Nέα της αγοράς

Νέα προγράμματα για κατασκευή κτιρίων στάθμευσης

Ειδικότερα, θα δίνεται η δυνατότητα – στο πλαίσιο προγραμμάτων ανάπλασης ή Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – να προωθείται από τους Δήμους ή την Περιφέρεια ή άλλον αρμόδιο δημόσιο φορέα, ή και ιδιώτη, η κατασκευή κτιρίων στάθμευσης

Δεκάδες προγράμματα αναπλάσεων κοινόχρηστων χώρων, ή δημιουργίας νέων ελεύθερων αστικών ζωνών και πληθώρα δράσεων διάσωσης υποβαθμισμένων περιοχών ανακοινώθηκαν, ξεκίνησαν αλλά ελάχιστα τελικά κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους. Αλλά και πολλά προσχέδια νόμων για την αναζωογόνηση και αναγέννηση των πόλεων (τουλάχιστον τρία την τελευταία δεκαετία), παρουσιάστηκαν επισήμως, αλλά δεν κατάφεραν να φτάσουν ούτε μέχρι τη Βουλή.

Την τελευταία διετία, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) διαμόρφωσε άλλο ένα θεσμικό πλαίσιο για τις αστικές αναπλάσεις το οποίο αναμένεται το επόμενο διάστημα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Σε αυτό, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν ανώτερα στελέχη του, θα περιληφθούν και πολεοδομικά κίνητρα ώστε ο δημόσιος χώρος στις πυκνοδομημένες γειτονιές να διευρυνθεί και να απελευθερωθεί από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Kατασκευή κτιρίων στάθμευσης

Ειδικότερα, θα δίνεται η δυνατότητα – στο πλαίσιο προγραμμάτων ανάπλασης ή Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – να προωθείται από τους Δήμους ή την Περιφέρεια ή άλλον αρμόδιο δημόσιο φορέα, ή και ιδιώτη, η κατασκευή κτιρίων στάθμευσης:

  • δημόσιας χρήσης, σε κατάλληλες περιοχές περιμετρικά της πόλης, όπου υπάρχουν κόμβοι ή αφετηρίες μέσων μαζικών μεταφορών.
  • ιδιωτικής ή μικτής χρήσης σε περιοχές κατοικίας

Για τη χωροθέτησή τους θα είναι δυνατή η έγκριση τροποποίησης του σχεδίου πόλεως και του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου για τη ρύθμιση των χρήσεων γης, αφού γνωμοδοτήσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Για την κατασκευή τους, στο Πρόγραμμα Ανάπλασης θα προβλέπονται τα εξής κίνητρα:

  1. θα διατίθεται στον φορέα του έργου, υπό μορφή δανείου ή επιδότησης, μέρος των κονδυλίων που θα δαπανήσει από πόρους του Πράσινο Ταμείο ή κάθε άλλη πηγή όπως ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, ιδιωτικοί φορείς και ευρωπαϊκά ταμεία.
  2. στα κτίρια (αποκλειστικής στάθμευσης ή μικτής χρήσης), των οποίων το 50% θα χρησιμοποιείται για στάθμευση, θα δίνεται η δυνατότητα τα μισά τετραγωνικά από όσα καταλαμβάνουν οι θέσεις παρκινγκ να τα «κερδίζει» η κτιριακή υποδομή σε επιπλέον βοηθητικούς χώρους, μη προσμετρήσιμους στον συντελεστή δόμησης, όπως είναι π.χ. υπόγεια, κλιμακοστάσιο, ράμπες κλπ. Προϋπόθεση να μην αυξηθεί ο όγκος του κτιρίου.
  3. Για επιχειρήσεις στάθμευσης δημόσιας χρήσης, οι οποίες θα λειτουργούν σε κτίρια όπου συνυπάρχουν π.χ. κατοικίες, γραφεία κλπ. θα μπορούν να απολαμβάνουν τα κίνητρα που αφορούν γενικότερα επιχειρήσεις στάθμευσης για το τμήμα του κτιρίου που λειτουργεί ως δημόσιο παρκινγκ. Για τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες θα μπορούν να διαθέτουν άλλες θέσεις στάθμευσης.

Προβλέψεις για κτίρια με επιβαρυμένες χρήσεις

Πολυσύχναστα κτίρια, δηλαδή ξενοδοχεία, βιομηχανίες, εμπορικές εκθέσεις, πολιτιστικά κτήρια και Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, για την έκδοση της οικοδομικής άδειας θα επιβάλλεται η δημιουργία χώρου φορτοεκφόρτωσης στον ιδιωτικό χώρο του οικοπέδου. Η εφαρμογή της διάταξης θα ελέγχεται και κατά την έκδοση της άδειας περιβαλλοντικών όρων και την έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης (εάν είναι υποχρεωτικές) ή θα ενσωματώνεται στις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ).

Για παλαιά κτίρια, στα οποία δεν υπάρχει επαρκής χώρος εντός της ιδιοκτησίας για δημιουργία χώρου φορτοεκφόρτωσης, θα επιτρέπεται η ενοικίαση χώρων στάθμευσης σε γειτονικά κτίρια ή κενά οικόπεδα μετά από σχετική σύμβαση, η οποία θα προσκομίζεται και θα αποτελεί στοιχείο του φακέλου αδειοδότησης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο