Κόσμος

ΗΠΑ: Παίρνουν θέση μεγάλες εταιρίες για την άμβλωση

ΗΠΑ: Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα στην Αμερική είναι το δικαίωμα στην άμβλωση, μιας και οι βαθιές συντηρητικές απόψεις που υπάρχουν σε μεγάλο ποσοστό, έφεραν ένα μεγάλο διχασμό

Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα στην Αμερική είναι το δικαίωμα στην άμβλωση, μιας και οι βαθιές συντηρητικές απόψεις που υπάρχουν σε μεγάλο ποσοστό, έφεραν ένα μεγάλο διχασμό.

Πολλοί δεν το συζητούσαν ανοιχτά, μιας και το θεωρούν ως ταμπού, αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα ολοένα και περισσότερες αμερικανικές εταιρείες παίρνουν θέση, ένδειξη ότι επικρατεί μια νέα γενιά με διαφορετικές προσδοκίες.

Λίγες ώρες μετά τη διαρροή του σχεδίου γνωμοδότησης του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, σύμφωνα με την οποία ενδέχεται να ανατραπεί προηγούμενη απόφασή του που προστάτευε το δικαίωμα στην άμβλωση, πολλές αμερικανικές εταιρείες αντέδρασαν δημοσίως.

“Γνωρίζοντας ποιο είναι το διακύβευμα, οι επικεφαλής του επιχειρηματικού κόσμου πρέπει να ακουστούν και να δράσουν για να διασφαλίσουν την υγεία και την ευημερία των εργαζομένων μας”, έγραψαν οι υπεύθυνοι της εταιρείας Levi Strauss. “Αυτό περιλαμβάνει και την προστασία των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων”, πρόσθεσαν.

Όπως η διάσημη εταιρεία τζιν, και η Apple δεσμεύθηκε να καλύπτει τα έξοδα των εργαζομένων της που θα αναγκάζονται να ταξιδέψουν σε άλλη πολιτεία για να υποβληθούν σε άμβλωση.

Η κατάργηση του δικαιώματος στην άμβλωση “θα θέσει σε κίνδυνο τα δικαιώματα εκατομμυρίων γυναικών”, ανακοίνωσε η εταιρεία Yelp, η οποία έκανε λόγο “ για σεισμό για την κοινωνία και την οικονομία μας” και ζήτησε από τις εταιρείες “ να αναλάβουν πρωτοβουλίες”.

Από τον Σεπτέμβριο, όταν τέθηκε σε ισχύ στο Τέξας νόμος που επιτρέπει τις αμβλώσεις μόνο μέχρι την έκτη εβδομάδα της κύησης, η Amazon, η Uber και η Citigroup ανακοίνωσαν ότι θα καλύπτουν το επιπλέον κόστος για τις εργαζόμενές τους που θα χρειάζεται να πάνε σε άλλη πολιτεία για να υποβληθούν στην επέμβαση αυτή.

“ Ζούμε σε μια ασυνήθιστη περίοδο στην πολιτική και αυτό το ζήτημα έχει αναχθεί σε πρωτίστης σημασίας, κάτι που θα αναγκάσει τις εταιρείες να πάρουν θέση”, εκτιμά ο Μόρις Σβάιτσερ καθηγητής του πανεπιστημίου Wharton.

“ Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις πολιτείες που ενδέχεται να καταργήσουν το δικαίωμα στην άμβλωση πρέπει να αποφασίσουν αν θα καλύπτουν το σχετικό κόστος (…), αυτό θα τις αναγκάσει εκ των πραγμάτων να πάρουν θέση”, επισημαίνει η Νίρου Παχάρια καθηγήτρια στο Georgetown.

Σύμφωνα με τους New York Times, η Tesla, η οποία μετέφερε πρόσφατα την έδρα της από την Καλιφόρνια στο Τέξας, έχει δεσμευθεί να καλύπτει αυτά τα έξοδα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο