολλούς ταξιδιώτες.
Επιπλέον, επενδύσαμε στο city break στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις και «φωτίσαμε» νησιά που μέχρι σήμερα δεν ήταν ιδιαίτερα προβεβλημένα.
Το σχόλιο σας